[QUOTE=dkkorat;551850]Teresa,
Hvor ser du, der kommer en dommerelev:? er det en specialty elev (hvilken specialty:?) eller en all-breed elev:? kender ikke til dommerelevstadierne hos TICA
Alle med kendskab til dommere;)
Er Eduardo Borras fra Spanien ikke tidligere FIFe dommer:? Jeg synes, jeg kan huske navnet fra for nogle år siden… Hvis det er ham, så bliver det et hyggeligt gensyn - charmerende fyr;)[/QUOTE]
Borras var tidligere FIFe dommer men er nu TICA dommer.
Nej - den dommerelev jeg tænker på er somaliopdrætter fra England - kan ikke huske hendes efternavn - Sue…jeg stødte på hende i Tyskland i December og igen i Newark her i januar, og da fortalte hun mig at hun håbede at komme til den danske TICA udstilling og håbede at se mange katte - og så var jeg dum nok til at love hende at der kom mange somalier:dokdok:
Men jeg tror hun i det hele taget håber på mange forskellige racer - katte hun ellers ikke vil se i England. Og vi har jo brug for gode nye dommere - gerne europæiske da de ofte er billigere for klubberne at invitere. Så det må vi jo støtte.
Nu europæiske TICA dommere nævnes - hvad blev der egt af Thomas Andersen fra Danmark:? Han uddannede sig til TICA dommer. Han opdrættede Manx dengang. Jeg husker, at han i forbindelse med sin TICA dommeruddannelse var hjemme hos mig at “dømme” KOR - han så en stor variation af typer, husker jeg, da det var lige i begyndelsen af mit “thai-projekt”.
Thomas dømmer mange steder på TICA udstillinger rundt omkring i europa. Jeg er selv stødt på ham to gange - i Finland og i Tyskland. Som jeg ser det så er han specielt en del af den dommergruppe der er med til at starte nye TICA klubber op rundt omkring - og så elsker han jo Rusland og kommer der meget. Jeg har aldrig mødt en person der så hurtigt samler nye sprog op. At høre ham gøre sig på Finsk var en oplevelse af de store. En morsom mand - men ikke altid en nem personlighed…
Nå, men nu har Teresa og jeg bestemt os for at prøve Craic og Crazy op mod hinanden, så jeg tilmelder også Crazy om lørdagen og så tager jeg også søster Nikki med begge dage
Craic og Crazy er to meget forskellige typer Somali - begge pæne - men med hver deres stærke og svage sider. Så det bliver vildt spændende at se hvordan det går. Jeg håber bare at Craic trods alt får NOGEN finals
Og så vil jeg godt lige sige - nu er det så lykkedes mig at skaffe 1½ kat mere til TICA udstillingen - hvad har I andre gjort ?
Aladdin er 5 1/2 måned og kastereret :-). Hehe. Og sidste tilmelding var 18februar til darak.
Nu får jeg mine nye burgardiner næste uge så det passer fint med Glostrup :-). Skal bare lige greje tilmelding synes det er indviklet :-/ [QUOTE=Prinsessejulie;551790]Jeg kommer lørdag med min bimse
Hvor gammel er Aladdin? Er han kastrat?
ej hvor ærgeligt med darak, kan du ikke nå at tilmelde endnu? Der står ihvertfald på deres side at der kan tilmeldes til Jyllinge…[/QUOTE]
[QUOTE=Northved;552279]Aladdin er 5 1/2 måned og kastereret :-). Hehe. Og sidste tilmelding var 18februar til darak.
Nu får jeg mine nye burgardiner næste uge så det passer fint med Glostrup :-). Skal bare lige greje tilmelding synes det er indviklet :-/[/QUOTE]
Det er ikke andet end et par dage siden, der på FD-opdrætter mailinglisten blev annonceret, at der stadig var åbent for tilmelding til Daraks udstilling
Den bliver ved med at sige at siden ikke kan vises når jeg prøver at tilmelde til darak Jeg er lige blevet medlem for nogle uger siden så har kun en mail med et pasword, hvordan logger man ind på deres side, ved du det?
Men tror bare jeg hopper ud i det, og tilmelder bimse drengen til begge, hvis det er muligt at nå Darak os, som jo er min hovedklub.
[QUOTE=Northved;552307]Den bliver ved med at sige at siden ikke kan vises når jeg prøver at tilmelde til darak Jeg er lige blevet medlem for nogle uger siden så har kun en mail med et pasword, hvordan logger man ind på deres side, ved du det?
Men tror bare jeg hopper ud i det, og tilmelder bimse drengen til begge, hvis det er muligt at nå Darak os, som jo er min hovedklub. [/QUOTE]
Som regel kan du logge på med det brugernummer (6 cifre og starter med 20 el. 22)du har fået, samt dit postnummer, så skulle du komme ind på siden. Nogle gange kan der være problemer med cookies på din computer. Det er det problem, der oftest har været, når jeg har hørt om problemer med log-in.
Jamen jeg har kun fået en mail Jeg kan slet ikke finde ud af det her… kan hellere ikke finde ud af tilmelding til denne udstilling, er der ikke en der har forstand på det der vil ringe og evt guide mig? Er helt tabt
[QUOTE=Teresa Guldager;551847]Og vi skal nok sørge for at fortælle dig hvordan det foregår og hjælpe dig undervejs. Bare sig til.
Så kom igang - meld dine katte og dine venners til [/QUOTE]
Teresa har helt ret.
Vi skal bruge flere katte på udstillingen, hvis vi fortsat skal have TICA-shows i Danmark, så hvis du går og tænker over det, så kom i gang og spring ud i det! Og hvis du har venner og bekendte, som ikke er tilmeldt, så tag fat i dem og få dem med! Der er jo ikke noget ved at vinde, hvis der ingen konkurrence er, vel?
Ikke mere nøl - ind og udfyld tilmeldingsblanketten:
[QUOTE=Teresa Guldager;551886]Nej - den dommerelev jeg tænker på er somaliopdrætter fra England - kan ikke huske hendes efternavn - Sue…jeg stødte på hende i Tyskland i December og igen i Newark her i januar, og da fortalte hun mig at hun håbede at komme til den danske TICA udstilling og håbede at se mange katte - og så var jeg dum nok til at love hende at der kom mange somalier:dokdok:
[/QUOTE]
Hun hedder Sue Hart-Jones, og jeg håber virkelig, at der kommer katte nok til, at hun kan gennemføre en training session. Alt andet ville simpelthen være en skandaløs falliterklæring.
[QUOTE=Teresa Guldager;551848]Tine - det er altså ikke nok. Vi må gøre noget - for vi har jo lovet dommereleven at vi kommer med masser af somali.
Og skulle du ikke have din abykastrat med ? Hvad hulende vil du lave lørdag ?
Det er altså ikke nok at rende rundt med en af mine killinger…
Og jer andre med somali. Her har jeg lovet den stakkels dommerelev ( som jeg stadig håber kommer) at i DANMARK er der somalier på TICA udstillinger…så kom med dem:venter:
Kom så :klapper:
Teresa[/QUOTE]
Jeg er også rigtig ærgelig over at jeg ikke kommer med. Jeg forsøgte at planlægge ferie efter den, så vi først skulle rejse efter weekenden, men det gik ikke med de andre, æv æv
Det bliver nu heller ikke dårligt at komme på ferie og væk fra kulden :ferie01:
Det er bare helt FJONG. Nu ved du så godt hvad DU skal gøre - for jeg fik dig til at melde 1½ mere til - nu skal DU også skaffe mindst 1½ mere:klapper: