Alsidig vurdering - og rette partner - har du et bud?

Hej Kattegale,

Jeg søger lidt ekspertise indenfor NFO.

Som i ved har jeg min 6 mdr. gamle Demolissa - i daglig tale kaldet Baby.

Baby skal skal være stammor til mit kommende opdræt, og skal jo på sigt finde sammen med en skøn NFO male :slight_smile:

Spørgsmålet er så hvad der komplimenterer hendes bedst, både hvad angår temperament, sundhed, linier, og standarden.

Hendes tavle kan i se her:

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=858330&g=4&p=nfo&date=iso&o=ajgrep

Hendes første skudsmål fra udstilling er:

[FONT=Arial]Ulrike Wahl:[/FONT]

[FONT=Arial]Type: ex. størrelse, i forhold til alderen stor og kraftig.[/FONT]

[FONT=Arial]Hoved: ex hovedform + pande og ex trekant.[/FONT]

[FONT=Arial]Øjne: ex form[/FONT]

[FONT=Arial]Øre: ex størrelse - holder dem lidt lavt, små tufser.[/FONT]

[FONT=Arial]Pels: ex. kvalitet, mangler lidt længde[/FONT]

[FONT=Arial]Hale: Længde passer til kroppen - pæn pels på[/FONT]

[FONT=Arial]Kondition: Pæn (sommer pels)[/FONT]

[FONT=Arial]Generelt indtryk: [/FONT][FONT=Arial]Kraftig ung ungdyr lige i overgang fra killing til ungdyr.[/FONT]

[FONT=Arial]Anne Velund:[/FONT]

[FONT=Arial]Type: ex. længder på kroppen, tung og velbygget[/FONT]

[FONT=Arial]Hoved: Vakker trekant og rette fine linjer - stærk profil linie![/FONT]

[FONT=Arial]Øjne: ex form og NFO look[/FONT]

[FONT=Arial]Øre: ex form og placering[/FONT]

[FONT=Arial]Pels: SUPER!![/FONT]

[FONT=Arial]Hale: Lang og busket[/FONT]

[FONT=Arial]Kondition: Ex[/FONT]

[FONT=Arial]Generelt indtryk: Super showpræsentation![/FONT]

[FONT=Arial]Temperament: [/FONT]

[FONT=Arial]Her hjemme er hun blevet en rigtig kælepotte - når hun selv vil. Men ellers er hun fyldt med selvtillid og ses ofte med høj haleføring. Hun er MEGET legesyg.[/FONT]

[FONT=Arial]På udstillingen i Vrå var hun en kende trygget af alt det nye - men tog det dog rimelig pænt. Der var ingen stress, men hun havde det nu bedst ved moar, og var ikke så meget for dommerbordet, At dommerne rodede med hende fandt hun sig dog helt fint i :-)[/FONT]

[FONT=Arial]Sundhed: [/FONT]

[FONT=Arial]Demolissa vejer her 6½ mdr. gammel 3.54 kg. I går til tjek ved dyrlægen fik hun ros for sin flotte pels og sit perfekte tandkød.[/FONT]

[FONT=Arial]Begge forældre er testet fri for GDS4 og HCM status er fin for begge forældre. Selv er hun endnu ikke testet.[/FONT]

[FONT=Arial]Det jeg selv kunne ønske mig, at forbedre er hendes tufser og hage. Selvklart vil jeg helst ikke finde en herrer, der kan forringe den phenotype og det hun iøvrigt indeholder.[/FONT]

[FONT=Arial]Så kære NFO folk, hvad mener i kunne være et interessant match for Baby? :slight_smile: Please også tænk på indavls %'en :-)[/FONT]

[FONT=Arial][/FONT]

[FONT=Arial]Knus Gitte.[/FONT]

Ud og kigge på hankatte-lister og opdrætternes hjemmesider og se hvad du selv synes er en pæn NFO herre, som kan opveje din piges knap så gode sider, og kigge på linier…

Hvad siger hendes opdrætter? :slight_smile:

Shaggytails Whisky var den første kat der poppede ind i mit hoved. Jeg har ikke set
ham “med hænderne” men på billeder ser det ud som om han har en god stærk hage
og han har kæmpe tufser :slight_smile:

Han er en rigtig flot fyr :inlove:

Hun siger blandt andet, at jeg ikke skal være så fokuseret på, at det netop skal være et match med store tufser. Det ligger nemlig hos både mor og far. Og morlinien, laver generelt racetypiske og sunde katte med super temperament :slight_smile:

På far siden til Baby finder vi Maddox - en meget brugt, og i mine øjne en phænotypisk skøn NFO. Har dog aldrig “følt” ham eller Demolition Man - Baby’s far. Men jeg har opdrætters ord for Demolition Man’s kvaliteter.

Et specifikt match har vi endnu ikke fundet, men nogle er selvfølgelig blevet vendt :slight_smile:

Knus Gitte

Bliver lige nød til at skrive-- whauuu en skøn stamtavle… Og hvor er hun fin…

jeg skal nok kikke og have din smukke pige og dig i tankene når jeg støder på flotte hanner

[quote=Hanne P;449193]Bliver lige nød til at skrive-- whauuu en skøn stamtavle… Og hvor er hun fin…

jeg skal nok kikke og have din smukke pige og dig i tankene når jeg støder på flotte hanner[/quote]

Tak for dine søde ord :slight_smile:

Baby’s tavle er bestemt iorden! :slight_smile: Og opdrætter til Baby har selv beholdt 2 kuldsøskende til Baby’s mor - heraf er den ene i opdrættet hos hende selv og så en der er udstillingskastrat. En treide kuld søster til er så Baby’s mor, som altså er endt hos opdrætteren til Baby’s far, fordi de bare ikke kunne stå for denne kat.

Når du kigger hankatte, så hav sundhed i baghoved - det er vigtig for mig :slight_smile:

Glæder mig til at se om du skulle støde på et egnet match :slight_smile:

Knus Gitte

[quote=DK Thomani;449187]Shaggytails Whisky var den første kat der poppede ind i mit hoved. Jeg har ikke set
ham “med hænderne” men på billeder ser det ud som om han har en god stærk hage
og han har kæmpe tufser :slight_smile:

Han er en rigtig flot fyr :inlove:[/quote]

Tak Annie :slight_smile:

Ham må jeg da lige lurer nærmere på :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg har ingen forstand på NFO.

Hvis det er muligt så kigger jeg meget på om en hankat formår at give sit afkom det jeg er på jagt efter. Det er ikke engang sikkert han selv har det. Nogen katte er rigtig gode til det - andre giver lidt af hvert:-)

[quote=Lis Dahlstrøm;449200]Jeg har ingen forstand på NFO.

Hvis det er muligt så kigger jeg meget på om en hankat formår at give sit afkom det jeg er på jagt efter. Det er ikke engang sikkert han selv har det. Nogen katte er rigtig gode til det - andre giver lidt af hvert:-)[/quote]

Hvis jeg forstår dig rigtig skal jeg finde en hankat, der har givet afkom, og så sammenholde afkommet med hankattten og hunkattens kvaliteter?

Knus Gitte

[quote=GSA;449206]Hvis jeg forstår dig rigtig skal jeg finde en hankat, der har givet afkom, og så sammenholde afkommet med hankattten og hunkattens kvaliteter?

Knus Gitte[/quote]

Du skal kigge på hankattens afkom om han giver det du er på jagt efter.

Jeg elsker katte der er istand til at fastholde et look, den rette hage, profil osv …

Temmelig omstændigt og ikke altid muligt - men spændende …

[quote=GSA;449196]Tak for dine søde ord :slight_smile:

Baby’s tavle er bestemt iorden! :slight_smile: Og opdrætter til Baby har selv beholdt 2 kuldsøskende til Baby’s mor - heraf er den ene i opdrættet hos hende selv og så en der er udstillingskastrat. En treide kuld søster til er så Baby’s mor, som altså er endt hos opdrætteren til Baby’s far, fordi de bare ikke kunne stå for denne kat.

Når du kigger hankatte, så hav sundhed i baghoved - det er vigtig for mig :slight_smile:

Glæder mig til at se om du skulle støde på et egnet match :slight_smile:

Knus Gitte[/quote]

sundhed er også en viktig ting her… så det kan du tro…

[quote=DK Thomani;449187]Shaggytails Whisky var den første kat der poppede ind i mit hoved. Jeg har ikke set
ham “med hænderne” men på billeder ser det ud som om han har en god stærk hage
og han har kæmpe tufser :slight_smile:

Han er en rigtig flot fyr :inlove:[/quote]

Eiiiiiij Annie - jeg sidder her og bliver helt rørt.
1000 tak for de søde ord om Shaggy Tails Whiskey, som jeg er den heldige ejer af.

Gitte - Whiskey har en rigtig god hage, en super flot profil og nogle tufser han godt kan være stolt af :slight_smile:
Derudover har han et fantastisk godt temperament. Han er så god som dagen er lang, kælen, snakkesalig (og god ved pigerne) :tihi:

Prøv at hoppe ind på min hjemmeside og surf lidt rundt. Jeg er sikker på, at du vil finde et billede el. 2 af ham :smiley:

PS. han kommer med på udstilling i Kolding og Middelfart.

PPS. han sidder også til højre på mit logo nedenfor !

Tak skævben!
Shaggy Tails Whiskey er jo gudesmuk!!

Er han mon noget for Missebarnet?

[quote=Lindvig;449230]Eiiiiiij Annie - jeg sidder her og bliver helt rørt.
1000 tak for de søde ord om Shaggy Tails Whiskey, som jeg er den heldige ejer af.

Gitte - Whiskey har en rigtig god hage, en super flot profil og nogle tufser han godt kan være stolt af :slight_smile:
Derudover har han et fantastisk godt temperament. Han er så god som dagen er lang, kælen, snakkesalig (og god ved pigerne) :tihi:

Prøv at hoppe ind på min hjemmeside og surf lidt rundt. Jeg er sikker på, at du vil finde et billede el. 2 af ham :smiley:

PS. han kommer med på udstilling i Kolding og Middelfart.

PPS. han sidder også til højre på mit logo nedenfor ![/quote]

Jamen, så kan jeg jo se og kramme i Kolding med egne øjne - jeg kommer nemlig også med Baby:-)

Jeg vil helt sikkert invaderer din hjemmeside :slight_smile:

Knus Gitte

[quote=PiaR;449237]Tak skævben!
Shaggy Tails Whiskey er jo gudesmuk!!

:tak: Whiskey takker og bukker for de deeejlige ord.
Han siger også, at I endelig bare skal blive ved med at rose ham !

Er han mon noget for Missebarnet?[/quote]

Missebarnet er jo en lækker dame ik’ sandt :fløjte: sååååå …

[quote=GSA;449242]Jamen, så kan jeg jo se og kramme i Kolding med egne øjne - jeg kommer nemlig også med Baby:-)

Jeg vil helt sikkert invaderer din hjemmeside :slight_smile:

Knus Gitte[/quote]

Du skal være rigtig hjertelig velkommen.
Vi medbringer også hans søn DK Lindvigs Brave Benito - aka Zulu.
En Whiskey-kopi i kastratudgave :smiley:

Åh YES - det er hun!
Hun kan jo spørge om I skal være kærester når det bliver tid til Middelfart :yah:

[quote=PiaR;449252]Åh YES - det er hun!
Hun kan jo spørge om I skal være kærester når det bliver tid til Middelfart :yah:[/quote]

Whiskey må vist hellere medbringe sit “dansekort” til de næste udstillinger :tihi:

[quote=PiaR;449252]Åh YES - det er hun!
Hun kan jo spørge om I skal være kærester når det bliver tid til Middelfart :yah:[/quote]

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Knus Gitte