Albino killinger

Hun er 110% albino <3 hun har ikke blå øjne, men de får et blåt skær i lyset.

Her er et fra da hun var lille.

10 Synes om

8 Synes om

Prøv evt og zoom ind på hendes øjne, på det billede hvor du mener de er blå <3 for de er ikke blå.

1 Synes om

Af de små killinger :smiling_face_with_three_hearts:

9 Synes om

12 Synes om

nu er det sådan at blå øjne tit bliver røde på kamera, derfor er der på mange redigerings programmer et red eye filter…og når det så er sagt er der en gammmmmmmel tråd om det
HER
du kan også google TYR genetisk fejl hos kat
…og lyt til genetik hajerne herinde, selvom der er genetisk afvigelse vil øjnene sikkert blive blå

3 Synes om

Helt sikkert ikke albino - det findes stort set ikke hos kat (UC Davis testede +9200 katte, fandt kun 4 positive!). Det ville være mere end usædvanligt og usandsynligt at der dukker et helt kuld albino huskatte op. Dominant hvid med blå øjne, og det er værd at være obs på om de er hørende.
VH
Susanne

5 Synes om

Skønne killinger - og al respekt for at du tager formidlingen af dem seriøst! :+1:

Uden at påberåbe mig indsigt i kattefarvegenetik, tilslutter jeg mig betragtningen dominant white - ikke mindst baseret på billedet af smukke storesøster… :heart:
Har haft - godt nok ikke katte, men heste - med helt eller delvist blå øjne, og de kan netop se røde ud i bestemte belysninger.

2 Synes om

Hvor er de bare søde :smelter:
Jeg håber du finder nogle fantastiske familier til dem.

2 Synes om

Den måde du siger det på, giver mig følelsen af, at du ligeså godt direkte kunne sige, at du tror jeg er ude på at snyde dig :blush: hvilket jeg selvfølgelig ikke er, og hvis du ikke tror på mig, så prøv og zoom helt ind på øjnene, og du vil nemt kunne se, at der ikke er noget pigment og det blot er et blåt skær.

Jeg lytter selvfølgelig til eksperter, men mange eksperter har aldrig selv set en albino kat, og jeg har nu haft 2 sidste år, og 3 i år, og har selvfølgelig haft de 2 første til dyrlægen, der absolut også mente de var albinoer.

Ellers er du selvfølgelig mere end velkommen på midtfyn, så du selv kan se dem.

En albinos øjne er kun helt røde, når den kigger i direkte lys, hvilket hun selvfølgelig undgår, og når hun er i skyggen, så reflektere det manglende pigment et lyst blåt/grå/gennemsigtigt skær, og dette gør det selvfølgelig svært, at tage et billede der viser hendes øjne som de er i virkeligheden.

Men om de er albinoer eller ej, er simpelthen ikke til diskution, for det er de <3 og du er som sagt velkommen til at komme og se.

Samt vender tilbage når jeg enten har optaget en god video, eller har været til dyrlægen med dem.

De er 110% albinoer og du er velkommen på midtfyn til at komme og se dem…

De er 110% albinoer, og du er også velkommen til at komme og se dem.

Ud fra billeder af killingerne ville jeg også sige, at de er albinoer.
Men jeg er heller ikke ekspert, men sammenligner med hvide kaniner med røde øjne men de er måske heller ikke er albinoer?

2 Synes om

Men ER de blevet gentestet?

Den eneste måde, man kan sige med sikkerhed, at de er albinoer, er ved at foretage en DNA test via et laboratorium og mig bekendt kan dette ikke gøres i Danmark (jeg kender i hvert fald ikke nogen, der får foretaget DNA tests i Danmark) :slight_smile:

1 Synes om

Det gør årslev dyrlæge på fyn…

Det bliver de d. 12 april.

1 Synes om

En almindelig dyrlæge kan ikke foretage DNA tests (udover, at de kan tage svaberprøven og derefter indsende til et laboratorium - og det kan du nøjagtigt ligeså godt selv gøre).

Men på den anden side sker der jo ikke noget ved at lade dyrlægen senden prøven af sted. Os almindelige mennesker er jo ikke så velbevandrede i at bruge institutioner som UC Davis etc. :slight_smile:

5 Synes om

Slet ikke :slightly_smiling_face: Men der ligger en vejledning der er super let at gå til, selv for menig mand :+1:t2:
Jeg aner ikke, hvad en vet tager får sådan noget, men kan man lidt engelsk, som i lidt :wink: Så kan man også sagtens selv DNA teste :slightly_smiling_face:

1 Synes om