Alvorlig misrøgts sag

Søndag aften politianmeldte jeg en stor og temmelig kendt Bengal opdrætter for misrøgt af op imod 130 katte.

Mandag middag mødtes jeg med politiet og en god katte-veninde ude på adressen hvor kattene befandt sig. Det var et helt ubeskriveligt rystende syn der mødte os. Store og små grupper af katte lukket inde i gamle staldrum uden noget som helst andet at ligge i, andet end nogle få papkasser. Gulvet overstøet med lort og tomme konservesdåser. Ingen form for varme, ingen tæpper - intet.

Stuehuset var stoppet med katte og her var der også bogstavlig talt lort alle vegne. Udenfor løb der også katte rundt - hvor mange ved jeg ikke, for de fleste gemte sig. Vores bedste estimat er, at der alt i alt er tale om 80-100 katte.

Mit bedste bud er, at Danmark aldrig har oplevet en sag om katte i denne størrelsesorden.

Jeg ved godt at dette vil ryste jer, og at I alle vil sidde og hungre efter flere oplysninger. Men vil I ikke nok have tillid til at der er styr på sagen og at myndighederne gør alt hvad de kan. Så lad være med at bestorme embedsdyrlægen, politiet eller andre. Sagen er kørt 100% efter bogen, og det er en rigtig dygtig politimand der kører sagen.

Jeg skal nok opdatere denne tråd efterhånden som det kan lade sig gøre. Jeg har brugt alt min tid søndag, mandag og tirsdag på denne sag. Talt med politi, journalister (det er ikke mig der har kontaktet dem), opdrættere, Kattens Værn, ejeren af ejendommen kattene er på mfl.

Jeg vil også indtrængene bede jer om ikke at starte en lynch stemning imod hende. Det er hæsligt, forfærdelig, frastødende og en masse andet, det der er foregået. Men tingene er tydeligt gledet hende helt af hænde, og vi hjælper ikke kattene på nogen måde ved at katteverdenen kaster sig over hende. Tro mig - der er andre der nok skal sørge for at hun bliver stillet til ansvar for sine gerninger. Jeg vil gerne lægge navn til at sige, at hun er psykisk syg og har alvorlig brug for hjælp. Men hun har ingen selverkendelse heraf.

Hun erkender pt. intet, og min største sorg går på, at hun nok ikke beder om hjælp til kattene. Og uden hjælp kommer hun ALDRIG til at få styr på sagerne. Kattens Værn er klar til at hjælpe, men de kan ikke - og må ikke - gøre noget før hun selv henvender sig. Pt prøver jeg og andre, at mobilisere en eller anden form for hjælp til hende (kattene!) via folk som hun muligvis vil tale med.

Den sag er også lige kommet op i hulen. Med dette link til lokalavis.
http://www.mja.dk/artikler/100-katte-levede-i-eget-lort

Jeg må sige at det er super godt gået af dig. Og jeg håber inderligt at der bliver taget ordentligt hånd om sagen. Desværre ser det dog ikke sådan ud hvis man læser avis artiklen. Typisk her i dk.

Igen kan man se dit varme hjerte for at hjælpe andre … Syntes det er så flot det du har gjort .

Men det er noget af en sørgelig historie

Det lyder uhyggeligt og chokerende. Stakkels stakkels katte :ked: og stakkels syge menneske.

Godt du har sat handling på Louise, det må have været rystende at se det med egne øjne. :blegne:

Puha Louise, det må ha’ været en hård omgang…

du har hjertet på rette sted

puha, ikke nu igen, bliver både sur og ked når jeg læser sådan noget.
men godt du er indover og har rettet henvendelse til rette sted:thumbup:
bor ikke så langt fra voel og ka tilbyde min hjælp hvis det skal være.
sidder her og er meget berørt af situationen, især fordi bengalere er favorit-racen for os

Louise hvor er du dog et varmt menneske :inlove:

Det er frygteligt for alle de katte, men samtidig også ulykkeligt for den kvinde, du er et stort menneske at du kan se begge dele :kram:
Hvor må det have været et frygteligt syn for dig, simpelthen en hjerteskærende historie :ked:

Det lyder jo ganske forfærdeligt. Jeg håber at hun får hjælp og selv indser at hun har behov for hjælp.

Stakkels misser at de skulle udsættes for dette :ked:

http://www.tv2oj.dk/vis_nyhed.asp?AjrDcmntId=28010

http://www.mja.dk/artikler/galleri-katte-lever-i-eget-lort

De billeder er altså ikke for folk med sarte følelser, så er i advaret :ked:

Føj for søren da, det hus er da ikke bedre værd end at rive ned.

Håber at misserne får den tiltrængte hjælp og dejligt at der er folk som gider at reagere på sådan en behandling af dyr.

Hvor er det forfærdeligt at det kan komme så langt ud :frowning:
Jeg fatter ikke når opdrættere ikke kan sige stop, hvilken glæde kan man dog have af 100 katte, nej så er det godt at der kommer en betænkning…
Jeg syntes man som opdrætter skal sige til sig selv :
Jeg kan max klare evt. 10 katte, eller whatever et tal…nogle gange løber det løbsk for nogle opdrættere.
Stakkels katte, tænk at de skal leve i deres egen lort, specielt katten der er født renlig…håber da at nogle ansvarlige personer vil tage sig af dem…

Jeg er ganske enkelt rystet-what, jeg fatter ganske enkelt ikke at man ikke kan gribe ind og fjerne dyrerne fra hende.
Ja og når hun ikke længere er opdrætter, så er hun jo ikke engang underlagt de regler som vi måske bliver…
Føj siger jeg bare, vores samfund mht dyrehold er godt nok skruet forkert sammen, det var jo sådan nogle justitsministeriet skulle lave regler for:thumbdown:
Men Louise flot det du har gjort:ok::tak:
Du må sige til hvis jeg kan være behjælpelig på nogen måder, jeg bor ikke ret langt væk, evt køre ud og kigge, jeg er ligeglad med om jeg evt skulle få problemer med politiet for indtrængen på privat grund i sådan en sammenhæng.

[quote=Litza;324990]Hvor er det forfærdeligt at det kan komme så langt ud :frowning:
Jeg fatter ikke når opdrættere ikke kan sige stop, hvilken glæde kan man dog have af 100 katte, nej så er det godt at der kommer en betænkning…
Jeg syntes man som opdrætter skal sige til sig selv :
Jeg kan max klare evt. 10 katte, eller whatever et tal…nogle gange løber det løbsk for nogle opdrættere.
Stakkels katte, tænk at de skal leve i deres egen lort, specielt katten der er født renlig…håber da at nogle ansvarlige personer vil tage sig af dem…[/quote]

Jeg tror nu heller ikke, at der er nogen opdrættere, der planlægger at have
100 katte.

Det er derimod noget, der sker, når tingene løber af sporet, eksempelvis
hvis folk får en psykisk lidelse og pludselig ikke magter at tage ansvar for
hverken deres eget eller kattenes liv.

Så planlagt - det tror jeg ganske enkelt ikke på, og derfor vil JM’s
betænkning om kattehold heller ikke kunne forhindre fremtidige historier
af lignende karakter - desværre.

Jeg har så stor respekt for, at mennesker som Louise findes og tager
affære - det er jo ikke til at holde ud at tænke tanken, hvad det ville have
endt med. Og det ved vi selvfølgelig stadig ikke, men nu er der da sat
hjælpeanstaltninger i gang på flere niveauer, kan jeg forstå.

Charlotte i det her tilfælde har du nok ret for det er gevaldig mange katte, nu er jeg jo selv opdrætter og har været det i mange år og, og ind imellem løber man så ind i opdrættere der anskaffer sig mange katte uden at tænke over det, og derfor ender de op med alt for mange katte som de ikke kan magte…ikke alle tilfælde er psysiske, det er såmænd bare derhen jeg ville, det er godt at have et max antal som en grænse…

Puha… jeg er tom for ord.

Går de der endnu?

OMG!!!

Hold op hvor er der bare beskidt! Det er jo fuldstændigt ubeboeligt! Hvordan katten kan man lade dem gå rundt i det! Ej, fik helt lyst til at tude over det, det er jo frygteligt!!!

Jeg er næsten mundlam!!

Der stod i artiklen fra lokalaviden at de have adgang til mad og vand, men hvis de kalder det det, så vil jeg da gerne servere deres aftensmad på den måde bare i en uge, så skal vi se om de ikke ændre mening!! Hvor er det forfærdeligt!!! Stakkels katte!!

En forfærdelig og dybt tragisk sag. Det er så trist, at nogen kan komme så langt ud, at de ikke selv kan se, hvor slemt det er for kattene. Det kan i min overbevisning ikke være er rask menneske ved deres sansers fulde fem.

Nå, jeg så parkerer jeg på øretævernes holdeplads.

Sidste år havde vi herinde en sag hvor én havde en masse katte, der boede hos hende, men som ikke blev behandlet okay.

Da var alle enige om at hun var både ****** og ***** og jeg skal da komme efter dig.

Denne gang er det så åbenbart knap så slemt, for der er nemlig flere katte, og … men på den anden side så…

Ja, jeg forståe det ikke.

Hvorfor er det at det er synd for denne “dame/kvinde/pige/person”, når det sidste år var dybt forfærdeligt med en anden?

Er det muligvis det der med at der engang har været et registreret opdræt???

Jeg ved godt jeg får “tæsk” for det spørgsmål, men jeg mener det helt seriøst.

Hvis jeg viste mig som en der bare samlede katte sammen og ikke behandlede dem ordentligt, ville jeg straks blive dømt som kattesamler og pu og fy og håber at jeg frakendes retten til dyr og jeg skal gi´dig skal jeg.

Nu skal vi i denne sag huske at der er en syg kvinde bag ved, og det er godt nok synd for hende…
Hvor fanden var den sympati alle de gange det var “almindelige” mennesker det gik galt for???

ØV, denne kvinde skulle have en straf der ville noget, og så skulle hun for resten have frataget retten til at holde dyr nogensinde igen… (frit stjålet fra den tråd sidste år, hvor en anden havde katte der levede i skidt og møg)