Agria dyreforsikring

Så har jeg snakket med dem, og efterfølgende fået tilsendt et skriftligt tilbud.

Jeg synes de er billige i forhold til alt det jeg får med. Jeg har valgt at avlsforsikre Anabell og igennem den får jeg så den mod skjulte fejl og mangler, på de killinger jeg sender ud af hjemmet.
Figaro er det bare en almindelig sygeforsikring, og det samme med den killing jeg beholder.

Jeg har valgt ikke at tage medicinforsikringen med, da det som regel er en meget lille post.

Så med en selvrisko på 1900, og max beløb på 20.000 i et forløb, så skal jeg af med 1700 kr om året for 3 katte. :thumbup:

Jeg er pt. i dialog med en person fra Agria og erkendt jeg føler, at vedkommende svarer i øst når jeg spørger i vest. Hvad har jeres oplevelse været? Hvad er jeres indtryk af den faglige indsigt om katte hos sælgeren?

Har lige skimmet generelle bestemmelser og set:

Vi har ret til at udpege specifik dyrlæge eller dyreklinik

http://www.agria.dk/danmark/bilder.nsf/LookUpByKey/7749/$file/Generelle%20Bestemmelser.DAB111.pdf

på side 3, 2 linie.

Det ville jeg aldrig gå med til, de skal ikke bestemme hvilken dyrlæge jeg skal benytte, det er et tillids-spørgsmål.

:slight_smile:

Jeg har sendt dem denne email:

[I]"Jeg har tre katte af racen perser og exotic og har planer om et lille opdræt. Jeg har allerede en forsikring hos Dyrekassen som jeg har været fint tilfreds med, men da jeg hørte om at der kom et nyt selskab, så vil jeg da gerne høre hvad I tilbyder? Lige nu giver jeg 909 kr. pr. kat (dette er inkl. 10% rabat) og en selvrisiko på kun 577 kr. Alt derover dækkes 80 % af udgifterne op til 23.000. Efter hvad jeg har hørt fra andre, er jeres selvrisiko mindst 900 kr, hvilket jeg synes er meget og jeg synes også det er problematisk at I ikke vil dække f.eks Patella Lux. Jeg har selv haft en kat som blev opereret for PL i sommers - og her fik jeg fuld dækning hos Dyrekassen, uden nogen diskussion. PL er kendt for en vis arvelighedsfaktor, men man ved ikke hvordan det hænger sammen, man kan altså ikke teste for det. Det kan også opstå på baggrund af en ulykke. Derfor forstår jeg ikke, hvorfor I ikke vil dække. Jeg kan forstå hvis I ikke vil dække arvelige sygdomme som kan testes for, som f.eks PKD og HCM.

Men hvis I kan tilbyde mig noget bedre end hvad jeg får hos Dyrekassen i dag, så vil jeg godt kunne overveje at skifte."[/I]

Sjovt nok har jeg intet hørt fra dem - endnu - men de skal godt nok tilbyde mig noget ekstraordinært for at jeg vil flytte min forsikring. Umiddelbart synes jeg ikke det er særlig attraktivt og det er jo som om de ikke vil dække nogen sygdomme med mindre katten har været livslangt medlem, fra den var 4 måneder. Det kan jo ikke lade sig gøre, hvis man har købt en voksen- eller ungkat.

Så blev jeg ringet op - Ser ikke umiddelbart ud til jeg skifter.

På udstillingen i Køge igår talte jeg med repræsentanterne for Agria og fandt bl.a. ud af én ting, der kan være interessant for opdrættere :slight_smile: Man kan forsikre et helt kuld mod skjulte fejl, uanset om hunkatten er forsikret - og hvis hun er, behøver det ikke være hos dem. Forsikringen skal tegnes, før killingerne flytter hjemmefra og dækker beløb op til killingens pris.

Det er da værd at overveje - og mit kuld, der er født før Agria kom til Danmark, kan også forsikres på den måde :thumbup:

Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at skifte. Fik en opringning fra dem for en uge eller to siden og jeg var ikke imponeret. Der fik jeg at vide at ja, selvrisikoen var selvfølgelig lidt høj, men det skulle man jo se i forhold til, hvad man ellers fik af forbedrede vilkår - og alligevel kunne han ikke fortælle hvad det så var som var så meget bedre, faktisk kom jeg frem til at vilkårene var dårligere end dem jeg havde hos Dyrekassen. Så det blev en rimelig kort samtale :wink:

[QUOTE=Temple Bar;538849]På udstillingen i Køge igår talte jeg med repræsentanterne for Agria og fandt bl.a. ud af én ting, der kan være interessant for opdrættere :slight_smile: Man kan forsikre et helt kuld mod skjulte fejl, uanset om hunkatten er forsikret - og hvis hun er, behøver det ikke være hos dem. Forsikringen skal tegnes, før killingerne flytter hjemmefra og dækker beløb op til killingens pris.

Det er da værd at overveje - og mit kuld, der er født før Agria kom til Danmark, kan også forsikres på den måde :thumbup:[/QUOTE]

Fik du også af vide hvad sådan en forsikring ville koste?

Nej, men jeg går ud fra, at den ligesom deres andre forsikringer bl.a. er afhængig af, hvilken race man har :slight_smile:

Jeg har tegnet den forsikring på mine avlshunner - altså, tegner du avlsforsikring på dine piger, så er kuld automatisk forsikret både under opvækst og 2 år efter salg mod skjulte fejl og mangler. For 4 katte skal jeg give 220 kr pr måned.

Ja… men hvad er præcis forskel på avl’s forsikring og opdrætte forsikring :?:?:? Jeg er rimelig tilfreds med, at de vil forsikre afkom, men … gør de ikke det i Dyrekassen?

Hilsen

Jeg har aldrig hørt om, at Dyrekassen skulle forsikre mod skjulte fejl. Du kan tegne en almindelig forsikring på hver killing, du sælger, men det vil så koste dig ca. 1000 kroner om året pr. killing - måske lidt mindre med mængderabat - og kun gælde, så længe du bliver ved med at betale. Agrias tilbud er, at du betaler et beløb pr. kuld som et éngangsbeløb og så dækker forsikringen i garantiperioden (de to år) :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;539062]Jeg har aldrig hørt om, at Dyrekassen skulle forsikre mod skjulte fejl. Du kan tegne en almindelig forsikring på hver killing, du sælger, men det vil så koste dig ca. 1000 kroner om året pr. killing - måske lidt mindre med mængderabat - og kun gælde, så længe du bliver ved med at betale. Agrias tilbud er, at du betaler et beløb pr. kuld som et éngangsbeløb og så dækker forsikringen i garantiperioden (de to år) :)[/QUOTE

Det er altså ikke så forbandet anderledes med Agria, Mette. En god ven af mig i Norge havde misset betalingen på forsikringen en dag, og vupti var alt bortfaldet og hun måtte starte forfra! Der er de altså ikke til at hugge og stikke i, så … Men i en opstart i et nyt land, så er det altså ikke den slags smådeltaljer man fortæller sine kommende kunder :wink:

Det tror jeg såmænd gerne om de almindelige forsikringer, de har, men det her er en engangsbetaling og så er der jo ikke nogen yderligere betaling at misse :slight_smile:

Jeg betaler nu ikke “engangsbetaling” - tilmelder man pbs må man godt betale pr måned.

Nej, men du har også dine fire hunkatte forsikret - og derigennem har du forsikring mod skjulte fejl. Jeg taler om, at man - uanset om hunkatten er forsikret eller hvor hun er forsikret - kan forsikre kuldet helt for sig selv med en engangsbetaling, inden de flytter hjemmefra :slight_smile:

Jo, for den forudsætter at man stadig forsikrer i Agria. Og vel rimelig nok siden det er en tillægsforsikring.

Nej, det gør den ikke :slight_smile: Hvis man tegner forsikringen for kuldet, er det uanset om hunkatten er forsikret hos dem eller ej. Undskyld, men nu har jeg skrevet det tre gange, jeg kan ikke skrive det tydeligere.

Jeg har netop spurgt ind til lige netop det faktum, så derfor videregiver jeg det svar, jeg fik på mit spørgsmål, da der måske er andre end mig, der enten har sin hunkat forsikret et andet sted eller for nogens vedkommende ikke er interesseret i at forsikre hunkatten, men godt kan bruge en forsikring på deres kuld :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;539096]Nej, det gør den ikke :slight_smile: Hvis man tegner forsikringen for kuldet, er det uanset om hunkatten er forsikret hos dem eller ej. Undskyld, men nu har jeg skrevet det tre gange, jeg kan ikke skrive det tydeligere.

Jeg har netop spurgt ind til lige netop det faktum, så derfor videregiver jeg det svar, jeg fik på mit spørgsmål, da der måske er andre end mig, der enten har sin hunkat forsikret et andet sted eller for nogens vedkommende ikke er interesseret i at forsikre hunkatten, men godt kan bruge en forsikring på deres kuld :)[/QUOTE]

Undskyld Mette at jeg har en sund skepsis overfor salgsfolk og helst vil se tingene på papir. Desværre har jeg hørt lidt for mange fejlfortolkninger eller mangel på viden fra netop de som Agria har til at sælge varen til at jeg bare æder råt hvad der siges.

Men det vil da glæde mig hvis deres ord holder vand :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;539096]Nej, det gør den ikke :slight_smile: Hvis man tegner forsikringen for kuldet, er det uanset om hunkatten er forsikret hos dem eller ej. Undskyld, men nu har jeg skrevet det tre gange, jeg kan ikke skrive det tydeligere.

Jeg har netop spurgt ind til lige netop det faktum, så derfor videregiver jeg det svar, jeg fik på mit spørgsmål, da der måske er andre end mig, der enten har sin hunkat forsikret et andet sted eller for nogens vedkommende ikke er interesseret i at forsikre hunkatten, men godt kan bruge en forsikring på deres kuld :)[/QUOTE]

Da jeg talte med Agrias repræsentant, fik jeg at vide, at forsikringen mod skjulte fejl dækker indtil killingerne er 15 uger gamle. I mit tilfælde ville forsikringen mao. være udløbet, inden killingerne overhovedet skifter hjem. Og derefter skulle de så forsikres individuelt.

Repræsentanten lød vældigt overrasket over, at mine killinger ikke flytter, når de er 12 uger; det havde hun aldrig hørt før.