Aftensmadtråd - hva siger i?

Uhmmm sådanne nogle tærter smager altså bare dejlig.

Her i aften har jeg fået lov til at få ordenlig mad. Den står på karbonader med stuvede ærter og gulerødder med masser af smørsovs -forelsket

Jeg må så også være ærlig og indrømme at grunden til at vi er begyndt på kold mad om aftenen er fordi det passer min mand Finn bedre, til gengæld spiser vi næsten ude hver dag til frokost.

Mums…brormand har lige sagt at han giver aftensmad fra Just-Eat, så den står ikke på mere macaroni med ketchup i dag [bigloony]

i går fik vi ikke spist noget… vi var ikke sultne. i dag står den på krebbenetter. (staves ?) med ovnkartofler…

Idag har jeg bagt pizza, både bolognese og en anden med majs og kød… Det var bare godt -thumbs

Pizza idag, men i morgen uhm, gammeldags kyllingsteg med persille i, og agurkesalet til
Hilsen Lisbeth

Jeg bagte pølsehorn i går eftermiddag, ¨så vi har lige spist et par stykker varmet i ovnen.
Så nemt så nemt.

Jeg havde egentlig fundet grødrisene frem, hvem ved om det bliver lidt hygge senere :smiley:

I morgen kommer Nicolajs gode ven. Han og hans forlovede er gået fra hinanden og hanhar det rigtig svært for tiden, så han skal hjem til Nettes kødgryder og forkæles!!

[quote=Dk Kefir Annette;52175]Jeg bagte pølsehorn i går eftermiddag, ¨så vi har lige spist et par stykker varmet i ovnen.
Så nemt så nemt.

Jeg havde egentlig fundet grødrisene frem, hvem ved om det bliver lidt hygge senere :smiley:

I morgen kommer Nicolajs gode ven. Han og hans forlovede er gået fra hinanden og hanhar det rigtig svært for tiden, så han skal hjem til Nettes kødgryder og forkæles!![/quote]

Nååå hvor godt du kan træde til Nette.

Jeg gad forøvrig godt vide noget mere om pølsehorn. Hvad er det? og hvordan laves det?

Her i aften står den på frikadeller og stuvet hvidkål eller gulerodssalat og coleslaw salat

En appelsin og en banan indtil videre… :slight_smile:

Kartoffelmos med mix af bacon pøle stykker og okse småkød i en rigtig god tomat sauce mums:D

Uhmm, Annette er såå god til det med hyggen -lovelove

Imorgen skal vi have stegt kyllingfilet med citronsaft og hjemmelavede fritter med ris også - plus salat

[quote=birtheras;52183]Nååå hvor godt du kan træde til Nette.

Jeg gad forøvrig godt vide noget mere om pølsehorn. Hvad er det? og hvordan laves det?

Her i aften står den på frikadeller og stuvet hvidkål eller gulerodssalat og coleslaw salat[/quote]

Hej Birthe

Et pølsehorn er noget dej rullet om en pølse, som så bages i ovnen.
Det er super lækkert og nemt - især til at have med på ture eksempelvis.

Mine pølsehorn ser sådanne ud og jeg kan se det er samme fremgangsmåde, dog bruger jeg en helt anden opskrift der er super lækker, den kan godt tigges ud af mig :slight_smile:
-wehuu

her står den på fyldt bagt kartoffel med skinke … det er mums :slight_smile:

3 skiver rugbrød…en med røget ål og røræg… og 2 med leverpostej med Tomatskiver ovenpå… og så lige en kold pils til… i morgen skal vi have “rigtig mad”… røde bøffer med bernaise og pommes sautes til

I dag står menuen på 2 halvstore kartoffelrösti med hvidløgskrydret cremeost ovenpå - og lidt grillpølser skåret i små skiver og ristet på panden med krydderier - og så en skive Scwarzbrot og lidt ketchup til - mums og nemt på en og samme tid -thumbs

Her har den stået på hjemmelave Burritos (:? staves det sådan:?)

med salat og en god dip. en masse hvidløg og oskekøds tern :? mums og peperfrugter guf

Har ikke spist endnu… -Men har en hel kylling, dejlig krydret, i ovnen, sammen med hjemmelavet frit-kartofler og med salat og cola til…

Flæskesteg, kartofler og brun sovs -thumbs

Jeg er officielt misundelig -shhhh

Meeen på lørdag er det vores tur til den helt store middag, med kartofler, sovs og selvfølgelig flæskesteg -høhø

I dag havde jeg egentligt ikke lige lyst til at spise noget, så vi endte med at tage en portion cornflakes. Så kan jeg nemlig lige knalde en gang boller sammen vi kan hygge med i morgen tidligt… Der har jeg nemlig friiiiii sammen med ungerne :stuck_out_tongue: -høhø :smiley:

ØJ! Hvor bliver jeg sulten og misundelig af at læse jeres madbeskrivelser

Det blev til Pizza efter en hård uge :slight_smile: