Agria dyreforsikring

Det med FD og TICA er det samme ved Dyrekassen

Jette: hun troede umiddelbart ikke at det undtaget men hun ville være helt sikker inden hun meldte noget ud. De helt sikre undtagelser var led og brusk problemer hos scotish fold og næseproblemer hos perser og exotic. HD og PL dækkes såfremt katten har været forsikret uden afbrydelser fra senest 4 måneder.

Jeg synes ikke umiddelbart det lyder til at være bedre end Dyrekassen. Jeg har været meget glad for den lave selvrisiko og så var der absolut ingen problemer med at få dækning for Valentins PL-operation hos Dyrekassen. Det lyder det ikke, til at vi kunne få dækket hos Agri? Så jeg tror bare jeg beholder vores forsikring hos Dyrekassen, det har jeg været ovenud tilfreds med. Man får også 10 % hos Dyrekassen hvis du er medlem af en FD-klub eller Kattens værn.

[quote=Temple Bar;523175]
FD har ifølge det seneste Kattemagasinet (som jeg godt ved, du ikke får) haft forhandlinger igang med Agria et stykke tid og det er jo så sikkert de forhandlinger, der er slået igennem. Viking Cats/CFA er sandsynligvis for små i forhold til medlemstal, men det kan da aldrig skade at forsøge :)[/quote]

TICA er nu en organisation der er stor, det er kun i Norden at man stadigvæk klæber sig til FIFE, men hvis Agri kun mener at FD medlemmer er de værdige så er det nemt nok at fastholde den forsikring jeg har i mit eget forsikringsselskab…Agri´s tab :stuck_out_tongue:

Altså nu ved vi vel ikke om TICA (Viking Cats) er i dialog med Agria. Men det er jo der dialogen skal ligge såfremt både TICA og Agria er interesseret.

Men når det kommer til rabatter så er det jo normalt at det er mere attraktivt at give rabat der hvor der er mulighed for at få mest ud af det og FD har nu engang flest medlemmer, og måske har FD været først ude med at få en aftale på plads.

Der er masser af butikker der giver rabat til visse “grupperinger” og det ser jeg som helt naturligt og legalt.

Der er mange store organisationer der stambogsfører - så hvorfor ikke få dem til at ændre til registrerede/stambogsførte katte?

der er også rabat at hente såfremt du er i besidelse af et stamnavn. Det giver også 10% rabat. Et FD medlemskab giver så yderligere 10% rabat. Antallet af katte der tilmelder giver så yderligere rabat.

Der er åbenbart forskel på priserne.
Jeg har fået for mine 4 som evt. skulle forsikres.
Dem tillader jeg mig lige at sætte ind.

Du er berrettiget til 30% Rabat, så det giver følgende priser på forsikringerne pr. kat:

• Sygeforsikring med forsikringssum 20 000 kr. og selvrisiko 900 kr. - årlig pris
1 287 kr. - efter rabat 901 kr./årligt
• Sygeforsikring med forsikringssum 20 000 kr. og selvrisiko 1 900 kr. -årlig pris 798 kr. - efter rabat 559 kr./Årligt
• Sygeforsikring med forsikringssum 35 000 kr. og selvrisiko 900 kr. - årlig pris
1 647 kr. - efter rabat 1 153 kr./årligt
• Sygeforsikring med forsikringssum 35 000 kr. og selvrisiko 1 900 kr. - årlig pris 1 125 kr. - efter rabat 788 kr./årligt
• Tillægsforsikring Medicin - årlig pris 100 kr. - efter rabat 70 kr./årligt
• Tillægsforsikring Agria Tryghed - årlig pris 300 kr. - efter rabat 210 kr./årligt

Der kan opstå en mindre op eller nedrundingsdifference på de angivne priser.

Her er beskeden i forhold til HCM…

[I]"Vi har snakket om det med HCM og hvis det ikke er konstateret før du tegner forsikringen, så dækker sygeforsikringen behandlingen af sygdommen. Det regnes dog ikke som en skjult fejl, da det ikke er medfødt. Men i de fleste tilfælde udvikles det først når katten er over 3 år og så er du ikke erstatningspligtig mere, men endnu en god grund til, at du får de nye ejere til at tegne forsikring :o) "

[/I]Altså man skal jo ikke klage…men jeg er usikker på om de forstår hvad HCM er?

Der skrives at der ikke dækkes ved FORL, men er der nogen der ved om de dækker andre tandproblemer som kræver behandling?

Mon ikke nok? HCM er jo ikke en medfødt sygdom. Det er en arvelig sygdom - den er ikke til stede ved fødslen, men arveanlægget for måske at udvikle sygdommen er til stede. Men sygdommen i sig selv er ikke til stede før senere - HCM er en fremadskridende, udviklende sygdom. Der er her stor forskel på at være arveligt og på at være medfødt!
VH
Susanne

Det må I selvfølgelig også. Måske kan I få Lis til at sætte dem ind for jeg kan ikke få min computer til at makke ret :?

Til tjeneste:-)

Der er ingen tvivl om, at tillægsforsikringerne er de mest interessante punkter i de betingelser. Den almindelige sygeforsikring ligner meget Dyrekassens betingelser - og så til en lidt højere pris :slight_smile:

[quote=Susanne W;523561]Mon ikke nok? HCM er jo ikke en medfødt sygdom. Det er en arvelig sygdom - den er ikke til stede ved fødslen, men arveanlægget for måske at udvikle sygdommen er til stede. Men sygdommen i sig selv er ikke til stede før senere - HCM er en fremadskridende, udviklende sygdom. Der er her stor forskel på at være arveligt og på at være medfødt!
VH
Susanne[/quote]

De skriver dette vedr. forsikringen for skjulte fejl:

Nogle typer af sygdomme omfattes dog ikke. Arvelige lidelser eller lignende, som er begyndt at udvikle sig efter leveringen af kattekillingen erstattes ikke. Et eksempel på dette er patella luksation. Det er derfor vigtigt, at køberen af din kattekilling tegner forsikring hos Agria, da Agria fortsætter med at erstatte fra kattekillingens egen sygeforsikring, hvis udgifterne til dyrlæge overstiger salgsprisen. Forsikringen gælder også for dig som opdrætter, hvis du vælger at beholde en kattekilling fra dit eget kuld eller hvis du sælger den videre til udlandet.

PL kan så vidt jeg ved også opstå som følge af uheld, så måske et uheldigt eksempel.

Det er jo lidt umuligt at vide om HCM er tilstede når killingerne flytter. Jeg kender til flere tilfælde af kilinger på 12-16 uger der fik konstateret HCM (men anerkender at det langt fra er almindeligt!). På nogen af killingerne var der mislyd på hjertet som kunne fanges ved almindelig dyrlæge kontrol - andre kun ved scanning.

Anyway, synes ikke det ser så attraktivt ud som jeg havde håbet. Jeg synes i hvert tilfælde det er svært at gennemskue hvor stor glæde man reelt kan få at forsikringen for skjulte fejl.

De skriver i øvrigt også dette:

Sådan beregner vi forsikringsprisen
Prisen for din kats sygeforsikring er baseret på de forsikringsomkostninger, som racen har haft og hvor i landet du bor. Det indebærer, at alle racer skal bære deres egne omkostninger. Du kan påvirke prisen ved at vælge blandt forskellige muligheder inden for selvrisiko og maksimalt erstatningsloft.

Nu er de jo nystartet i DK, så det kan da ikke være dannet på baggrund af fakta, men måske SE og NO.

Synes de burde have forskellige priser på om katten er fritløbende eller ej, men det kan jo nok være lidt svært at kontrollere. :slight_smile:

Nogen der kender til en pris på alm huskat ??

De priser jeg har skrevet er på alm huskat.

Jeg har sagt at jeg vil have min 20% rabat hvis jeg skal flytte over til Agria, da jeg mener der bør være en rabat når man har indekatte/adg til løbegård/lukket have. De vil tage det op til overvejelse når de i løbet af den først mdr har modtaget forskellige indputs.

Er der nogen som ved, om de dækker alt over selvrisikoen med 80 % som Dyrekassen, eller dækker de 100 % ??

Nå, jeg har fundet svaret, de har en variabel selvrisiko på 20 %, så det er det samme som hos dyrekassen at de dækker 80 %.

Man kan beregne priser på siden.

Der er godt nok forskel på hvilken race man har.

PER, EXO, SBI, BRI, BEN m.m. er noget dyrer end eks. EUR og huskat/blanding. Faktisk er der en meget stor procentvis forskel.