Albertslund 12-13. marts 2011

Så fik jeg tilmeldt en bims og en bob, ihh hvor jeg altså glæder mig :slight_smile:

jeg håber en eller anden lige vil svare på et (måske tumpet) spørgsmål.
jeg har aldrig været på tica udstilling og vil jo rigtig gerne se mange forskellige racer. er tica alle katte begge dage eller er de lige som mange af fifeudstillingerne, kat 1 3 og 4 den ene dag og resten den anden?

[QUOTE=Bodil;549344]jeg håber en eller anden lige vil svare på et (måske tumpet) spørgsmål.
jeg har aldrig været på tica udstilling og vil jo rigtig gerne se mange forskellige racer. er tica alle katte begge dage eller er de lige som mange af fifeudstillingerne, kat 1 3 og 4 den ene dag og resten den anden?[/QUOTE]

De er begge kategorier : korthår eller langhår begge dage (TICA er delt med enten korthår eller langhår - delt på en anden måde end i Fife feks er somali korthåret i Fife og langhåret i Tica )

[QUOTE=Bodil;549344]jeg håber en eller anden lige vil svare på et (måske tumpet) spørgsmål.
jeg har aldrig været på tica udstilling og vil jo rigtig gerne se mange forskellige racer. er tica alle katte begge dage eller er de lige som mange af fifeudstillingerne, kat 1 3 og 4 den ene dag og resten den anden?[/QUOTE]

TICA udstillinger er for alle racer begge dage :slight_smile:

Du kan læse lidt om hvordan en TICA udstilling foregår på disse sider:

http://www.viking-cats.dk/Udstilling/Udstillingsguide/index.php

Det er kun Katteklubben, der kører med den opdeling, så på TICA-udstillinger er der i teorien lige god mulighed for at møde racerne lørdag og søndag. I praksis er det dog sådan, at der er flere katte lørdag end søndag :slight_smile:

tusind tak for svaret, det var lige det jeg havde håbet på :slight_smile:
nu glæder jeg mig bare til at se en masse lækre katte

Så fik jeg endelig meldt mine placeholders til - det blev til 4 styks per dag som sedvandligt :tihi:

Jeg regner med at det bliver to killinger - en aby ( korthår) og en somali ( langhår) samt…tja, formodentlig kommer Craic som voksen langhår ( somali) om lørdagen…så ved jeg ikke helt - måske en kastrat - eller en
voksen aby ?

Det er ikke sådan helt at planlægge:gruble:.

Teresa

Jeg har booket en placeholder, men jeg har ikke fået adgang til at tilmelde den endelige kat.:?

Var der ikke noget med at man skulle få en kode eller lign. så man kunne logge sig ind og tilmelde katten.

Er der nogen der ved, hvordan man gør:gruble:

[QUOTE=Wijelo;550453]Jeg har booket en placeholder, men jeg har ikke fået adgang til at tilmelde den endelige kat.:?

Var der ikke noget med at man skulle få en kode eller lign. så man kunne logge sig ind og tilmelde katten.

Er der nogen der ved, hvordan man gør:gruble:[/QUOTE]

Der kommer en mail med et link i, når jeg når til din tilmelding :slight_smile:

PS: Er I ikke søde at sende en mail hvis I har spørgsmål som disse? Jeg ser dem ikke altid herinde :slight_smile:

Ih, jeg vil gerne afsted med Aladdin, han er så nem at holde styr på, så tror jeg tilmelder den lille bimse til endnu en omgang show, så ku jeg evt være behjælpelig til de af jer der har for mange katte og for lidt hænder :slight_smile: Ved bare ikke om jeg skal tilmelde begge dage, nogle gode råd? han er kun udstillet en gang indtil videre og jeg regner egentlig med at vi skal med til Darak 6 marts, men sidder lige i total forvirring over om jeg skal tage med eller ej :-S.

Jeg kommer med Wallemissen begge dage.
Og kan også tilbyde min hjælp, hvis ikke at Malle har skrabet et ton katte til sig, som jeg skal hjælpe med hihi

Gamle Gule er afgået ved døden :frowning: Det var billigere end at begynde at reparere på den gamle rustbunke…

Og så er Pusling og RedNeck’en blevet tilmeldt begge dage… Med deres egen agent, da jeg skal sidde som clerk :slight_smile:

Hvad man dog ikke gør for at komme på Viking Cats show!!!
Jeg er med garanti den eneste som har skrottet en bil :smiley:

Selvfølgelig skal du afsted, det er super hyggeligt at være på Tica udstilling og rigtig sjovt at prøve noget nyt. Jeg har tilmeldt en bimse og det kunne være rigtig hyggeligt hvis der kom flere… Sidst jeg var afsted var der nemlig kun den ene jeg havde med. Så det er bare at få tilmeldt :ok:

Ja… Jeg burde, burde jeg. Men hvilken dag er bedst? Og nu fik jeg glemt tilmelding til darak pga mandens fødselsdag buhu :-/

Jeg har tilmeldt Crazy om søndagen og i TICA er min lille dreng blevet voksen :besvimer:

Jeg kommer lørdag med min bimse :slight_smile:

Hvor gammel er Aladdin? Er han kastrat?

ej hvor ærgeligt med darak, kan du ikke nå at tilmelde endnu? Der står ihvertfald på deres side at der kan tilmeldes til Jyllinge…

vi har brug for mange flere tilmeldinger til denne udstilling. Det er NU vi skal støtte vores egen danske TICA klub sådan at vi fortsat kan have dette sjove og spændende alternativ til de traditionelle udstillinger. Så - det er bare om at melde til. Og har I ikke en ekstra kat I kan melde til - så tag fat i venner og bekendte og få dem til at melde til. Alle burde prøve en TICA udstilling med en kat eller to. Det er alle tiders træning for unge katte uanset hvor de senere skal udstilles. Tænk på at katten jo bliver håndteret på en meget proffessionel og god måde op til flere gange per dag - ofte leget med.

For dem af jer der ind imellem bliver træt af dumme dommere - husk at på en TICA udstilling er det ikke “knald eller fald” - selv om en dommer måske ikke lige kan lide din kat - så er der altså 4 dommere mere der skal se den og det er sjældent at dommere ser på kattene på samme måde. Så der er masser af muligheder for at din kat kan gøre sig. Det gør det rigtig sjovt og spændende at deltage.

Din kat behøver ikke være registreret i TICA - den skal bare være fyldt 4 mdr og være vaccineret.

MEN - har katten tidligere været på en TICA udstilling bør du registrere den inden den kommer med til Albertslund så pointene fra nummer to udstilling tæller med.

TICA udstillinger er jo små udstillinger med samme hyggelig stemning som hobbyudstillinger men med meget mere gang i :tihi:

Og vi skal nok sørge for at fortælle dig hvordan det foregår og hjælpe dig undervejs. Bare sig til.

Så kom igang - meld dine katte og dine venners til :thumbup:

Teresa

Tine - det er altså ikke nok. Vi må gøre noget - for vi har jo lovet dommereleven at vi kommer med masser af somali.
Og skulle du ikke have din abykastrat med ? Hvad hulende vil du lave lørdag ?
Det er altså ikke nok at rende rundt med en af mine killinger…

Og jer andre med somali. Her har jeg lovet den stakkels dommerelev ( som jeg stadig håber kommer) at i DANMARK er der somalier på TICA udstillinger…så kom med dem:venter:

Kom så :klapper:

Teresa

Teresa,
Hvor ser du, der kommer en dommerelev:? er det en specialty elev (hvilken specialty:?) eller en all-breed elev:? kender ikke til dommerelevstadierne hos TICA

Alle med kendskab til dommere;)
Er Eduardo Borras fra Spanien ikke tidligere FIFe dommer:? Jeg synes, jeg kan huske navnet fra for nogle år siden… Hvis det er ham, så bliver det et hyggeligt gensyn - charmerende fyr;)

[QUOTE=Teresa Guldager;551848]Tine - det er altså ikke nok. Vi må gøre noget - for vi har jo lovet dommereleven at vi kommer med masser af somali.
Og skulle du ikke have din abykastrat med ? Hvad hulende vil du lave lørdag ?
Det er altså ikke nok at rende rundt med en af mine killinger…

Og jer andre med somali. Her har jeg lovet den stakkels dommerelev ( som jeg stadig håber kommer) at i DANMARK er der somalier på TICA udstillinger…så kom med dem:venter:

Kom så :klapper:

Teresa[/QUOTE]

Jamen hvad pokker skal jeg tage med, jeg har ikke andre end Crazy ? :slight_smile:
Måske jeg melder Luffe til :cool2:
Er det sikker du tager Craic med lørdag ?
Jeg har lige forsøgt at ringe til dig, men ringer senere :cool2: