Det kan jeg godt forstå
Lortedag, endnu en. I dag er det et halvt år siden han døde. Jeg savner ham stadigvæk så sindssygt meget, og jeg egner mig virkelig ikke til at leve uden kat!
Erstatningskatten Erling er en ringe trøst, men sover stadigvæk med ham hver eneste nat, og har ham i sofaen i dagtimerne.
@Enki jeg håber inderligt at du en dag får en ny lille soulmate, for han/hun vil jo få det helt perfekte hjem hos dig.
Altid trist at miste sit kæledyr. De bliver jo familiemedlemmer. Men det lyder da som om erstatningskatten Erling har det perfekte liv hos dig. Han bør være en stor trøst.
UPS! Jeg troede, at du havde fået en ny kat, og at du ikke var i stand til at elske den højt nok på grund af din sorg.
Ja havde godt på fornemmelsen af du ikke lige var klar over det var et tøjdyr. Det er derfor han hedder Erstatningskatten Erling, fik ham da jeg mistede min kat Emilius tilbage i 2011, og holdt mig med selskab indtil jeg fik Emina 4 måneders tid efter. Har selvfølgelig haft ham hele tiden siden da, men ikke haft brug for ham mens jeg havde Emina og Alvin, men nu hvor jeg ikke kan få levende kat igen, er han blevet en del af min hverdag igen.
Er det ikke Grumpy Cat, der har stået model til ham @Enki ?
Eller er det en tegneseriekat - jeg synes bare han virker bekendt
Det er Mittens fra den animerede spillefilm Bolt, i filmen er det faktisk en hunkat, men hos mig blev det altså til til hankat.
Nå ja selvfølgelig Mittens fra Bolt.
Jeg har set filmen to gange og elskede Mittens og håbede på, at hun fik et hjem til sidst, hvad hun jo også gjorde.
Jeg har desværre kun set den en gang, og alt for længe siden. Men klart en film jeg gerne vil se igen. Hov jeg kan se at den ligger på disneyplus, som jeg har. Fedt, har ellers ikke kunne finde den nogen steder uden jeg skulle betale for den. Så skal den genses.
Kan så godt forstå du savner
I dag er det et år siden at jeg måtte sige farvel til Alvin, og goddag til mit nye liv uden kat, og jeg hader det! Jeg hader han er borte, jeg hader at leve uden kat, og jeg hader det er de muligheder jeg har med det liv jeg har! Jeg har mistet så meget i mit liv, måtte give afkald på så meget, gradvis hen af vejen p.g.a. helbred m.m. Min største og sidste store glæde tilbage i mit liv, var mine katte, og nu er det også væk.
“Death leaves a heartache no one can heal, love leaves a memory no one can steal.”
Hvorfor er det nu lige, at du ikke kan få en ny kat? Er det, fordi du ikke synes, du har råd? For det kan jeg sagtens følge - jeg kan bare ikke huske, om det var grunden.
Kort sagt, fordi jeg ikke har råd længere. Og den længere version, min husleje er siden den nye udlejer overtog i 21, steget med små 2000 kr. pr. måned. Alt er steget grundlæggende, mærker vi vel alle. Min faste dyrlæge siden 1992 er stoppet, og de var altid virkelig hjælpsomme hvis der var noget, og jeg kunne altid afdrage en stor regning m.m. Min bank mener at jeg har så få penge nu at de ikke længere vil give mig kassekredit, som i øvrigt aldrig blev brugt, havde den udelukket til hvis der kom en uforudset dyrlægeregning eller uforudset tandlægeregning. Så det hele lagt sammen, gør at jeg ikke længere føler at jeg kan forsvare at have kat, for jeg har kun næsten råd til at have en kat i hverdagen, men har ikke længere råd til hvis en kat bliver syg, og det kan jeg jo ikke sikre mig mod. Jeg havde forsikring på både Alvin og Emina, men det dækker jo desværre langt fra alt. Så jeg føler ikke at jeg kan forsvare andet end, ikke længere at have kat, klart et af de værste valg jeg har måtte tage i mit liv, men det rigtige valg.
@Enki har du overvejet at blive plejefamilie for katte, så står de for alle udgifter og du har katte at glæde dig over?
Overvejet ja, tror efterhånden jeg både har overvejet de fleste/alle løsninger, og fået forslag om mindst lige så mange. Men jeg savner og mangler en kat at dele min hverdag og mit liv med, ikke, groft sagt, at få en masse katte igennem mit hjem som jeg så mister igen, bare efter kort tid. Jeg knytter mig alt for meget til det ville kunne fungere for mig.