Jeg har købt en kat på internat som de desværre ikke har tjekket ordentligt igennem hun har øremider ,et sår efter sterilisering der ikke vil hele og to af hendes killinger har giardia de andre killinger er i gang med at blive adopteret ud
De har så givet Stronghold i nakken og siger jeg kan tørre ørerne ,de er i gang med at tjekke afføring for 3 dage selvom de mente en portion var nok og såret får hun nu smertestillende og antibiotika for
Jeg har så talt med en anden dyrlæge som siger at det er bedst at rense ørerne korrekt i narkose (internat der nu har indvilliget i at tørre hendes øre af mener boncat er nok til at kunne ordne det)hvad vil være det bedste for katten jeg er jo desværre allerede blevet glad for hende internat sagde at jeg jo bare kan returnere hende men det er jo også svært de passer jo ikke på hende
Hvis det er meningen du ville beholde hende, så kør hende til din egen dyrlæge og få hende behandlet. Jeg har aldrig købt fra internat og ved derfor ikke hvad du kan forlange af dem.
Det er ikke ok at sælge kat på den måde, men hvis deres bud er at tage hende tilbage og du ikke har tænkt dig at gøre det, ville jeg “bare” trække på skuldrene og få hende ordnet selv.
Kan kun svare ud fra, hvad jeg selv havde valgt - og som du er inde på, vil det næppe være til kattens bedste at returnere…
I forhold til behandling har jeg ikke erfaring med øremider, men hvis der er tale om en dyrlæge du kender og har tillid til, ville jeg gå med dennes anbefaling.
Tak altså aftalen er de første 14 dage dækker de og man må ikke få den tilset andre dyrlæger men når de allerede har fucket så meget op har jeg selvfølgelig forhørt mig og vist billeder
Jeg tænker de prøver at komme om så let som muligt fx ved at vi kan da godt tørre kanten så du ikke kan se det
Jeg vil gerne gøre det rigtige og jeg har det sådan at når der først er flyttet en kat ind så skal den også have det godt og samtidig er jeg virkelig skuffet over hele forløbet og forsikringen dækker det jo nok ikke da det er opstået ved internat /tidligere ejer i selve adoptionspapirer har de krydset af at øre er tjekket og de har jo tatoveret dem
Derudover da jeg var i kontakt med dem i weekenden skrev de efter at have set billeder af såret fra steriliseringen at jeg bare kunne fjerne trådene da de s så katten om mandagen spurgte jeg om de kunne fjerne trådene hvor de så siger nej s går såret op! Og det var samme dyrlæge jeg var rystet
Nej jeg kan næsten ikke bære at aflevere hende igen hun er en virkelig skøn lille kat trods alt det bøvl hun var også meget tynd (hun har lige haft killinger og er selv en stor killing) og til adoption talte de meget om at jeg skulle passe på hun ikke tog på og man kunne mærke ribben og da hun så var derude i mandags siger dyrlægen godt hun har taget på hun var jo uhyggelig tynd igen helt ærligt
Men ja med masser af tålmodighed og små portioner der i starten blev serveret på en ske kommer hun nu løbende ud i køkkenet når jeg står med hendes mad
Er det ikke også underligt at de 5 killinger kommer i nye hjem de har vel også øremider og giardia selvom giardia kun er opdaget på 2 og den plejefamilie der har haft min morkat og hendes killinger har nu et nyt kuld killinger
Der er jo forskel på internater (heldigvis) og dette lyder ikke som det optimale.
Jeg kan godt forstå, at du ikke vil levere hende retur, for dels er du glad for hende og dels bliver problemerne jo bare givet videre til næste ejer.
Jeg håber du får has på både øremider og at hun er undervægtig - enten ved at internatet tager sig sammen eller du tager til din egen dyrlæg.
Held og lykke med hende.
De 2 katte jeg fik fra internat, valgte jeg at få revaccineret hos egen dyrlæge, fremfor at bruge de inkluderede - ikke fordi jeg havde noget at udsætte på internatets, men for mig er dyrlæge i høj grad en tillidssag, så hvis det overhovedet er muligt vælger jeg altid min egen…
Tusind tak jeg sidder her og kigger på hende og nej hun skal ikke tilbage jeg har fundet hende yndlings mad og hun har fået en vandfontæne som hun bruger hun ville jo helst drikke af toilettet hun får den store behandling ved egen dyrlæge og så håber jeg hun bliver glad for at bo her i mange år
Hun har taget 400 gram på herhjemme og hun er stadig bare en lille kat derudover giver jeg zoolac
Vælger at tro, de har handlet i bedste mening, og et stort kuld kan ikke undgå at trække veksler på en lille og ung kat…
Og nej, selvfølgelig kan man ikke sende hende nogen steder - tillykke med hinanden!