Det er virkelig trist, at du ikke kan have kat når du nu så gerne vil.
Sådan helt lavpraktisk, har du så fået undersøgt om den huslejestigning er lovlig? Altså ved huslejenævnet? Jeg synes, at det lyder helt vanvittigt, at den nye udlejer kunne sætte den så meget højere.
Vi kørte flere sager gennem huslejenævnet, og har haft danske lejere ind over. Men forrige udlejer havde misvedligeholdt boligerne, så de nye udlejere kunne komme ind fra højre, og i stedet for at kalde det vedligehold, kunne de så kalde det forbedringer og derfor sætte huslejen voldsom op. Grundlæggende har de så mest bare sminket liget, og visse ting er blevet forringet af deres “forbedringer” men huslejenævnet er ansat af kommunen, som i øvrigt er dem der solgte vores bygninger til ny udlejer. Vores borgmester var endda ude i lokalpressen ved salget og sige, at vi ikke kunne stige i husleje de første fem år, og det lød da også godt. Men enten aner hun intet om den virkelighed, eller også var det bare spil for galleriet, da vi beboer havde været i lokalpresset om hvor meget vi syntes at de smed os beboer under bussen, fordi de ikke havde formået at være ordentlige udlejere mens de havde alle bygninger her ude. Der gik knap et halvt år, før første huslejerstigning trådte i kraft.
Det hele blev ejet af kommunen tidligere, og man kunne kun få bolig her ved at blive henvist gennem kommunen, med andre ord, grundlæggende svage borger med få penge, på den ene eller anden måde. De valgte så at sælge 2/3 af lejlighederne, og beholdte de sidste.
Det er så trist at læse om. Vi er mange i dette forum, der forstår, hvor meget en kat betyder i ens liv.
Hvor i landet ca bor du egentlig?
Nordsjælland, Hillerød, hvorfor da?
Havde du nu boet tæt på mig tænkte jeg at vi måske kunne have delt forældremyndighed på Delle og Dumle på en eller anden måde. Ved godt det er svært at flytte for meget rundt på katte, men tænkte at vi måske havde kunne finde ud af noget. Jeg har jo indregnet dem i mit budget så jeg ville fortsat have det fulde finansielle ansvar. Men det bliver nok ikke holdbart med så langt imellem os.
Det var sødt tænkt af dig @Osquary
Nu får du mig til at tude. Det er virkelig sødt af dig at tænke sådan, og flot at tilbyde! Men nej, enig i at det er ikke holdbart med den afstand der er imellem os.
Jeg er bare så ked af, at du ikke kan have kat i dit liv, når du nu så gerne vil. Jeg tænker det kunne have været hyggeligt at deles og også en hjælp for min dårlige samvittighed, at der var flere til at elske mine to. Jeg har nogen gange perioder hvor jeg har det så dårligt psykisk at det er udfordrende for mig at være alene om dem, så det havde faktisk været en hjælp for mig også. Men det bliver for lange køreture for både dem og mig desværre.
Ja jeg kender jo godt fra mig selv, at det kan være svært at finde overskud på de dårlige dage, jeg kæmper jo selv med både fysiske og psykiske ting.
Ville så gerne der skete mirakler for dig. på den måde der blev plads til to misser hos dig
Det vil betyde så meget for dig