Orv ja hvis der er solgt til avl til andre opdrættere. Er du vimmer et stort arbejde der ligger forude, hvad ville du som opdrætter gøre ved din avlskat, som du finder ud af kommer fra et opdræt som dette?
Min umiddelbare tanke er at få lukket katten/e med det samme, men det er måske den uerfarne opdrætter som taler.
[quote=KKH;325606]Orv ja hvis der er solgt til avl til andre opdrættere. Er du vimmer et stort arbejde der ligger forude, hvad ville du som opdrætter gøre ved din avlskat, som du finder ud af kommer fra et opdræt som dette?
Min umiddelbare tanke er at få lukket katten/e med det samme, men det er måske den uerfarne opdrætter som taler.[/quote]
Netop !! …Og der er jo solgt en del avlsmateriale fra stedet. Hvis jeg stod med en avlskat fra stedet, så ville jeg øjeblikkelig lukke den - Men jeg synes nu osse at det er både rart og vigtig for en kælekat køber at kende det sande ophav til den kat man ejer ??
Jo selvfølgelig er det også vigtigt for en kælekatte køber, men jeg synes slet ikke det er på samme måde som en opdrætter. Flere opdræt kan være fuldstændig smadret fordi stamtavlen måske ikke er hvad den giver sig ud for at være.
Og undskyld jeg lige brugte denne tråd til mit spørgsmål.
Bare rolig, det får de ikke. Det er længe siden hun har solgt katte med stamtavler, selvom hun lover det. Det er hvad flere af købere fortæller. Nogle har tålmodigt ventet i et år, og venter stadig.
Man må da håbe der ikke er alt for mange der løber ind i problemer med katte fra stedet ? Jeg kender en som købte en avlskat fra omtalte sted for ca. 3 år siden ( godt og vel ) der fulgte stamtavle med, men senere viste det sig, at den hankat som stod opført på stamtavlen ikke kunne være far til killingerne.
Nu har jeg lige iført mig min blondineparyk, fordi jeg bliver nødt til at stille
et måske dumt spørgsmål
Kommende kælekatteejere opfordres altid til at tage ud og besøge
opdrætterne og se kattene an, såvel killingerne som de øvrige katte i
opdrættet.
Gør opdrættere ikke det, når de skal købe nye avlskatte :? …eller er det
kun stamtavlen, der er interessant?
Tænker bare, at hvis jeg var opdrætter, så ville jeg udover kattens
slægtskab, da gerne lige have oplevet temperamentet osv. på kattene fra
det sted, hvor jeg skulle købe. Køb fra udlandet giver selvfølgelig visse
begrænsninger, men i det her tilfælde er udlandet jo ikke længere væk end
den jyske muld.
[quote=Charlotte Oeh.;325633]Nu har jeg lige iført mig min blondineparyk, fordi jeg bliver nødt til at stille
et måske dumt spørgsmål
Kommende kælekatteejere opfordres altid til at tage ud og besøge
opdrætterne og se kattene an, såvel killingerne som de øvrige katte i
opdrættet.
Gør opdrættere ikke det, når de skal købe nye avlskatte :? …eller er det
kun stamtavlen, der er interessant?
Tænker bare, at hvis jeg var opdrætter, så ville jeg udover kattens
slægtskab, da gerne lige have oplevet temperamentet osv. på kattene fra
det sted, hvor jeg skulle købe. Køb fra udlandet giver selvfølgelig visse
begrænsninger, men i det her tilfælde er udlandet jo ikke længere væk end
den jyske muld.[/quote]
jo,jeg og jeg ved at de fleste også gør sådan, jeg vil se katten i eget hjem…
jeg vil også se det hjem mine katte skal til… Det enste hjem jeg ikke har været i er, Sexy’s, hun kommer fra Holland
Jeg er simpelhen dybt rystet over forholdene for disse stakkels katte. Så rystet at jeg overhovedet ikke kan kommentere de allerede postede indlæg.
Min første tanke var at vi nu endnu en gang ser et sørgeligt eksempel på hvad manglende forståelse for dyrevelfærd i DK betyder for de stakkels dyr som er i menneskers varetægt, og som rammes af en lemfældig omgang med dyr, og uden tanke for disses velfærd!
Lad os nu få et dyrepoliti !!
Dejligt at trådstarter anmeldte disse forfærdelige forhold - mange tak for det!
Jeg ved at der i svensk bengaler forum i hvertfald er en der har købt flere avlskatte fra hende. Spørgsmålet er nu om hun har de rigtige stamtavler til kattene.
Som kælekatte betyder en stamtavle jo knapt så meget om den passer, men avlskatte er det jo extremt vigtig at man nøjagtig kender kattens linier bla. for at undgå indavl.
Det er en rigtig rigtig grim og kedelig sag og det med der vil blive holdt extra øje med hende fra det offentliges side giver jeg ikke meget for. Vi har jo før set folk der har fået dom for vanrøgt/mishandling af deres katte og selv efter 2 domme blev der stadig ikke holdt øje med vedkommende fra det offentliges side. Det måtte der private personer til at tage initiativ til.
DK burde skamme sig over at vi ikke har et dyreværnspoliti… det har de i rigtig mange af de lande vi sammenligner os med i mange andre sammenhænge.
[quote=TinaD;325846]Jeg ved at der i svensk bengaler forum i hvertfald er en der har købt flere avlskatte fra hende. Spørgsmålet er nu om hun har de rigtige stamtavler til kattene.
Som kælekatte betyder en stamtavle jo knapt så meget om den passer, men avlskatte er det jo extremt vigtig at man nøjagtig kender kattens linier bla. for at undgå indavl.
Det er en rigtig rigtig grim og kedelig sag og det med der vil blive holdt extra øje med hende fra det offentliges side giver jeg ikke meget for. Vi har jo før set folk der har fået dom for vanrøgt/mishandling af deres katte og selv efter 2 domme blev der stadig ikke holdt øje med vedkommende fra det offentliges side. Det måtte der private personer til at tage initiativ til.
DK burde skamme sig over at vi ikke har et dyreværnspoliti… det har de i rigtig mange af de lande vi sammenligner os med i mange andre sammenhænge.[/quote]
Jeg er da helt enig med dig i at DK mangler et specielt politi til at holde øje med Danmarks dyr. Som det er nu fungere det bare ikke særlig godt
Hvad kan vi gøre for at få den kattelov? Er der ikke mere vi kan gøre?
denne sag er endnu et bevis på, at den mangler…
Jeg føler mig så magtesløs når jeg ser de øjne på de fotos. Hvor må det have været koldt, da nattemperaturen var på minus 13- 19 grader her for nogle dage siden… stakkels dyr
Hvorfor solidaritet Birthe?
Fra hvem? Familien? venner?
Jeg ved, at mine venner og familie ville have grebet ind for 80 katte siden… Men måske har denne kvinde ikke ønsket hjælp og bedt alle holde snuden for sig selv? Hun fremstår i forsvar og godt skåret for tungen
[quote=lenschow;325880]Hvorfor solidaritet Birthe?
Fra hvem? Familien? venner?
Jeg ved, at mine venner og familie ville have grebet ind for 80 katte siden… Men måske har denne kvinde ikke ønsket hjælp og bedt alle holde snuden for sig selv? Hun fremstår i forsvar og godt skåret for tungen
MVH[/quote]
Måske mere misforstået loyalitet end solidaritet?
Jeg víl i hvert fald mene, at der er tale om misforstået loyalitet, hvis man
trækker snuden til sig, blot fordi hun giver udtryk for, at hun ikke ønsker
hjælp, når man uden den helt store ledvogterprøve kan se, at det er helt
galt, hvad der foregår.
Så kattene kommer til at betale prisen, fordi man ikke tør tage den svære
konfrontation.
Helt enig… Det er i hvert tilfælde et grimt billede af vores samfund hvis dette kan ske uden at nogle opdager det overhovedet… eller hvis nogle har vist det og ikke grebet ind…
[quote=Charlotte Oeh.;325891]Måske mere misforstået loyalitet end solidaritet?
Jeg víl i hvert fald mene, at der er tale om misforstået loyalitet, hvis man
trækker snuden til sig, blot fordi hun giver udtryk for, at hun ikke ønsker
hjælp, når man uden den helt store ledvogterprøve kan se, at det er helt
galt, hvad der foregår.
Så kattene kommer til at betale prisen, fordi man ikke tør tage den svære
konfrontation.[/quote]
[quote=lenschow;325864]Hvad kan vi gøre for at få den kattelov? Er der ikke mere vi kan gøre?
denne sag er endnu et bevis på, at den mangler…
[/quote]
Ja, da…
ALLE registrerede opdrættere skal til at have en dyrepasseruddannelse eller tilsvarende!
ALLE registrerede opdrættere skal have dyrlægetilsyn hver tredje måned!
ALLE registrerede opdrættere skal indrette samtlige kattes opholdsrum, så de er lette at rengøre/desinficere og med afløb i gulvet!
ALLE registrerede opdrættere skal have tilladelse til erhvervsmæssigt hold og salg af katte!
Og i mellemtiden kan kattehandlere og psykisk svage fortsætte med deres uhygiejniske, etisk forkastelige og moralsk mudrede foretagener… for de er jo ikke registrerede opdrættere!
Og helst en der giver bare lidt mening for dyrene… hvis jeg måtte have bare lidt at sige… men ingen politikere kan vist se, prestigen i at hjælpe katte…
[quote=birtheras;325868]Det er måske også nu at vi skal spørge os selv om hvornår vi bør puste i fløjten når vi fornemmer at der er noget galt.
Jeg nægter at tror på at ingen har vidst noget før nu og derfor ser jeg det som misforstået solidaritet. :([/quote]
Hovedklubben forsøgte for 2 år siden at lukke stedet…men når madammen blot flygter ud af FD, kan de intet gøre …desværre.