Albino killinger

Hej alle :blush:

Jeg har taget en halv vild kattemor ind, og hun har født 5 lækre killinger, hvor 3 af dem simpelthen albinoer med røde øjne.

Er der mon nogen der kender et forum, hvor jeg kan finde de bedste hjem, til disse små specielle basser?

Syntes kun jeg kan finde dba, gul og gratis og dyreportal.

Ja her på Kattegale! :slight_smile:

2 Synes om

Hold dg langt fra dyreportalen, deres annoncer er stjålet på gratis salgssteder og websider.

Jeg ser ntet galt i at bruge DBA, samt gul og gratis, for uanset hvor man sætter sne dyr tilsalg, så skal man være vågen og bruge sn mavefornemmelse.
Jeg vil klart anbefale at du får dem vaccneret, mærket og neutraliseret, så sortere du en del dårlige køber fra og især dem, der ser mulgheden for avl af specielle killinger.
Rgtg mange opdrætter skælder stadg ud på DBA og mener, det er det værste sted at sælge, mens de gladeligt bruger facebook.
Vi har fundet mange gode hjem tl vores killinger de to steder, men har selvfølgelig også haft henvendelser fra nogle, der er mega useriøse/idioter og tror mig, der er lige så mange useriøse idioter på facebook, om end ikke flere.

Stil spørgsmål og krav til din killingers nye hjem og har du den mindst tvivl om at hjemmet nu også er den rigtige, så sig fra. mavefornemmelsen lyver aldrig

3 Synes om

Fungere det på en bestemt måde? Er helt ny herinde.

Ja det er jo netop med at være der, hvor de seriøse ejere også opholder sig :blush: for ja de skal altså til gode hjem.

Kan du evt anbefaler et godt sted på facebook? Troede ikke facebook tillod salg mere?

Og hvordan og hvorledes med pris?

1 Synes om

Du opretter en tråd i denne her kategori

Under disse regler
" Katte og killinger må ikke gives væk. Af respekt for katten som et levende væsen skal der ansættes en minimumspris på 200 kroner.

Killinger skal være fyldt 12 uger ved overdragelsen, jf. Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger .

Ved salg af racekatte skal stambog altid følge med. Katte uden stamtavle må ikke annonceres som en specifik race, men skal annonceres som katte uden stamtavle, blanding af racer eller huskat."

2 Synes om

Det gør de heller ikke - men der er fortsat masser af “kamuflerede” salgsgrupper derinde, i hvert fald for heste…
Om der findes tilsvarende katte-formidlingsgrupper - eller hvordan kvaliteten af dem i givet fald er - ved jeg så ikke.

3 Synes om

Tak :blush::blush:

1 Synes om

Nu har du fået samme svar som jeg ville kunne give… Men jeg er nysgerrig. Må vi se billeder af killingerne? :slight_smile:

3 Synes om

Jeg tror måske jeg deler billeder sådan her…

12 Synes om

Jeg tog kattemor ind sidste år, og der fik hun 2 albino killinger, og det her billede er af storesøster fra sidste år :smiling_face_with_three_hearts:

Jeg gjorde virkelig en indsats for at få steriliserer kattemor, men det lykkedes absolut ikke at få hende ind i en transportkasse, da hun stadig er halvt vild, og nu har hun desværre traumer omkring kassen, så ved ikke hvordan jeg skal få hende afsted til doktor dyr, så der ikke kommer flere killinger.

Så det er altså ikke med vilje der kom killinger igen i år, men ja der er så 3 små lækre albinoer.

Skal nok prøve og tage billeder af deres øjne, når de er vågne på et tidspunkt.

8 Synes om

Den er vist ikke albino, men bare hvid… den har jo dejlige blå øjne og ikke røde… vær opmærksom på at det anbefales at hvide katte med blå øjne får lavet en bear test da de kan være døve og derfor råber noget højere

2 Synes om

Hun er 110% albino <3 hun har ikke blå øjne, men de får et blåt skær i lyset.

Her er et fra da hun var lille.

10 Synes om

8 Synes om

Prøv evt og zoom ind på hendes øjne, på det billede hvor du mener de er blå <3 for de er ikke blå.

1 Synes om

Af de små killinger :smiling_face_with_three_hearts:

9 Synes om

12 Synes om

nu er det sådan at blå øjne tit bliver røde på kamera, derfor er der på mange redigerings programmer et red eye filter…og når det så er sagt er der en gammmmmmmel tråd om det
HER
du kan også google TYR genetisk fejl hos kat
…og lyt til genetik hajerne herinde, selvom der er genetisk afvigelse vil øjnene sikkert blive blå

3 Synes om

Helt sikkert ikke albino - det findes stort set ikke hos kat (UC Davis testede +9200 katte, fandt kun 4 positive!). Det ville være mere end usædvanligt og usandsynligt at der dukker et helt kuld albino huskatte op. Dominant hvid med blå øjne, og det er værd at være obs på om de er hørende.
VH
Susanne

5 Synes om

Skønne killinger - og al respekt for at du tager formidlingen af dem seriøst! :+1:

Uden at påberåbe mig indsigt i kattefarvegenetik, tilslutter jeg mig betragtningen dominant white - ikke mindst baseret på billedet af smukke storesøster… :heart:
Har haft - godt nok ikke katte, men heste - med helt eller delvist blå øjne, og de kan netop se røde ud i bestemte belysninger.

2 Synes om