[QUOTE=Pussikat;734606]Har du læst det, jeg skrev nogle indlæg ovenfor, da en anden spurgte om et godt objektiv til at tage kattebilleder med? Der skrev jeg nemlig noget om blænde, lukketid og iso, og anbefalede et godt objektiv.
Hvis du skriver, hvad du gerne vil tage billeder af, er det lidt nemmere at anbefale noget Altså om det er noget langt væk eller forholdsvis tæt på (altså ikke nede i den anden ende af haven ), om det er macro (hvor man går MEGET tæt på) eller vidvinkel Om det er ting, der bevæger sig meget, betyder også noget.
Edit: det er i indlæg 20 :)[/QUOTE]
no,.,…MEN det kan jeg se jeg lige skal have læst, en dag hvor hjernen er skarp ;O) hvis den nogensinde bliver det … ja jeg tager 9999 ud af 10.000 billeder af katte tæt på…
Jeg fik anbefalet en linse af en fotograf der var her, i forbindelse med en katteartikel i Vejle folkeblad…skal lige have fat i Angelina en dag, og spørge hvad det hed det objektiv
[QUOTE=Con Meo;734611]no,.,…MEN det kan jeg se jeg lige skal have læst, en dag hvor hjernen er skarp ;O) hvis den nogensinde bliver det … ja jeg tager 9999 ud af 10.000 billeder af katte tæt på…
Jeg fik anbefalet en linse af en fotograf der var her, i forbindelse med en katteartikel i Vejle folkeblad…skal lige have fat i Angelina en dag, og spørge hvad det hed det objektiv
takker di gmange gange ellers
Heidi[/QUOTE]
Selv tak Den 17-55 f/2.8 er min favorit. Den giver bare de bedste billeder, synes jeg. (Når jeg siger favorit mener jeg naturligvis, når det gælder et allround objektiv. Ellers er min favorit min 100 mm f/2.8 macro, fordi min hent store interesse er at tage macrobilleder ).
Som Pussikat forklarede så nej, jeg er her ikke til hverdag, men jeg har da været medlem her før. Jeg skriver ikke ret meget, men læser med. Derfor logger jeg sjældent på, og derfor er min tidligere konto også forsvundet pga. inaktivitet, og jeg måtte derfor (gen-)oprette den for at skrive.
Men jeg synes bestemt ikke, jeg har gået efter “manden”, hvis det er du har oplevet. Jeg har givet min mening til kende og blot prøvet at påpege at kameraer altså GODT, efter min mening, kan købes brugt.
Det er ikke min hensigt at provokere overhovedet. Jeg skriver som sagt bare, hvad min egen erfaring er. Der burde være plads til mere end én mening i et forum uden at der tys til mistro og sarkasme.
Anyways - for at blive on-topic her i off-topic forummet:
Køb brugt eller nyt kamera. Man bliver glad bare man har et kamera, som man kan bruge nogle år. Når først man har spejlreflekskamera, er det oftest personen der trykker på knappen som sætter begrænsningen, ikke kameraet.
[QUOTE=bengallady;734607]det kommer jo HELT an på dine behov
og økonomi :)))
I første omgang ville jeg nok bare købe et hus, som dine gamle Pentax objektiver passer på, så kan du altid opgradere , derefter
jeg elsker mit sony@ kamera … enkelt at bruge og man kan få i alle prislejder… fra amatør til proff kamera :)[/QUOTE]
Det var også vores plan i første omgang, men vi har fået at vide at de gamle Pentax objektiver ikke kan bruges til de nye digitale kameraer ?? Da objektiverne også skulle være digitale
Jeg har prøvet at analogt objektiv til mit spejlrefleks, og selvom det måske godt kunne gå, har jeg alligevel droppet det, fordi det sagde nogle lidt mærkelige lyde nogle gange, og i det hele taget ikke gav så gode billeder. Men jeg ved ikke, om det er det samme som Pentax. Men hvis I har fået det at vide, at de ikke kan bruges til digitale kameraer, ville jeg ikke forsøge mig med det.
Her har hele familien Canon. Manden har to EOS 5D (MKI & MKII), Alex har et 550D og Andrea et 600D.
Så jeg ville være anderledes og købte mig et Sony compaktkamera, et DSC-HX9W, det var det der vandt årets EISA test inden for kompaktkameraer.
Og det har jeg ikke fortrudt
Det kan jeg nemlig ha’ med mig i min lomme alle vegne. Det er hurtigt og takket være den Exmor chip der sidder i det er det dejlig lysstærkt.
Som spejreflex vil jeg til enhver tid anbefale et Canon. Men hvis man bare vil ha’ et kamera der virker - og som samtidig KAN en hel masse, bare man orker at sætte sig ind i det - så er det Sony ikke et dårligt valg. Man skal nemlig gøre op med sig selv hvad det egentlig er man har brug for. For mit vedkommende var et noget jeg nemt kunne ha’ med mig uden at det hverken vejede eller fyldte en hel masse. Noget der kunne filme små videoer af kattene - ossse indendørs. Og som kunne gå tæt på og tage billeder af de små pus. Alle de krav blev opfyldt af min Sony
Tjaaaa Jeg har haft et Canon EOS 40D, som jeg var glad for, - - - - men som den søde farmor jeg er forærede jeg det til mit barnebarn da hun skulle " verden rundt,- og jeg var sikker på, at jeg kunne nøjes med mit lille Nikon Coolpix, - - - - men ka’ man li’ at fotografere går den ikke, - - så jeg måtte have et Nikon D5000 ( også spejlreflex) , - - - og Nikon eller Canon minde4r meget om hinanden, og er begge super-cameraer!!
Vi har nu snakket med flere forskellige ang kamera. Både kamera type samt nyt eller brugt.
Vi er blevet frarådet at bruge de gamle analog linser til et digitalkamera. de kunne godt bruges, men vi ville ikke få bedre billeder end dem jeg kan tage med mit Casio kompakt kamera. Så det har vi droppet. for skal vi købe, vil vi også have noget der tager rigtig gode billeder.
Vi har så kigget på brugt, men syntes ærligtalt at priserne er lidt hampre i forhold til hvad nyt koster.
Vi har derfor valgt at købe nyt. Knud Erik har studeret spefikiationer på forskellige kamera, både Canon, Nikon, Sony og Pintax, for at finde fordele og ulemper.
Jeg har lige købt et 600D igår med 2 objektiver (28-55 & 55-250, begge IS).
Jeg betalte 7000,- for det sæt, hvad fik du men til de 5000,- ?
(Derudover købte jeg også UV-filtre, kort og taske, så l’øber det jo op i lidt mere…)
Jeg har endnu ikke overført billeder til computer, men glæder mig til at se billederne på større skærm end den på kameraet.
[QUOTE=danpia;842110]Hiver lige denne op og håber Jeanette ser den
Jeg har lige købt et 600D igår med 2 objektiver (28-55 & 55-250, begge IS).
Jeg betalte 7000,- for det sæt, hvad fik du men til de 5000,- ?
(Derudover købte jeg også UV-filtre, kort og taske, så l’øber det jo op i lidt mere…)
Jeg har endnu ikke overført billeder til computer, men glæder mig til at se billederne på større skærm end den på kameraet.
:)[/QUOTE]
Du vil blive rigtig glad for kameraet, Det er det bedste køb jeg længe har gjort.
Vi fik kamera og et standard objektiv 18-55 og 16gb sd kort, som man kan optage video i HD for de 4999kr
Vi havde taske, og har så senere købt et ekstra batteri hos batteribyen og et Brugt Canon objektiv EF 50mm f/1,8 ll
Vi elsker vores kamera og det bliver brugt flittigt