Alvin min flødekaramel

Det er altid trist at sige farvel til en god ven

Sov godt Alvin :riprip: :lys:

1 Synes om

Det gør mig så ondt for dig :heart: stort knus herfra :kram:

2 Synes om

Det gør mig frygteligt ondt, men jeg forstår din beslutning og ville også selv vælge den samme løsning - uanset at jeg ikke i samme grad behøver se på pengene. De dyr, der gennem deres liv har givet os så mange glæder og fornøjelser, har fortjent at komme herfra på en værdig måde og en kat i hans alder skal ikke proppes med piller og udsættes for indsprøjtninger og utallige dyrlægebesøg bare for at kunne leve måske et halvt til et helt år længere. Det er ikke værdigt :ked:

God rejse, søde Alvin :lys: og :kram: til dig

10 Synes om

Sødeste Ea, det gør mig utrolig ondt at du har måttet sige farvel til ham. Han vil uden tvivl også blive savnet herinde.

Til den smukkeste flødekaramel :lys:
:kram:

5 Synes om

Hvor gør det mig så ked af, og ondt at læse det

Verdens bedste Alvin :heart:

Alvin du var en helt specielt kat :lys:

@Enki :kram:
Hvor er jeg så ked af det, du måtte tage den tunge beslutning i går :brist:

3 Synes om

Det gør mig så ondt at du har mistet Alvin :brist: Jeg har det ligesom Temple_Bar. Og jeg har kun stor respekt for din beslutning :kram:

Jeg er ikke så aktiv herinde i øjeblikket, men jeg har fulgt både dig, Emina og Alvin med stor fornøjelse, så det glæder mig at du bliver her og jeg ønsker for dig, at du en dag får overskud til kat igen :smiling_face_with_three_hearts:

8 Synes om

Og jeg synes ikke en gang at jeg har været særlig godt til at dele billeder eller fortællinger om dem. Jeg har en del billeder, kattegal er man vel, er bare ikke god til at få dem lagt op nogen steder. :tihi: Men min rejse her inde startede da jeg ledte efter en ny kat i 2011, som jo så endte med at blive Emina. :hjerte:

8 Synes om

Åh det føler jeg heller ikke jeg er ind imellem

Men jo du har fortalt meget om dine katte :heart:

4 Synes om

Det gør mig så ondt; at du måtte sige farvel til Alvin, og den situation du nu står i. :broken_heart:

Mange tanker til dig, og :lys: til søde Alvin.

1 Synes om

Du får også en en hilsen her :candle: til Alvin.

Og husk at der er endnu en Enki her på kattegale

Hvis du på et tidspunkt har overskud så gider han godt at nusse

11 Synes om

Tak :hjerte: Flere af mine venner har hund, og den ene veninde har også tilbudt, at hun kan tage sin hund med når hun kommer på besøg. Det tænker jeg, at jeg vil sige ja tak til med mellemrum. For godt nok er jeg ikke hundegal, men jeg er opvokset med både hund og kat, og holder også meget af hunde, katte er bare mere mig og mere passende til det liv jeg har kunne tilbyde et dyr.

11 Synes om

Der er jo også den mulighed at tilbyde sig som kattepasser - så vidt jeg kan se på bla. FB, er der stor efterspørgsel på privat kattepasning…

6 Synes om

Det gær mig virkelig ondt, at du har mistet Aĺvin og endnu mere, at dub situation er, så du ikke kan få kat :broken_heart: Jeg håber virkelig, at der sker noget, så du igen kan få en katteven.

4 Synes om

Jeg havde ikke lige overvejet den mulighed, men jeg havde tænkt over at internater ofte søger plejerfamilier, men det er så gerne til killinger og det orker jeg ikke. :grin: Desuden må jeg også sige, med tanke på hvor meget jeg overtænker det meste, bekymre mig og knytter mig til nærmest alt, foruden de praktiske ting som at jeg ikke har bil, og grundet mine tarmproblemer sjældent kan gøre noget akut, vil jeg nødigt have ansvar for andres dyr, det har til tider, været hårdt nok at have ansvar for mine egne. Men tak for du nævner det, nu har jeg i hvert fald den ide i hovedet, så kan jeg jo se om jeg ændre mening senere hen. :smil:

9 Synes om

Nordsjællands kattehjælp gør det også med voksne katte. Mit indtryk er at de udelukkende bruger plejere.

Hvis du får overskud til det på et tidspunkt er der jo dyrlæger der kører ud :slight_smile: Og hvis du melder ud om ikke at have bil fra starten - så kan de jo tage det med i overvejelser.

Et andet perspektiv på at være plejer er at man har mindre ansvar - end hvis det er egne (eller pasning).

Som plejer kan man også stille krav - eks kun ældre katte uden eks. urenlighedproblemer.

6 Synes om

Håber folk husker historie som din når det skal stemmes og i samfunds debat.

At have husdyr er efterhånden noget som er forbeholdt ressourcestærke & folk med penge…og det er ikke ok at mennesker som kan have specielt stor glæde og gavn af et kæledyr ikke har råd fordi pengene kun rækker til det mest basale.

Gode tanker til dig - lyder som om det var rigtige beslutning for Alvin uanset alt andet. :heart: Men savnet er der jo stadigvæk :broken_heart:

8 Synes om

To uger og to dage, føles som i går og en evighed siden. Der er okay dage, og dage hvor jeg slet ikke kan overskue at leve resten af mit liv uden kat. Og jeg SAVNER Alvin så ubærligt meget! Alle vores snakke, selv hans råben savner jeg, og jeg savner mit store dejlige puttekat! Og kikke ham dybt i øjnene, han er den eneste kat jeg har kendt, der virkelig holdt øjenkontakt længe og ofte. Jeg tror helt klart at han er det levende væsen jeg har haft mest dyb øjenkontakt med. :hjerte: Erstatningskatten Erling er en gave i denne tid, ligesom efter Emilius døde, men selvfølgelig på ingen måde det samme eller lige så godt som en levende kat, men bedre end hvis jeg ikke havde ham.

Jeg har stadigvæk ikke fået kikket alle de billeder jeg tog af Alvin den sidste uge igennem, har ikke haft overskud til at gøre det.

Har ikke prøvet at dele sådan en lydfil før, håber at I kan høre ham. Lyden er ikke så høj igen, da han kun råbte når han var i et andet rum end det jeg var i. Jeg sad i stuen, han var i soveværelset og der er en entre imellem de rum. Han ææælskede at gå rundt og råbe, og gjorde det ofte flere gange pr. døgn, han gjorde det både dag og nat. Når han snakkede var det altid med mig, og når vi var i samme rum. Eller hvis han så en kat ud af vinduet.

16 Synes om

1 Synes om

Han var en ualmindelig smuk og dejlig kat :heart_eyes:

1 Synes om

Tak og ja det var han! :hjerte:

1 Synes om