Hvem kommer med PER/EXO? Og hvilken af dagene? Er et TICA-show et stort arrangement? Mellemstort? Jeg kan tænke mig det nok er noget større end Bicolourens hobbyudstilling, som er den eneste udstiilling jeg har været på hidtil…
TICAshows er i forhold til, hvad man ser hos FIFe, ikke specielt store… Normalt er det tilmeldt omkring 150 - 160 katte…
Forskellen ligger også i selve showformen, hvor TICA afholder såkaldte Ringshows - hvilket betyder at der er flere end en dommer og at kattene derfor skal til dommere flere gange på en dag…
Showformen er meget tilskuervenlig, idet der foran hver dommer står en stolerække, hvor man kan sætte sig og se bedømmelsen af en hel kategori… Dommerne taler ikke så forfærdelig meget, men når de åbner munden er det som regel altid for at fremhæve specielt gode træk hos den kat, der dømmes - og nogle gange får man helt uventet virkelig nogle godbidder omkring kattehold …
Jeg kommer selv med Perser… rødblotchedtabby - red classic tabby… Perli-Gems Red DeLong… Alter/kastrat… Han har sikkert bur ved siden af en sort Maine Coon, Mysterycoons Monty, og i nærheden af Inge med HHP Cæsar og perser Marsinis YabaDabaDoo og Camilla med Korater…
Jeg vil dog sikkert ikke selv være meget omkring mine katte, da jeg skal sidde clerk hos en dommer… Det giver vist ikke megen tid til at være specielt social med publikum - desværre
Hvis du tilmelder og er i tvivl om noget så vil jeg sidde i døren. så kom og spørg (og hvis jeg ikke lige ved det så kan jeg helt sikkert finde en der gør)
Og i forhold til en hobbyudstilling er det er stor udstilling (i forhold til en Fife en mellemstor), men meget rolig udstilling især i forhold til hvor meget der sker.
tænkte om nogen skal forbi hvor jeg bor… vil så gerne med… men kan ikke komme med det offentlige da der ikke køre bus i weekenden
jeg bor mellem Kirke Hvalsø og st Merløse
[QUOTE=Ann K;554346]
, og i nærheden af Inge med HHP Cæsar og perser Marsinis YabaDabaDoo og Camilla med Korater…
Jeg vil dog sikkert ikke selv være meget omkring mine katte, da jeg skal sidde clerk hos en dommer… Det giver vist ikke megen tid til at være specielt social med publikum - desværre :)[/QUOTE]
Marsini’s Yaba-Daba-Doo kommer ikke han har fået nogle grimme rifter, mangler lidt pels (læs STORT hul i pelsen midt på den ene side ). I stedet for kommer jeg med Lille My HHP Lillamasket (tro jeg nok) Colourpoint.
Både Cæsar og Lille My er persere men unden stamtavler idet de begge er fra Inge’s Kattehjem
[QUOTE=Dorte Birkedal;554348]Hvis du tilmelder og er i tvivl om noget så vil jeg sidde i døren. så kom og spørg (og hvis jeg ikke lige ved det så kan jeg helt sikkert finde en der gør)
Og i forhold til en hobbyudstilling er det er stor udstilling (i forhold til en Fife en mellemstor), men meget rolig udstilling især i forhold til hvor meget der sker.[/QUOTE]
Og, Dorte, så har du forhåbentlig meldt en eller to somalier med til udstillingen også ? Når jeg nu har lovet vores - forhåbentlig dommerelev - at der kommer somalier så må du jo også være
med. Jeg kan simpelthen ikke tro, at du ikke har en du kan tage med. Eller en abyvar ? I TICA udstilles de jo som abyssiniere…
Du kan jo sagtens gøre mere end en ting ad gangen - vi kvinder kan jo multitaske.
[QUOTE=Hanne P;554377]tænkte om nogen skal forbi hvor jeg bor… vil så gerne med… men kan ikke komme med det offentlige da der ikke køre bus i weekenden
jeg bor mellem Kirke Hvalsø og st Merløse[/QUOTE]
Hanne hvis du har lyst og mulighed for at komme til Glostrup om fredagen, kan du godt overnatte her
Det kunne være hyggeligt at du kunne komme med :cool2:
Pyt med det Ann, så tager vi selskabeligheden herinde
Weee! Fladsnuder! Kommer I med dem begge dage? Regner ikke med at komme begge dage, hvilken dag plejer at være bedst set fra en publikumsvinkel?
Dorte: Ved du hvad entreen koster?
[QUOTE=Temple Bar;553382]Hvis ikke Galliano har kostet mig ørepropper til hele hallen lørdag, kommer han måske med søndag også - men det tager jeg til den tid
[/QUOTE]
Det er idag blevet afsløret, at vi om lørdagen kan holde en konkurrence i konkurrencen, nemlig om titlen som “Årets kastratsanger”
En ikke så aktiv bruger herinde, Naja, har nemlig tilmeldt den syngende bengal, Toulouse - også kendt som Luller
Jeg fik også forleden besluttet mig for deltagere … eller rettere, så har jeg tilmeldt de to katte jeg overhovedet har, der kan udstilles
Fletchers Young Star aka Fie, blå abyssinier, voksen fertil
Fletchers Glitter, vildtfarvet abyssinier, killing
[QUOTE=Osquary;554620]Pyt med det Ann, så tager vi selskabeligheden herinde
Weee! Fladsnuder! Kommer I med dem begge dage? Regner ikke med at komme begge dage, hvilken dag plejer at være bedst set fra en publikumsvinkel?
Dorte: Ved du hvad entreen koster?[/QUOTE]
Så vidt jeg husker er der som regel flest katte om lørdagen.
Hold da op det er et småbesværligt sted at tage til
Skal med ca 3 forskellige busser og det tager over en time… Jeg må tidligt op :høhø:
HA!!! Sidder med en STORfnisende Brian… Der spinder "Yaba tør ikke kommeeee, Yaba ved at han får baaaank!!!
Så må det blive lørdag
[QUOTE=Teresa Guldager;554602]Og, Dorte, så har du forhåbentlig meldt en eller to somalier med til udstillingen også ? Når jeg nu har lovet vores - forhåbentlig dommerelev - at der kommer somalier så må du jo også være
med. Jeg kan simpelthen ikke tro, at du ikke har en du kan tage med. Eller en abyvar ? I TICA udstilles de jo som abyssiniere…
Du kan jo sagtens gøre mere end en ting ad gangen - vi kvinder kan jo multitaske.[/QUOTE]
Det er ikke fordi jeg ikke gerne ville, men skal lige se om jeg kan finde nogle penge der ikke står nogen regninger på.
Jeg har set dette på siden:
Congresses: Hanner, Hunner, Tabby og Particolor (katte med hvidt)
Kan man mon få afvide hvilken dag de forskellige er??
Hov, ja, det skal også på hjemmesiden. Tak for det!
Hanner og particolor lørdag, hunner og tabby søndag, er det blevet til.
EDIT: og nu er det også rettet på hjemmesiden.
Congresses er kun for fertile katte, ikke sandt:?
[QUOTE=holymoly;554847]Hov, ja, det skal også på hjemmesiden. Tak for det!
Hanner og particolor lørdag, hunner og tabby søndag, er det blevet til. :)[/QUOTE]
Tæller en birma som particolor?? De har jo hvide poter
Ja, kun for voksne fertile.
Ja, en Birma er particolor.