[quote=Ann K;465071]Stakkels kat!!!
Nu siger jeg det så det forhåbentlig ikke kan misforståes… og du er meget velkommen til at vise din far mit indlæg… I kan begge kun blive klogere…
Det nytter ikke noget at blive ved med at trigge en foderallergi ved konstant at give katten foder, der indeholder det som den ikke kan tåle!!! Det burde faktisk være logik for perlehøns!
Alene tanken om at sætte katten på et foder, som den tidligere har fået sår af… jamen, ihhh
og så er det da helt lige meget om den får mange, store eller små sår!!! Den kan ikke tåle skidtet og reagerer med kløe og sår!!! Den har det med andre ord ikke spor godt!!!
Jeg ved selvfølgelig ikke hvilket foder dyrlægen har anbefalet… Både Royal Canin, Iams og Hills har allergifodermærker… Alle udmærker sig ved at kødproteinerne er brudt ned, sådan at kattens “system” ikke burde kunne genkende proteinerner som kommende fra det dyr den ikke kan tåle… som oftest er det netop kylling!
For at teste om det virkelig er foderallergi, så skal katten udelukkende hldes på dette foder i mindst 6 uger… er der en anden kat i huset, så må denne også leve af allergifoderet - alt andet bliver for besværligt ( ihvert fald i min verden). efter 6 - 8 uger giver man igen katten lidt af det sædvanlige foder og reagerer den, er man ikke i tvivl om at den desværre lider af foderallergi…
Som sagt findes der deciderede allergifodertyper… mange har dog også gode erfaringer med at give allergikatten fodermærker som ikke indeholder de kødproteiner, som katten reagerrer på… Fx James Wellbeloved med lam…
Jeg skal gerne indrømme, at priserne på den slags foder her i DK er temmelig pebrede… men rigtig meget kan bestilles on-line i England til ganske fornuftige priser…
Hvis I begynder at holde katten på ET fodermærke, kan det også være med til at stabilisere maven…
Jeg går ud fra at der er taget afføringsprøve, så I har kunne udelukke fx parasitter som Giardia og Trichomonas Foetus eller evt infektioner?
Fr mig lyder det simpelthen som om I ikke har været konsekvente og taget dyrlægens ord alvorligt!!!
Med foderallergi er der ikke andre behandlingsmuligheder eller for den sags diagnostiseringsmuligheder end at prøve sig forsigtigt frem…
Du kan prøve at henvende dig til Ann R, som også er bruger herinde… hun er nok et af de mennesker, jeg kender, som ved mest om foderallergi hos kat… ofte også langt mere end den gennemsnitlige almindeligt praktiserende dyrlæge![/quote]
Jeg har skam taget dyrlægen alvorlig - de har sagt at kattene skulle fodres hver for sig. Først fodrede jeg den ene på et klatre møbel hvor perseren ikke kommer. Men perseren fandt til sidst ud af at komme derop. Så flyttede jeg den andens foder til en hule med kattelem . Phillip hader katte lemme, så han kom ikke derind…i starten. Så flyttede jeg den andens foder til et andet rum, men også der skete det at han kom ind ved et uheld. I det første par måneder jeg kørte med hans allergi foder spiste han det uden problemer, men nu kan han ikke lide det mere. Det er med ris og lam hans foder og fra Specific - allergy manegement mener jeg det hedder, men har simpelthen ikke råd til at give et foder til 2 katte der koster 200kr/kg. Men har fundet frem til det der James wellbeloved foder, og vil prøve at bestille det.