Alvorlig misrøgts sag

Det er jo kommet frem, at opdrætter med familie har flyttet rundt flere steder efterhånden som der hobede sig for meget op, samme historie om igen, at tidligere udlejer i en anden bolig der også blev ødelagt, også allerede for flere år siden anmeldte for vanrøgt, hvor Kattens værn og Politi var der dengang. De kunne i midlertidig ikke gøre noget for at stoppe det, til trods for at politiet angiveligt gravede udsultede kattelig op baghaven!.
Og det er kommet frem, at mange åbenbart har vidst der var problemer hos opdrætteren uden at undersøge det nærmere, der har blot været en del snakken i krogene om underlige forhold, og om ikke andet så med syge katte derfra

[quote=Mega;325354], mens det i denne sag “kun” er kattenes forhold, der er forfærdelige. At de så også er “asociale” og sky, kan man ikke gribe ind overfor.

.[/quote]

Desværre er det så nok heller ikke “kun” kattenes forhold der er forfærdelige…jeg citerer Trådstarter fra dennes udtalelser til Midtjyllands Avis:

Den lokale katteopdrætter der nu er meldt til politiet for dyremishandling, har i årevis været berygtet for at sælge syge killinger fra sit katteri ved Voel. Det fortæller formanden for Bengalklubben Danmark.

Endvidere berettes om stadigt flere killinge/kattekøbere der måtte aflive dyr de havde købt fordi de var alvorligt syge, øremider, sky og urenlige killinger, små, underudviklede og syge.
Formanden for Bengalklubben anmeldte opdrætteren, da hun fandt ud af, at opdrætter var flyttet.
Hun tog selv ud på ejendommen sammen med en anden opdrætter hvor hun vurderer at nogle af de mange katte er fejl-og underernærede. Flere af kattene på ejendommen havde en grim pels og den her kugleformede mave som er et tegn på parasitter.*

** Da hun besøgte ejendommen rendte enkelte katte rundt udenfor og dem betegner hun som “omvandrende skeletter der stavrede sølle rundt”

Det var dog forfærdeligt, men jeg fatter så ikke, hvorfor man ikke allerede dengang bl.a. tog kontakt til killingekøberne og fik dem til at få dokumentation fra deres dyrlæger om de mange syge killinger.

Det kunne lade sig gøre mht. CK - hvorfor så ikke her? - Dét undrer mig … meget!

Jeg kunne godt tænke mig en udtalelse fra Kattens Værn om sagen, da både de og politiet har svigtet groft!

Og psykisk syg - måske? Men så vidt jeg har forstået, bor hun sammen med sin familie, og de kan vel ikke være helt uvidende om kattenes forhold? Tager jeg fejl?

Jeg synes også som jer andre at det her er enormt tragisk og forfærdeligt for de stakkels katte :frowning: Og ville ønske at de blev fjernet promte.
Jeg vil dog ikke sidde og svine opdrætter til, da jeg på ingen måde kan vide hvad der foregår inde i kvindens hovede.
Jeg er enig i at det slet ikke må ske sådan noget her, og det er dybt beklageligt at vi ikke har en lov der gør at man øjeblikkeligt kan få alle katte fjernet, få dem tilset af en dyrlæge som der må afgøre deres videre skæbene.

Nej jeg undskylder på ingen måde det der er sket, og jeg vil heller ikke gisne mig til hvorfor resten af familien der bor sammen med kvinden heller ikke har stoppet det her i tide :frowning: Det hele er meget sørgeligt og tragisk og det gør mig dybt ondt at se de billeder som vises i linket :frowning:

Og så undre det vel heller ingen at der må sidde en håndfuld grippe der ser det her som en mulighed for en billigt kat. Dybt usmageligt :frowning:

Jeg vil tlsidst lige pointerer at for nig er det fuldstændig underordnet om kvinden er reg opdrætter eller en BYB-er, man behandler ikke levende væsner på den måde :frowning:

Jeg synes også som jer andre at det her er enormt tragisk og forfærdeligt for de stakkels katte :frowning: Og ville ønske at de blev fjernet promte.
Jeg vil dog ikke sidde og svine opdrætter til, da jeg på ingen måde kan vide hvad der foregår inde i kvindens hovede.
Jeg er enig i at sådan noget her slet ikke må kunne ske, og det er dybt beklageligt at vi ikke har en lov der gør at man øjeblikkeligt kan få alle katte fjernet, få dem tilset af en dyrlæge som der må afgøre deres videre skæbene.

Nej jeg undskylder på ingen måde det der er sket, og jeg vil heller ikke gisne mig til hvorfor resten af familien der bor sammen med kvinden heller ikke har stoppet det her i tide :frowning: Det hele er meget sørgeligt og tragisk og det gør mig dybt ondt at se de billeder som vises i linket :frowning:

Og så undre det vel heller ingen at der må sidde en håndfuld grippe der ser det her som en mulighed for en billigt kat. Dybt usmageligt :frowning:

Jeg vil tlsidst lige pointerer at for mig, er det fuldstændig underordnet om kvinden er reg opdrætter eller en BYB-er, man behandler ikke levende væsner på den måde :frowning:

Ingen har nogensinde haft fredet damen og hendes opdræt - tværtimod. Men INGEN i katteverdenen har nogensinde vidst hvor slemt det stod til. Alle har troet at hun havde max 20-35 voksne katte. Og ja - hun har solgt syge killinger: øremider, herpes, clamydia, giardia er hvad jeg har kendt til. Men det har ikke været muligt at skaffe fysiske beviser, som var store og kraftige nok til at man kunne overbeviser nogen som helst om at det ikke bare var enkeltstående tilfælde. Og damen har ofte truet killingekøbere når de har henvendt sig til hende og været kritiske. Så mange har været bange. Hun har endda politianmeldt nogen af dem.

Og hvad er det I forestillet jer? At en opdrætter af samme race skulle henvende sig hvor og sige, “jeg har hørt at hende her sælger syge killinger”. Hvilken myndighed eller organisation vil tage sådan en henvendelse alvorlig?

Opret jer som brugere på det svenske Bengalforum. Så kan I ved selvsyn se hvordan hun klarer sig ud af anklager. Dette er en ekstremt intelligent, højtuddannet dame vi har med at gøre. Og hun er hæmningsløs, og føler ikke ubehag.

Søndag den 17. januar bliver jeg først på eftermiddagen, gjort opmærksom på udlejers indlæg på kattegalleri. kl ca 16.30 politianmelder jeg hende. Og det er efter i den mellemliggende tid, at have fundet og snakket med både nuværende udlejer samt udlejer af det sted hun er flyttet hen. På det tidspunkt ved jeg stadig ikke med sikkerhed

1. hvor mange katte det drejer sig om
  2. om de er blevet flyttet fra Høghholmsvej
  3. hvordan situationen er

Grunden til jeg anmelder hende er, at jeg gætter. Jeg kender alle sladderhistorierne om hende og da ejeren af Høghholmsvej fortæller mig at hun flyttede ind med 130 katte så kan jeg godt regne ud at der er noget grueligt galt. Og jeg handler.

Jeg forstår godt jeres frustrationer. Men I må forstå at Danmark befinder sig i mørke når det kommer til dyrevelfærd. Så længe hun ikke frivilligt beder nogen om hjælp til at afhænde kattene, er der INTET man kan gøre.

[quote=Felis;325314]Jeg ved skam udemærket hvem det er, Trollspotting bengal og ligeledes, at det der ses nu ikke er noget nyligt opstået, men nærmere en livsstil, og at andre steder “opdrættet” har haft til huse gennem de senere år, har der været efterladt lignende forhold og at KV og politi har været indblandet også for flere år siden.

Mit tidligere indlæg gik såmænd bare på, hvordan det kan finde sted, at sådan en historie “fredes” i flere år i katteverdenen, mens en tilsvarende sag medfører en personhetz så man måtte væmmes ved det…som en fortsættelse af Dortes spørgsmål, om det skyldtes det var en registreret opdrætter.[/quote]

Øh Trollspotting borpå sjælland, så det kan vist ikke være hende,deterikke særligt smart at nævne et navn, og det så ikke er det rigtige…

[quote=birtheras;325318][B]For disse retningslinjer findes kun EN ENESTE undtagelse

[/B]Kattehandlere**, dyremishandlere, dårlige dyrlæger eller tilsvarende personer der skader, vanrøgter eller mishandler katte (dyr) kan der - uden repressalier - frit advares imod - men KUN såfremt man har virkelig begrundet mistanke.

Da jeg mener at der er tale om direkte vanrøgt af kattene i kraft af at de har gået i deres egne ekskrementer så er de med i kattegales retningsliniers undtagelse :)[/quote]

Hvad nu hvis en skriver et opdræts navn,og det så er det forkerte der bliver nævnt…
Der mener jeg at dem der skriver en opdrætter med navns nævelse skal væremere end 11 % sikker på at det er dem, der er tale om

Har været derinde på det svenske bengalforum og kigge nu, og jeg må godt nok sige at jeg gradvist har mindre og mindre tillid til hvad folk fremstiller sig som på internetfora. Det er meget chokerende læsning. Det er overhovedet ikke til at stole på, overhovedet.

Nu hvor jeg ser hvordan forholdende virkeligt har været, kan jeg ikke lade være med at være imponeret over hvor fantastiske gode katte er til at holde sig i live.Tænk de som har fået en kat derfra og tænk de som har set hvordan kattene lever. Hold da fast, hvor er der brug for en lov om kattehold.

Opskrift for opdræt: Stop en masse katte ind i en bygning og efterlad dem. To dage før overdragelsen tager du en killing ud og dyrlægetjekker den, og så afsted til kælekatskøberen. -surrender

[quote=Felis;325314]Jeg ved skam udemærket hvem det er, Trollspotting bengal og ligeledes, at det der ses nu ikke er noget nyligt opstået, men nærmere en livsstil, og at andre steder “opdrættet” har haft til huse gennem de senere år, har der været efterladt lignende forhold og at KV og politi har været indblandet også for flere år siden.

[/quote]

Jeg kan se at der i et andet indlæg udtales at ovenstående ikke er rigtigt.

Men Felis har nu alligevel fuldstændig ret.

[quote=Bente;325413]Jeg kan se at der i et andet indlæg udtales at ovenstående ikke er rigtigt.

Men Felis har nu alligevel fuldstændig ret.[/quote]

Rettet…

sorry, det er mig der har taget fejl :sorry:

Nu skal I godt nok passe lidt på med ikke at kaste alt for mange opdrætternavne (de er jo ensbetydende med navnene i det hele taget) ud i æteren.
Hold nu istedet focus på dyrevelfærden OG fakta.

Eftersom at tråden på bengalske forum i sverige angår Trollspotting og at opdrætter selv kommenterer anklagen derinde, så er det nok ikke en fejlagtig oplysning.

jeg har også rettet det indlæg…sorry at jeg tog fejl

sorry,jeg har taget fejl, af dette opdræt og et andet

Har først nu fået taget mig sammen til at læse/skimme indlæggene.
Jeg er rystet. Først over, at det har kunne foregå sålænge, at der ikke har været nogle, der har set det før og har ville anmelde hende. Og at der ikke er nogen, der pga mistanke der åbenbart har været, har besøgt hende for ved selvsyn at se hvad der foregik, ligesom der skete ved Lone (tak til folk fra dengang).
Men hvor er jeg glad for det er sket nu. Jeg håber alle misserne hurtigt kommer væk derfra, på den ene eller anden måde.

De stakkels, stakkels misser :ked: :ked: :ked:

Og så er der aftale om en stor del af kattene og Dyrenes beskyttelse

http://www.mja.dk/artikler/dyrenes-beskyttelse-overtager-misrøgtede-katte

Heldigvis ser kattene rimelig pæne ud, altså dem man kan se selvfølgelig. De må da have knoklet med at holde sig selv rene, i det svineri :frowning:

Hvad mon de har tænkt sig med resten af kattene, mon de lader hende beholde, hvad hun synes hun kan klare. det håber jeg godt nok ikke :thumbdown:

I hvert fald godt, det ikke drejer sig om langhårskatte!
Hmmm - Det kan godt nok blive svært at finde egnede hjem, da de både er sky og ikke fortrolig med alle de lyde, der findes i et normalt hjem som f.eks. støvsuger, telefoner og radio.

Jeg har talt med Anette og hun har aftalt med Dyrenes Beskyttelse at de skal overtage de fleste af kattene .
Jeg har talt med Dyrenes Beskyttelse og fået det bekræftet.

[quote=Mega;325461]I hvert fald godt, det ikke drejer sig om langhårskatte!
Hmmm - Det kan godt nok blive svært at finde egnede hjem, da de både er sky og ikke fortrolig med alle de lyde, der findes i et normalt hjem som f.eks. støvsuger, telefoner og radio.[/quote]

Ja måske, både/og…hvis det havde været langhårskatte, så var de nok blevet aflivet med det samme, ligesom hundene på Bornholm. Nu kender jeg ikke kattene, men synes faktisk, det er meget bekymrende, at de skal viderformidles og håber virkelig, at de går et stort stykke arbejde inden, så de sikre sig, at de rent faktisk, kan sendes videre til andre mennesker. Ellers bliver de jo bare tilføjet endnu mere lidelse i deres liv. Det er katte, som man må gå ud fra, har haft minimal menneskelig kontakt, hvis det har begrænset sig til fodring og nyt vand. Og hvis de er præget af samliv med så mange andre artsfæller, på påtvungen lidt plads, så må de have nogle vanskeligheder, som jeg tror er svære at løse. Det ser ud på billederne som om, en del af dem har måttet besørge på gulvene. Hvad hvis de fortsat ikke er renlige og ikke kan lære at bruge en bakke? Eller hvad hvis de senere går tilbage til gammel adfærdsmønstre med at besørge på gulve osv? Og igen, hvilke sygdomme kan de ikke gemme på? De er givetvis hverken testet for det ene eller det andet. Og det er tvivlsomt at de har fået dyrlægebehandling, hvis det har været nødvendigt. Man kan næppe opdage, hvis en kat skrænter lidt, hvis den sidder i en flok på over 100!!!

Jeg synes, uanset hvad, at det er godt at høre, at de komme væk derfra. Det bedste havde været, det var dem alle. Men det er der jo ikke lovhjemmel til, som det ser ud nu. Hvis hun bliver dømt, kan man håbe, hun bliver frakendt retten til at have dyr, helst forevigt, men realistisk set for en periode, så hun kan få styr på sit eget liv og kattene kan få den hjælp de ganske givet trænger til.