Akut brug for hjælp

Nej vel hun er en lille skøn kat når jeg løfter hende kryber hun helt ind under hagen og spinder helt vildt :heart:

9 Synes om

Hvor er hun altså dejlig, men hold da op, hvor er hun tynd. Det kuld killinger har virkelig tæret på hende, men jeg er sikker på, at du nok skal få huld på hende igen og at du og hun vil have glæde af hinanden i mange år.
Hvad hedder hun ?

3 Synes om

Tak hun hedder Gertrud det kaldte de hende og det lyder jo meget sødt så er hun min lille Gertrud gærsmutte :heart:

7 Synes om

3 Synes om

Jeg er sikker på, hun er klog nok til at vide, at hun er landet det helt rette sted :hjerte:

Når du nu har valgt at beholde hende uanset hvad, så vil jeg anbefale dig at ignorere internatet 100% og tage råd fra enten her, hvor der er mange opdrættere/erfarne katteejere, og/eller fra din egen dyrlæge.

Og med det, du har skrevet, ville jeg heller ikke være i stand til at give hende tilbage til det internat, der efter min mening ikke virker som om de har givet hende optimal behandling.

6 Synes om

No offence - men de lyder simpelthen ikke til at have styr på noget som helst!

Som internat bør man vide at man samler afføring op for 3 dage for at øge sandsynligheden for at fange udskillelsen af cyster - det bør være “børnelærdom” for et internat. At de ikke har styr på det ville være nok for mig til at jeg var løbet væk derfra. Jeg ville nok overveje at få hende testet for giardia også - jeg kan ikke helt lure om hun er testet?

Jeg læser det også som om Bonqat er foreslået som behandling af øremider? Er det korrekt? For det er også helt i skoven hvis det er tilfældet - det er et CNS behandlingsmiddel mod smerter og/eller angst hos katte - og ikke til behandling af øremider.

Hvis du gerne vil beholde hende så find en dyrlæge du stoler på og få hende behandlet der.

Tror der var andre der også havde skrevet det, men de kan virkelig blive forfærdelig tynde af at have killinger. Jeg havde kuld på et tidspunkt, hvor jeg i en periode ikke tog folk ind som gæster medmindre det var nogen der kendte mig og mine katte og til lige præcis dette issue - at nogle missemødre smider al deres energi i mælkeproduktionen - for hun var så forfærdelig tynd på trods af at hun æd hele tiden. Hun skal nok komme efter det.

Hvordan ser hendes afføring egentlig ud - har hun tynd mave?

5 Synes om

Mange tak undskyld hvis jeg har skrevet det rodet :grinning:
Jeg var til tjek på såret mandag hvor dyrlægen spurgte om hun havde haft tynd mave og det havde hun for en uge siden kort i nogen timer og så igen efter hun startede på kesium og loxicom så siger dyrlægen at 2 af hendes killinger har giardia men hun synes ikke vi behøver at teste min kat
Da jeg kommer hjem og katten igen har tynd mave skriver jeg gerne vil have det tjekket hvor hun skriver en pølse er nok jeg har så samlet 3 efter hinanden og afleveret i dag som de så vil teste
Mht øremider har internatet ikke opdaget det selvom de har haft morkat og killinger siden i hvert fald 21/4 de gav hende Stronghold +i mandags og i dag har hun kløet sine øre og holdt hovedet på skrå /rystet på hovedet
I dag da jeg aflevere pølserne siger en ny dyrlæge at de kan tørre ørerne da jeg ikke selv kan jeg spørger om katten skal komme fastende hvor hun siger at bare jeg giver boncat kan de godt rense/tørre øret den dyrlæge jeg talte med bagefter siger at det bedste er at lægge hende i narkose og rense og skylle ørerne
Hele vejen igennem har internatet ikke undskyldt eller beklaget men lyder som om det er mig der er irriterende
Det er også synd for de 5 killinger der er i gang med at blive adopteret de har vel også giardia og øremider og siger internatet mon noget

Det der også er svært er at de ikke har forberedt mig på det og selvom min gamle kat har fejlet en masse så er et åbent sår giardia og øremider ikke noget jeg har prøvet før og det er en ny kat som jeg er ved at lære at kende og jeg er jo pisse bange for at overse noget eller ikke gøre det godt nok

Godt at vide at det kan være “kun” pga killinger hun er så tynd det billede hvor hun ligger på stolen er efter hun har taget 400 gram på s det er også vildt at de rådgiver til at hun skal blive på den vægt hvis jeg var ny katteejer ville jeg måske tro på det

4 Synes om

Mange tak hun virker i hvert fald som en der godt kan lide at bo her hun kan både lide at putte lege og være med i det der foregår og i skal alle have en stor tak i er virkelig guld værd herinde jeg vil også gerne have jeres råd så hvis både I og ny dyrlæge er inde over så håber jeg at det hele ender godt og hun bare kan koncentrere sig om at være kat uden problemer og sygdom :heart:
Jeg dropper internatets hjælp det pudsige er at de har en brochure der ligger i adoptionsmappen med at man kan bruge deres dyrlæge fremover for at støtte dem og nej ellers tak

7 Synes om

Så er hun inde til øreskyl og får taget blodprøver de hørte lige igen om forløbet og ringer til dem for at høre hvad det er der foregår og de tjekker hendes sår så ja lille fine Gertrud skal selvfølgelig bo her :heart:

Hun var også begyndt at pibe i dag når hun kløede sig i ørerne :cold_sweat:

12 Synes om

Dejligt at Gertrud nu får den hjælp hun har brug for. :wehu:
Håber dyrlægen får svar fra internatet, det lyder nu meget til, at de godt kunne trænge til at stramme op. :argh:

4 Synes om

Tak ja eller i det mindste så indrømme at det er gået lidt hurtigt i stedet for de taler til mig som om jeg er dum og prøver at komme over så let så muligt

Altså de har overset øremider mener jeg selv kan rense /tørre øret hvis det generer mig (ikke katten) og boncat er nok til at de kan håndtere hende hvis de skulle stå for det

Et sår der driller som jeg kan begynde at klippe tråde i
Giardia som der ikke behøver at blive testet for eller kun ved en pølse og hvad med de andre killinger så kan de nye familier blive kede af det og alt det her med en ny kat man ikke kender og tiden vil jo være bedre at bruge på leg og nus end bekymringer og dyrlægebesøg hun skulle jo helst ikke knække helt :heart:

5 Synes om

Så er hun hjemme igen med rene øre og der var meget de har renset såret og givet laser så det kan hele og en body så såret får ro de har taget blodprøver og lavet en svap test for giardia og blodprøver var fine og ingen giardia ved så ikke hvorfor de siger to af killingerne har det men jeg glæder mig til at hun kommer sig og jeg kan lære hende rigtig at kende
Som såret så ud fra starten har hun jo haft ondt indtil det smertestillende i søndags øv jeg har dårlig samvittighed og tak til det søde kattegalemedlem der så et billede i weekenden og sagde jeg skulle reagere :heart:

13 Synes om

Gertrud lyder som en af de ufattelige heldige katte, der er havnet det helt rigtige sted, hvor hun bliver passet godt på og ud fra billederne af hende også slapper af :hjerte:

Rigtig god bedring med hende!

9 Synes om

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du vil give Agria besked om? :smil: De dækker ikke ting katten havde inden den blev sygeforsikret og indenfor en vis karensperiode, så det kommer an på hvornår internatet har startet hendes forsikring op? Der skal du nok have fat i internatet. Dækker Agria ikke er der ikke nogen grund til at give dem besked om det. Og har du ikke betalt noget (det ved jeg ikke om du har?) så er der slet ikke nogen grund til at melde noget ind på hende :smil:

Rigtig god bedring med hende! Det med såret vil jeg umiddelbart tro er en af “de ting der kan ske” - for når det går op så sent er det som tidligere nævnt nok fordi katten har reageret på suturen så helingen pludselig “omvendes” da huden trækker sig væk fra suturen :smil:
Men træls med de oversete øremider og ikke god stil ikke at have fortalt dig om det med giardia på forhånd.

7 Synes om

Sådan så såret ud da jeg fik hende hjem og det er så det jeg har gået og sammenlignet med
![IMG_7507|230x500]

(upload://vv90HpzQ1xHadWzPID7JMlAOQNZ.jpeg)
Det er sådan det ser ud her til morgen ny dyrlæge sagde at jeg kan putte et trusseindlæg ind ved såret altså koistersiden er selvfølgelig på bodyen og så skifte dem og så sprøjte med effi clean jeg vil lige høre om dyrlægen anbefaler flere gange laser for nu skal det simpelthen bare hele

Jeg tror hun har det varmt i bodyen men i guder hun er sej vi lære hinanden at kende meget hurtigt med medicin dyrlæge besøg nu body og skifte indlæg på hende

Jeg har fået et brev som min dyrlæge synes jeg skal sende til dem og der er taget billeder af ørerne

Eva jeg tror bare jeg var så sur efter ny dyrlæge tog over at jeg havde lyst til at kontakte Agria også nu efter der er faldet ro på tror jeg det var en blanding af efter mange år med alarm på mobil når min gamle kat skulle have medicin ja så står jeg her igen og jeg har været nervøs da jeg ikke har prøvet sådan noget her før samtidig er jeg ked af at hun nok har haft ondt fra start og bekymring over om det her ville ende helt galt eller om jeg ville ødelægge hendes tillid til mig

Har i nogen råd til hvad jeg skal skrive til dem jeg ønsker egentlig bare at de anerkender deres fejl /manglende hjælp overordnet gør de jo en masse godt ved at hjælpe katte og jeg ved jo godt de bliver lagt ned nu hvor alle killinger bliver dumpet

4 Synes om

Hov det nye billede er ikke med men sådan ser det ud

2 Synes om

2 Synes om

Er det dyrlægens anbafaling at såret er dækket? Jeg tænker, at det kan have sværere ved at hele, fordi det holdes fugtigt under bodyen. Men måske tager jeg fejl. Jeg har aldrig selv brugt bodyer eller kraver i forbindelse med neutraliseringer. Kattene har selv holdt såret rent og deres vask har aldrig givet anledning til problemer :smil:

3 Synes om

Jeg har heller ikke prøvet det her før :grinning:
Men ja ny dyrlæge siger body da det nu har stået på i næsten 4 uger men jeg har også tænkt det med at det jo så er mere fugtigt

3 Synes om

Tak det er sødt skrevet hun tager det hele godt så jeg tager det som om hun har accepteret sit nye hjem :heart:

4 Synes om