Er på et amerikansk holistic forum for ildere. De går meget op i “barf-ning”. De fortalte man skulle bruge mindst 3 protein kilder for at have et “ordentlig” barf problem.
I naturen tager de også fugle,fisk og andre gnavere end kun mus. Tror hurtigt de kommer op på 3 protein kilder i naturen også.
Jeg har da en kat der glædeligt render knurrende rundt når hun får en død rotte og æder den.
Mente ikke man skulle starte med 3, men på sigt op på 3 når man finder de 3 kilder katten kan tåle og vil spise.
når jeg skriver barf mener jeg fodring med råt kød altså mad du selv sammensætter kontra tørfoder der er sammensæt og fyld med sjove ting så det kan holde længere. Hvordan det fungere når folk koger og tilbereder det ved jeg ikke da jeg bruger det råt.
[quote=Ann R;467611]Aha - jamen det er rigtigt. Jeg tror heller ikke på at katten ikke kan tåle noget kød. Men at det du nævner kan virke, det er så ikke fordi maden er rå. Det er fordi der er meget få og kontrollerede proteinkilder. Du kan gøre præcis det samme med tilberedt foder.
3 proteinkilder på en gang ville jeg så aldrig starte med til en allergiker. Et protein, og kun et af gangen. Det er den eneste måde man kan udrede præcis, hvad problemet er. Jeg tror heller ikke katte nødvendigvis skal ha’ 3 slags animalsk protein. Det har jeg aldrig hørt før I naturen lever de af mus og mus og flere mus - hvis ellers der er nok af dem.
Undersøgelser har vist at der oftest er problemer hos katte pga enten mælkeprodukter, æg, fisk, oksekød, kylling, lam eller hvede. Eller en kombination af flere ting… : (Skæver til Greven, der er hyperallergisk for 4 af disse ting…)[/quote]