Altaner.dk!

:smiley::smiley::smiley::smiley:

Kan slet ikke få armene ned – alle mine bønner er blevet hørt :

Vi får altaner !!!

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Projektet er godt i gang og jeg kan SLET ikke holde ud at vente på min egen lille oase.

:star2::star2::star2::star2:

Jeg skal have krydderurter, tomater, chili og andre gode sager – tænk at gå ud i sin egen urtehave !!

:tomato::grapes::eggplant::green_apple::cherries:

Jer der allerede har altaner – bruger I dem meget ?

Jeg gør! har kattesikret dem med hønsenet. Der er både tomatplanter og en bænk, med opbevaring nede i og hynder og puder ovenpå :hjerte: - og et lille bakkebord til når vi skal spise derude. Og så er det også derude jeg ryger :ups:

Men til din advarsel - det er riiiiiiigtig koldt derude om vinteren og meeeeeeeega varmt om sommere :tihi: men det er skønt! glæd dig! :smiley:

altan er fantastisk :smiley: jeg og kattene elsker vores altan mod sydøst - Kvik bor nærmest derude når bare det er plusgrader :smiley:

Jeg kalder også vores for ‘kattenes sommerhus’ :smiley:

:smelter: :hjerte:

[QUOTE=Chalotteg;1273803]Jeg gør! har kattesikret dem med hønsenet. Der er både tomatplanter og en bænk, med opbevaring nede i og hynder og puder ovenpå :hjerte: - og et lille bakkebord til når vi skal spise derude. Og så er det også derude jeg ryger :ups:

Men til din advarsel - det er riiiiiiigtig koldt derude om vinteren og meeeeeeeega varmt om sommere :tihi: men det er skønt! glæd dig! :D[/QUOTE]

:blush::blush::blush:

Tak…du kan tro, at vi er MANGE der glæder os.

Min lejlighed har sol fra om morgenen og frem til ca. klokken 14 – i begge stuer…og om eftermiddagen står solen på køkken, bad og soveværelse.

For mig er det perfekt ! for jeg kan ikke holde ud at sidde i direkte sol alt for længe…

Nu ved jeg ikke endnu, hvilken type altan vi får – men jeg skal selvfølgelig have gjort den kattesikker…:paw_prints::paw_prints::paw_prints:

OG paddesikker :turtle::turtle:

Og det bliver også der rygning foregår…og spisning…og tøj på tøjstativet…og altankasser…og højbede…og lyskæder på gran til jul…og…og…og…

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

:blush::blush:

Tak…jeg ved allerede, at jeg kommer til at bruge mange-mange timer derude…mad smager lissom bedre når man spiser ude

:pizza::hamburger::ramen::fork_and_knife:

[QUOTE=Chalotteg;1273805]Jeg kalder også vores for ‘kattenes sommerhus’ :smiley:

:smelter: :hjerte:[/QUOTE]

:two_hearts::two_hearts::two_hearts:

Hvor ser det dejligt ud…Nabo og jeg er allerede ved at indrette med møbler, krukker, parasol mm

Ha-ha…vi glææææææder os…

:cinema::star2::bird::tulip::cherry_blossom::herb::four_leaf_clover::seedling:

Hihi - ja sådan en kan bruges til maaaange ting! og det er så dejligt når man bor på 2.sal! :smiley: man får lige lidt have fornemmelse :tihi:

det bliver jo en helt ny verden for dine padder og katte! :thumbup: - og dig! :smiley:

…engang troede jeg også det var smart når Ejner blev for fræk :venter: at sætte ham derud og lukke døren, på timeout! :tihi: men han nyder det så meget at det ikke er en straf… mere en belønning :ups:

[QUOTE=Tante Tut;1273808]

Og det bliver også der rygning foregår…og spisning…og tøj på tøjstativet…og altankasser…og højbede…og lyskæder på gran til jul…og…og…og…

[/QUOTE]
…og statuer, og søer, og strande :tihi:

Jeg har ingen altan, men en veranda der er kattesikret. Det er der jeg sidder og slapper af lige så snart der er plusgrader. Det er der jeg tørre tøj året rundt for der er overdækket. Jeg har en lille gasgrill der står fremme det meste af året på verandaen. Jeg pynter op efter årstiden. Lige nu er der lyng i potter og tulipaner i potter er på vej frem.

Her om vinteren har jeg en flamingo kasse stående, så når der er tilbud på rodfrugter køber jeg stort ind og opbevare dem sammen med frugten på verandaen. Mit brænde ligeså - det ligger der og tørre det sidste inden det kommer ind. Jo jeg Ælsker min veranda, at side der og spise en sommer aften, dyrene ligger rundt omkring… det er ikke så ringe afkobling

kan sørme godt forstå du glæder dig til en altan. Jeg har jo så også terrasse og have, men verandaen som er kattesikret ja det er nok det udeareal jeg benytter mest året rundt.

og sneskovl - det er nødvendigt:-)

Der er faktisk nogen der forbyder indhegning - flugtvej

[QUOTE=Chalotteg;1273813]Hihi - ja sådan en kan bruges til maaaange ting! og det er så dejligt når man bor på 2.sal! :smiley: man får lige lidt have fornemmelse :tihi:

det bliver jo en helt ny verden for dine padder og katte! :thumbup: - og dig! :smiley:

…engang troede jeg også det var smart når Ejner blev for fræk :venter: at sætte ham derud og lukke døren, på timeout! :tihi: men han nyder det så meget at det ikke er en straf… mere en belønning :ups:[/QUOTE]

:blush::blush:

Ja…jeg bor også på 2. sal til højre – og det bliver bare FANTASTISK og helt VIDUNDERLIGT at sidde derude…og at gå og nusse om alt det grønne :tomato::apple::tangerine::cherries::hibiscus::cherry_blossom:

Ha-ha…Ejner lyder herlig ! :blue_heart:

:smiley::smiley::smiley:

Ja…lige præcis !

Sidder lige nu og ser på swimmingpool, hønsegård og drivhus

:joy::joy::joy:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1273856]og sneskovl - det er nødvendigt:-)

Der er faktisk nogen der forbyder indhegning - flugtvej[/QUOTE]

:blush::blush:

Tak Lis…ved ikke, om det bliver aktuelt her…vi har både hoved-- og bagtrapper…

Hvis det ender med I ikke må hegne dem ind, så sætter du da bare en tråddør op :slight_smile:

Jeg har 2 mikro små altaner, en på hver side af blokken, der kan knap nok stå en stol derude, men nando elsker den og kan ligge derude i flere timer.

[QUOTE=catsanddogs;1273825]Jeg har ingen altan, men en veranda der er kattesikret. Det er der jeg sidder og slapper af lige så snart der er plusgrader. Det er der jeg tørre tøj året rundt for der er overdækket. Jeg har en lille gasgrill der står fremme det meste af året på verandaen. Jeg pynter op efter årstiden. Lige nu er der lyng i potter og tulipaner i potter er på vej frem.

Her om vinteren har jeg en flamingo kasse stående, så når der er tilbud på rodfrugter køber jeg stort ind og opbevare dem sammen med frugten på verandaen. Mit brænde ligeså - det ligger der og tørre det sidste inden det kommer ind. Jo jeg Ælsker min veranda, at side der og spise en sommer aften, dyrene ligger rundt omkring… det er ikke så ringe afkobling

kan sørme godt forstå du glæder dig til en altan. Jeg har jo så også terrasse og have, men verandaen som er kattesikret ja det er nok det udeareal jeg benytter mest året rundt.[/QUOTE]

:blush::blush:

Tak…ja ! bare det at kunne gå ud og sidde i sin egen lejlighed …det bliver SÅ fantastisk vidunderligt :hibiscus::bird::ant:

Og de der rædselsfulde varme perioder om sommeren med over 30 grader og tropenætter …ja-ja… Kom bare an …der vil jeg ligge på altanen og se lige op på alle himlens stjerner :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Nemlig !

For selvom Silke fylder 16 år lige om lidt — så mener hun selv,at hun er 16 uger :paw_prints::paw_prints:

Hun er lynhurtig, når hun spæner rundt mens vi leger — så jeg ville ikke have et roligt øjeblik…

HÅBER at vi må lave en diskret og elegant kattesikring…for jeg ville være ked af at Silke skal lukkes ude fra mig og sidde på den forkerte side af tråddøren :blush:

:blush:

Ja…bare en lillebitte altan kan vi og kattene da få stor glæde af…

Jeg har lige postet en video med sne og katte på vores altan - der kan du se, hvordan vi har indrettet os på vores nok 2,5x1,5 m. Om sommeren er der plads til tomater og lidt chili. Der kan lige være 2 stole derude med god vilje, for døren er let spærret af tomatkassen og et lille kradsetræ :slight_smile:

Jeg ELSKER bare at kunne klappe døren op om sommeren og nyde vejret. Hugo er den største fan af os alle - kunne han ikke komme derud dagligt, så ville han ganske enkelt være ulidelig.