Alvin min flødekaramel

Jeg måtte aflive Alvin i går p.g.a. sygdom, og nåede derfor kun at få små otte år med ham, han ville have været fyldt 14 år d. 01.07.2024. Han flyttede ind d. 06.07.16, og siden august 2021 hvor Emina døde, har vi kun været ham og mig. I de tre år blev vi virkelig tætte, han var en stor kat både i i krop og personlighed. Lige nu ved jeg slet ikke hvordan jeg skal komme videre, og det gør det absolut ikke bedre, at min økonomi nu er så dårlig, at jeg ikke kommer til at få kat igen. Mine katte har altid betydet alverden for mig, men i takt med at mit helbred er blevet værre og værre, at mit sociale liv er blevet til næsten ingenting og jeg stort set lever hele mit liv i min lejlighed, så har kattene fyldt mere og mere i mit liv. Jeg kommer til at mangle min største glæde her i livet, min grund til daglige smil, og min største lyst til at leve. Undskyld, men lige nu virker det hele meget uoverskueligt! :vraele: :brist: :vraele:

18 Synes om

Det gør mig så uendelig ondt…
Han betød alt for dig så det smerter mig at du har mistet ham…

Er det det daglige med kattemad og dyrlæge som der ikke er plads til i økonomien, eller prisen på at købe?

Altså jeg vil ikke være påtrængende men jeg jeg kunne godt tænke mig at hjælpe for du er en vigtig del af kattegale med eller uden kat

13 Synes om

Det gør mig ondt, mange :kram: til dig.
Hvil i fred Alvin :lys:

1 Synes om

Den gør mig virkelig ondt :kram:

:lys:

1 Synes om

Hvor jeg ked af at det på dine vegne, Ea.

Naturligvis føles det uoverskueligt at miste en, der betyder så meget - men jeg tror vi er flere der tænker som @line_refsgaard, så du må endelige række ud…

6 Synes om

Tusind tak for de søde ord, og tanker! :hjerte: Det er en sammenblanding af det hele, at min daglige økonomi er blevet meget forringet de sidste tre år, at jeg ikke længere har mine to faste dyrlæger gennem 31 år (ægtepar der havde klinik sammen), at min bank ikke længere vil give mig kassekredit, og især, at hvis/når der opstår sygdom, har jeg knap nok pengene til en aflivning.

Jeg måtte aflive Alvin fordi jeg ikke havde råd til andet, og det vil jeg hverken byde mig selv at risikere at skulle igennem igen, og jeg vil ikke risikere at lade en anden kat opleve det. Allerede da Emina døde, kunne jeg jo godt se hvor det bær hen økonomisk, og derfor valgte jeg at forsætte med Alvin alene. Men de sidste tre år er kun gået ned af bakke, og jeg kan ikke leve med at sætte en ny kat i den situation. Prisen på at købe en kat, ville jeg kunne spare sammen til, huskatte er jo min “race” og de kan stadigvæk fås til en rimelig pris på internater, det er resten der ikke er råd til. Så selvom det er et lortevalg for mit liv, så er det klart det bedste valg for min samvittighed! :ked:

7 Synes om

Det gør mig umådeligt ondt for dig, Ea. Det må have været et forfærdeligt tungt valg. :cry:

2 Synes om

:lys: for Alvin og en krammer til dig

1 Synes om

Så forståeligt…
Men bliv herinde så håber jeg at noget engang ændre sig

4 Synes om

Det var det! Heldigvis føler jeg at det var den rigtige beslutning med de muligheder jeg havde. Men jeg har jo to gange været igennem et forløb med katte jeg var sikker på var syge, men undersøgelserne intet viste, og et halvt års tid efter måtte jeg aflive dem p.g.a. kræft. Så min erfaring er, at jeg skal lytte til min mavefornemmelse, og det gjorde jeg så denne gang. Havde han været meget yngre, ville jeg måske havde gjort det anderledes, men en kat på næsten 14 år føler jeg ikke skal leve sine sidste år med en masse ting han ikke har lyst til at gå igennem. Nu kom han afsted i en stille stund, og ikke på et akut kritisk tidspunkt. :hjerte:

18 Synes om

Bare rolig, jeg går nok kun hvis jeg bliver smidt ud! Kattegale er et af de steder der betyder mest for mig, og kattegal holder jeg ikke op med at være, jeg er for fuld skrue kattegal, det er i mit DNA, ligegyldigt om jeg har kat eller ej. Og skulle jeg endelig vinde der der penge jeg altid drømmer om, så skal jeg dælme have kat(te) igen!

11 Synes om

Det gør mig ondt for dig Ea :brist:
:lys: for Alvin

1 Synes om

Det gør mig så glad at høre, for du vil ikke være en jeg ønsker at undvære her inde.

Men skulle jeg ende med at vinde i lotto vil jeg også tænke på dig

4 Synes om

Det varmer mit hjerte med sådanne ord, og lige over. Kattegale er et godt sted at være, og jeg synes selv at vi har et rigtig godt fællesskab her inde. :hjerte: Det vil jeg meget nødig undvære, og da slet ikke nu hvor jeg skal undvære det vigtigste i mit liv.

6 Synes om

Når jeg finder overskuddet til det, kommer der nok lidt nye billeder af Alvin. Den sidste uge har jeg taget 665 billeder med det gode kamera, plus et ukendt antal på mit lommekamera og på mobiltelefonen. :camera_flash:

13 Synes om

God rejse smukke, dejlige Alvin :sorger: og et kæmpe trøstekram til dig Ea, som har måttet tage den sværeste beslutning af kærlighed til din kat :brist:

1 Synes om

Det gør mig virkelig ondt

1 Synes om

Det gør mig meget ondt
:kram: :hjerte: :kram:

God rejse søde Alvin :lys:

1 Synes om

Åååh nej. Det gør mig uendeligt ondt.
:kram:
Sov sødt smukke Alvin :lys:

1 Synes om

Det gør altid så ondt at høre, når nogen mister deres kat. Dette tilfælde er særligt smerteligt.

3 Synes om