Airfryer anbefaling

Vi er blevet lidt hookt på at få en Airfryer. Vil I del jeres erfaringer med jeres

Mærke og model
Fordele og ulemper ved den

på forhånd tak

3 Synes om

Køb heller en størrelse for stor end for lille

2 Synes om

Jeg har en hel basis model, kun med temp indstilling og timer. Selv bare det er fantastisk. Men min bliver for lille hvis man er flere. Den kunne lige gå an da vi var to, den klarer sig så meget bedre nu jeg kun laver mad til mig selv.

Men jeg vil bare bakke Beimis op og uddybe med: Gå mere efter str det passer til dine behov end efter fancy funktioner. De er ikke bydende nødvendige.

2 Synes om

Så enig. Overvej hvor mange pomfritter i f.eks vil bruge den til og køb en efter mængen af mad i skal havde i den.

2 Synes om

Vi har lige fået os en Onyx Airfryer på 8 L og ret tilfredse med den.
Airfryer 8L | Køb en stor airfryer hos ONYX Cookware – ONYXCOOKWARE DK
Selvom vi kun er 2 personer vil jeg ikke have en mindre. Den tager fint en stor kylling med kartoffelbåde ved siden af. Vi har stegt flæskesteg samt også haft held med en mindre and på 2800 gr.

Jeg har også prøvet at bage brød i den og det fungerede også fint. Der var fint plads til et stort rundt brød.
Især ved bagning af brød er det vigtigt at der er plads omkring brødet. Luften skal kunne cirkulere frit.
En sjælden gang har vi godt kunne bruge 2 mindre skuffer men vi har helt klart mest ud af en stor.

Jeg ved at der skulle komme en model på markedet med 2 x 4,5 liters skuffer som ved behov kan udskiftes med en stor skuffe.
Dette vil give max. fleksibilitet, men om det er prisen værd skal jeg ikke kunne sige

Det er denne skuffe: 10,5 Liters Kurv til Dual Zone Airfryer (caspersobczyk.dk)
Til denne arifryer: Dual Zone Airfryer 9 Liter, Hvid - 2400W (caspersobczyk.dk)

Så samlet pris: 2.000,00

6 Synes om

Tusind tak for et godt svar :slight_smile:
Selv om vi kun er to, så vil jeg ikke have en lille model, da vi stort set altid laver mad til 2 dage af gangen, samtidig er det rart den er så stor, at vi også kan bruge den til fritter eller andet, når vi har børn og børnebørn hjemme, da er vores actifry nemlig for lille (Den er også begyndt at drille lidt og står snart til en udskiftning)

har læst lidt på nette og i en gruppe på face og indrømmer jeg er i tvivl om et skal være en stor skuffe eller to mindre, jeg kan se fordele og ulemper ved begge

2 Synes om

Enig og det gik vi også efter da vi købte hårde hvidevare til vores nye køkken i 2022. vores ovn er en almindelig varmluft med pyrolyse uden alle de andre moderne tilberedningsmetoder, da jeg ved jeg ikke får dem brugt. Tilgengæld, så er den stor, så der nemt kan være to store ænder i den til jul.

hvilken model og størrelse har du ??

Jeg tror det er den her: Melissa - Low Fat Airfryer - 1300 watt - 3,5 liter kurv - Timerfunktion | Imerco

Så virkelig ikke særligt stor i kurven, og kun de allermest nødvendige funktioner. Jeg har haft den siden 2019 mener jeg, hvor vi fik den som adventsgave af min mor. Men den fungerer så fint bare til mig.

3 Synes om

Og så skal det lige siges at jeg bruger den til MANGE ting. Jeg har varmet frosne æbleskiver i, og andre brødvarer som fx rundstykker, eller ½ hvidløgsflute. Jeg har bagt laks i. Det gængse med pomfritter osv. Lavet pølsemix, varmer deller fra fryseren og andre madrester (jeg har ikke mikroovn). Jeg bruger den en del.

4 Synes om

Jeg skal også have en airfryer og jeg tror jeg er landet på denne: TRISTAR FR-9011NO AIRFRYER - Power.dk … mest på grund af prisen i forhold til, at den har en vis størrelse kurv :ups:
Jeg ville gerne have denne: Airfryer - Se vores populære 4 liter Airfryer – ONYXCOOKWARE DK men pengene er simpelthen ikke til det :flushed:
Det eneste jeg har ‘‘imod’’ den første er, at der ikke står, skuffen kan komme i opvaskemaskinen … men hvis man bruger de bakker man kan købe, er der vel ikke brug for at vaske den af hver gang, eller … :huh:

4 Synes om

Jeg købte i foråret en Holm airfryer på 4.5 ltr, og bruger den hvad jeg ellers ville have brugt min ovn til. Den laver hamrende god flæskesteg, jeg har lavet kylling både lår og bryst, varmet flutes og meget andet.

Jeg gav 449 for den i Kvickly, så hold også øje med supermarkederne.

Det eneste der har været, var i efteråret at vi ikke var enige om hvad slip let betød - den kom et ca 5 kr stort stykke af i bunden, men fik uden problemer byttet den.

4 Synes om

Jeg ved ikke noget om airfryere, men er man medlem af coop, så er der lige nu store rabatter at hente på deres udsalg. Det hævder de i hvert fald selv :slight_smile: Men måske værd at tjekke - hvis man altså er medlem.

2 Synes om

Jeg kan tilføje at min Onyx er meget nem at rengøre og både riste og selve skuffen kan komme i opvaskemaskinen.
Efter hver brug tørrer jeg varmelegmet af med en fugtig opvredet klud, så evt. fedtsprøjt fjernes med det samme.

4 Synes om

Jeg har svoret, at jeg ikke vil have sådan et spektakel! Men jeg kan efterhånden godt se den kan være smart.
Min største bekymring er om det bliver endnu en gadget, der kommer til at fylde i skabet :face_with_monocle:
Til gengæld er priserne ved at være så lave, at det måske er værd at prøve. Til daglig er vi trods alt mest kun to personer :face_with_monocle:

3 Synes om

Her vil den komme til at stå ved siden af komfuret.
Kan også læse i facebook gruppen at den hos de flest stort set, har erstattet panden og ovnen, med mindre det er store portioner der skal laves til gæster

I facebook gruppen kan jeg læse at alle skriver uanset mærke, at de gør den rent i vand og sulfo uden brug af knofedt, men rart hvis den kan gå i opvaskemaskinen

2 Synes om

You and me both :tihi:
99% af tiden er jeg alene og madlavning er ikke min største interesse :cool:
Det er for dyrt at varme den store ovn kun til mig selv, bortset fra, når jeg steger store mængder f.eks. kyllingelår, så der er kød til flere dage.
Hvis en airfryer også (delvist) kan erstatte stegning på pande, er der en god chance for, at jeg vil blive glad for det åndsvage apparat :hoho:

5 Synes om

Det er nettop at den kan erstatte panden den har min store interesse, men også når kun laver 2 hasselbagte kartofler i en stor ovn

2 Synes om

Jeg købte en airfryer med 2 skuffer i sidste år, pænt store skuffer.

Købte den med forventning om at få den brugt meget da vi kun er 2.

Så jeg kunne slippe for at varme ovnen op og lette madlavningen.

Brugte den et par gange, men det er aldrig rigtig blevet et hit herhjemme.

Fyldte meget på mit køkkenbord som i forvejen har ikke så meget plads.

Så den er flyttet i kælderen i gadget skabet.

Måske man skulle sælge den ?

4 Synes om

Ja det er jo altid en riciko at det kommer til at stå uden at blive brugt, selv har vi en Raclette til at stå vi aldrig har brugt samt en fondue.
en del andre ubrugt issenkram blev solgt i forbindelse med flytning

1 Synes om

Og det er lige nøjagtig derfor jeg er temmelig forbeholden. :face_with_hand_over_mouth:
Kunne jeg bare placere den i skabet, hvor vores microovn står. Den er ikke engang sat til :crazy_face: Så den er også bare fyld :roll_eyes:

2 Synes om