Og fra i eftermiddag jeg kan ikke se om det går frem eller tilbage ej men pis jeg er så ked af det
Men hvad findes der af muligheder hvis et sår ikke vil hele det er næsten 4 uger siden sterilisering og medicin siden søndag ![]()
Jeg er overrasket over, at de har sendt hende ud i nyt hjem, hvis det allerede var et problematisk sår inden. Det er ikke god stil af dem.
Hun har lige fået fjernet de genstridige sting, ja? Det ligner en kombination af, at hun har haft en allergisk reaktion på de selvopløselige sting og hun derfor har slikket for meget i det. Det giver bare grobund for bakterier. Lige nu skal det holdes rent, tørt og hun skal ikke slikke videre på det. Jeg ville overveje en efficlean spray til såret og så have to bodyer og skifte mellem dem, da den der allerede ser snasket ud og trænger til vask.
Hvis hun har interesse i at slikke i det, så ville jeg bruge body eller krave, for det er ikke længere “et alm sterilisationssår”. Jeg vil mene, at det ikke er usandsynligt med heling på 7-10 dage nu, hvor det, der har givet reaktionen, er væk. Det skal bare være rent og tørt (og jeg læste det som om hun er på antibiotika også)
Hun skal nok blive fin igen ![]()
Tykkemis
Ja hun fik fjernet de sting i torsdags og renset det og laserbehandlet
Kesium (antibiotika) loxicom (smertestillende) har hun været på siden søndag
Den nye dyrlæge der nu endelig har hjulpet gav hende body på og jeg viste dem billede fredag hvor jeg spurgte om jeg skulle købe en body så jeg kunne vaske dem og skifte de sagde det med trusseindlæg som skal skiftes 3 gange i døgnet og så spraye med effi clean 2 gange i døgnet
Jeg kan godt mærke jeg er begyndt at blive lidt nervøs igen i dag sikkert pga det har stået på så længe og varmen der har været 36 grader og så har hun en body på så vi er tilbage til at jeg skal sætte hende i gang med at spise ved at holde det op foran hende på en ske ![]()
Er det bedre at have flere og så skifte gør jeg gerne det jeg vil bare gerne gøre alt så hun kan komme godt videre ![]()
Du gør det rigtig godt
fortsæt med efficlean. Eftersom stingene først blev taget torsdag, kan hendes krop først begynde helingen derefter.
Jeg ville tage bodyen af, vaske den i hånden og så tørre den, mens jeg holdt øje med hende. Og så på igen med indlæg. Det snask der er på bodyen er ikke så godt at få i såret. Hvis hun ikke viser interesse for såret nu, hvor de generende sting er ude, kan hun gå uden noget, men du skal være 100% sikker på, hun ikke slikker i det. Så hvis du er i tvivl, hellere body på.
Sådan ser det ud her til morgen jeg synes det ligner det går den forkerte vej er der andre muligheder end laser
Kan det være bedre med en krave som en badering så såret får luft hvis er der nogen der kender en dyrlæge i eller tæt på København der sælger dem
Ok så synes jeg endelig der er fremgang det er taget ved 11.45 tiden efter det har fået luft en lille halv time så måske det bare vil hjælpe med en skærm så det får luft hele tiden
Det var gode nyheder ![]()
Slikker eller piller hun meget i det? - Hvis ikke, er skærmen måske ikke nødvendig. Men jeg kan godt forstå, du er forsigtig med det forløb, I har været igennem.
Jeg synes faktisk ikke hun slikkede i det før den nye dyrlæge tog over
Men de første dage hvor jeg knappede bodyen op og rensede og skiftede trusseindlæg ville hun meget gerne slikke der så det var ikke muligt at holde det åben men her til formiddag lå hun bare og sov imens jeg nussede hendes hoved og der kunne jeg se såret ændrede sig
Men jeg er sådan yes endelig en forbedring ![]()
Efter 2 gang laser
Ej jeg er simpelthen så glad nu tør jeg tro på at det hele ender godt og min lille Gertrud gærsmutte klarer den
Efter et langt og meget hårdt sygdomsforløb med min gamle kat
Det er normalt at de gerne vil gøre pelsen omkring det rent, og det handler ofte ikke om selve såret, men at de ikke har fået lov at pelspleje der hvor body’en har dækket ![]()
Dejligt at der er fremskridt!
Det glædr mig for dig og lille Gertud at det nu går så godt. ![]()
Held og lykke fremover. ![]()
Tusind tak jeg er virkelig også glad
det at de har fjernet trådene, renset, laser og det nu får luft har virkelig hjulpet det bliver så skønt på fredag og få den body af hende ![]()
Og prøv lige at se maven før sank den ind og man kunne mærke ribben
Hun får mange små måltider om dagen da hun ikke kunne overskue en stor portion mad
Kattemor her er glad ![]()
Så dejligt en opdatering ![]()
Endelig
vi var ved dyrlægen i dag og hun kan nu gå uden body hun spandt med det samme den blev taget af og hun har været så glad efterfølgende
Men desværre kommer der nu en masse ørevoks så jeg skal bruge sonotix til at rense hendes øre og det er ikke lige noget hun bryder sig om hvis jeg ikke kan selv er det muligt at få hende bedøvet nok til at dyrlægen kan
Det sidder både på flappen og længere nede
Nå vi prøvede at skylle ørerne hun blev rullet i et håndklæde og fik det i så jeg kunne høre den der svuppende lyd og fik tørret meget lidt af
Når man læser om produktet får de det til at lyde som om hun bare ryster på hovedet og så er det ude der sidder virkelig meget hele vejen ned
Bagefter var hun godt nok ked af det og gemte sig og senere da hun kom frem undgik hun mig
Så hvad ville i gøre? Sende hende til dyrlægen så hun stadig er tryg ved mig og hvor tit skal dyrlægen gøre det jeg skulle jo gøre det med dages mellemrum
Jeg synes faktisk heller ikke jeg fik så meget ud jeg tørrede meget lidt af på flappen da det hele sider langt nede i øregangen ![]()
Ja, jeg ville få hjælp af dyrlægen. Kattens ører er svære at få dråber i pga deres udformning.