Ang. Dyrenes beskyttelse

Jeg så en tråd på et tidspunkt herinde om DB, hvor flere virkede negative overfor DB…
Hvad skyldes det :?
De har haft ringet til mig et par gange, men jeg har ikke nået at tage den nogle af gangene…
Jeg vil bare lige vide, om der er noget galt med dem, inden jeg måske får taget telefonen, når de ringer :slight_smile:

Jeg har ikke selv nogen erfaring med DB, men så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så er DB meget langsomme til at rykke ud, når det gælder katte i nød - hvis de da overhovedet gider lette den dertil indrettede.

Desuden siges det, at DB er mere interesseret i medieomtale, end de er i at hjælpe dyr i nød. (Underforstået, at det kun er højt profilerede sager, hvor de er sikre på positiv medieomtale, de gider beskæftige sig med)

[QUOTE=En forhenværende bruger;533766]Jeg har ikke selv nogen erfaring med DB, men så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så er DB meget langsomme til at rykke ud, når det gælder katte i nød - hvis de da overhovedet gider lette den dertil indrettede.

Desuden siges det, at DB er mere interesseret i medieomtale, end de er i at hjælpe dyr i nød. (Underforstået, at det kun er højt profilerede sager, hvor de er sikre på positiv medieomtale, de gider beskæftige sig med)[/quote]

Okay :frowning:
Ja så vil jeg da bestemt hellere lægge mine penge et andet sted :slight_smile:
Tak for svaret :slight_smile:

Ja DB-toppen er ikke noget at råbe hurra for, de har lige fra starten med CK postuleret at der “ikke var noget at komme efter” det er ordret citeret, sagt af dyrlæge/dyrevelfærdschef med ansvar for familiedyr og internater, Lotte Brink, så man kunne jo undres over hvad hun egentlig ved om sit ansvarsområde

Hvad/hvem er CK :?

Charlotte Koefod fra Houlbjerg. Hun er sigtet for at mishandle og misrøgte sine katte. Som sidder i bure eller skure, udelukkende for at avle og tjene penge. Der er retsag d. 1 feb, og der er flere tråde om hende herinde. Mange af os dukker op, for at støtte dyrene, herunder mig selv. Prøv at google hende.

Kan I i øvrigt komme med et godt alternativ til DB? Som omhandler alle slags dyr. For vil helst lægge mine penge et sted, hvor jeg ved de bliver brugt fornuftigt? Personlige erfaringer?

Nååå ok så er det hende, tænkte det nok, men var ikke helt sikker :doh:

Kredsformanden for DB der tilså kattehandlerens bure og skure, er heldigvis ikke længere kredsformand.

Jeg tror DB’s største fejl er de vil det hele, og som ofte, NÅR man vil det, bliver en masse ikke gjort godt nok.

Lotte Brink vil jeg ikke kommenterer udover hun skulle skamme sig og i min mail, hvor jeg inviterer DB til retssagen skrev jeg da også LB nok burde holde sig borte, for ellers ville hun få lidt svært ved at forklare hvorfor det NU ser ud som det gør kontra det stykke papir hvorpå hun nærmest blåstemplede stedet. Selv det burde et menneske ikke kunne forklare og med god tilgang til sandheden.

NÅR en organisation bliver stor nok OG efter min mening FOR stor, sker ting, de der burde have ansvaret IKKe ser. De jeg talte med hos DB d. 19. nov. da jeg besøgte dem anede intet om CK og det syntes jeg faktisk er lidt skræmmende.
DB har sidenhen (indenfor de sidste par år) fået ny overhovede, og jeg håber og tror det vil gøre en forskel til det positive.
Men IGEN…når noget bliver for store…om det er en dyreorganisation, en arbejdsplads eller andet…så mister det noget essentielt og en form for værdi…og det er nok uundgåeligt, men desværre sandt.
Nogle har det godt med DB, andre føler de er blevet rent ud sagt røvrendt og andre igen aner ikke en skid, de er blot medlemmer.
Jeg er ingen af dem…nok mest mig selv.
Men jeg har stadg til gode at forstå hvordan man kan blåstemple et stykke jord hvor bure og skure ligger spredt omkring med døende og dødsyge dyr og samtidig både være en del af en dyrevelfærdsorganisation OG dyrlæge
Jeg ville skamme mig, var det mig.

Jeg har ikke nogen personlig erfaring med DB udover, at jeg var med Brita derover. Og så blev jeg ellers ringet op af dem i forgårs aften. Det var en venlig kvinde … som dog havde vanskeligt ved at forstå et nejtak til at blive medlem. Hun virkede for påtrængende til, at jeg synes, at det var behageligt.

[quote=kamikaze;533834]Kredsformanden for DB der tilså kattehandlerens bure og skure, er heldigvis ikke længere kredsformand.

Jeg tror DB’s største fejl er de vil det hele, og som ofte, NÅR man vil det, bliver en masse ikke gjort godt nok.

Lotte Brink vil jeg ikke kommenterer udover hun skulle skamme sig og i min mail, hvor jeg inviterer DB til retssagen skrev jeg da også LB nok burde holde sig borte, for ellers ville hun få lidt svært ved at forklare hvorfor det NU ser ud som det gør kontra det stykke papir hvorpå hun nærmest blåstemplede stedet. Selv det burde et menneske ikke kunne forklare og med god tilgang til sandheden.

NÅR en organisation bliver stor nok OG efter min mening FOR stor, sker ting, de der burde have ansvaret IKKe ser. De jeg talte med hos DB d. 19. nov. da jeg besøgte dem anede intet om CK og det syntes jeg faktisk er lidt skræmmende.
DB har sidenhen (indenfor de sidste par år) fået ny overhovede, og jeg håber og tror det vil gøre en forskel til det positive.
Men IGEN…når noget bliver for store…om det er en dyreorganisation, en arbejdsplads eller andet…så mister det noget essentielt og en form for værdi…og det er nok uundgåeligt, men desværre sandt.
Nogle har det godt med DB, andre føler de er blevet rent ud sagt røvrendt og andre igen aner ikke en skid, de er blot medlemmer.
Jeg er ingen af dem…nok mest mig selv.
Men jeg har stadg til gode at forstå hvordan man kan blåstemple et stykke jord hvor bure og skure ligger spredt omkring med døende og dødsyge dyr og samtidig både være en del af en dyrevelfærdsorganisation OG dyrlæge
Jeg ville skamme mig, var det mig.[/quote]

Tusind tak for dit indlæg Brita :thumbup:

Jeg blev også ringet op af en kvinde fra DB for et par dage siden.
Hun var nu ellers meget flink, og til mit “nej tak” som medlem spurgte hun hvorfor.
Jeg fortalte hende, at jeg ikke brød mig om den måde hele CK sagen blev håndteret. Jeg fortalte at jeg ikke var interesseret i at støtte en organisation, som BURDE hjælpe dyr, men på mange (og forkerte) punkter tænkte mere i opmærksomhed - og besparelser de forkerte steder.

Hun lød MEGET undrende da jeg nævnte CK :yikes: og sagde at hun ikke lige var helt klar over hvem det var :dokdok:

Jeg tror jeg fik “rystet” hende en del, da jeg kunne komme med argumenter af den karakter. Et eller andet sted tror jeg at DB at dysset de helt store “emner” ned, så nye medarbejdere ikke aner hvad de støtter - udover det lyder som noget skide godt at hjælpe dyr.

:gruble: MEN nu hvor jeg sidder og tænker efter. Jeg tror det er et bureau der er hyret til at ringe til forskellige folk, for på den måde at skaffe medlemmer eller donationer. De telebureauer der er, kender jo ikke nødvendigvis til alle mulige forskellige virksomheder.

Det er jo lidt synd for en organisation hvis en enkelt sag skal ødelægge deres fremtid. Jeg støtter dem og får deres medlemsblad - kan ikke huske hvor ofte, det kommer - og jeg synes, at der er rigtig mange gode artikler der viser, at de har nogle gode tiltag. Der sker fejl alle vegne og man kan måske ikke forvente, at en sag der er lukket skal kendes af alle nye medarbejdere, dertil kan det da være rigtigt, at de har et bureau på, hvilket jeg sådan set ikke kan se noget galt i. Omkring katte, så er det da rigtigt, at jeg personligt ikke har lagt mærke til, at de har gjort/gør så meget i dén retning, men det har jeg aldrig tænkt videre over, det kan jo være et tilfælde… Så længe, at de penge, der kommer ind går til dyrenes ve og vel, så støtter jeg dem gerne. Så summa summarum, så synes jeg lige, at man bør anskue “problemet” fra flere vinkler før man dømmer.

[quote=kamikaze;533834]Kredsformanden for DB der tilså kattehandlerens bure og skure, er heldigvis ikke længere kredsformand.
[/quote]
:ok: Takker - det synes jeg var en god og meget relevant oplysning!

Men DB er jo ikke en konstant størrelse mere end alle andre foreninger. Jeg ville godt nok være ked af at skulle forsvare / forklare hvad f.eks. JYRAKs tidligere b-medlemmer evt. måtte have håndteret på en ikke-tilfredsstillende måde. For det første fordi jeg simpelthen ikke kan vide alt, der er gået forud for min tid, og for det andet fordi uanset hvem vi taler om, så kan alle begå fejl - også til den endda ganske uheldige side. (Og det er ikke et forsvar af Lotte Brink, det er en fuldstændig generel betragtning af livet!) Pointen er, at nogle gange kommer man til at tale med nogen, der er ny i foreningen, som ikke kan gøre for, at de ikke har været her i lige så mange år som os andre gamle katte-koner. Men derfor behøver deres engagement ikke være mindre…

Jeg ville skamme mig, var det mig.
Jamen helt enig - men det kan ikke være foreningens samlede erklærede holdning, det nægter jeg at tro på. Det MÅ være én klaphats fejlskøn og mangel på røv i bukserne, der er det største problem her.
VH
Susanne

For det første så kom jeg blot i tanke om, at det KAN være et bureau som ringer ud - derfor den manglende viden omkring enkelte sager.

For det andet, så er “en enkelt sag” med flere dødsfald, syge, stressede katte på ét og samme sted på ingen måde lille.
Det er heller ikke fedt, når de foderværter, som har fodret de vildtlevende katte forskellige steder i landet, får frataget ALT mad til kattene, fordi der er fugleinfluenza???
Man siger jo, at når først man er begyndt at fodre et dyr - uanset art - så skal man fortsætte fordi dyret er vant til at dér er maden.
det er ikke i orden, og da slet ikke når økonomien er til det.

Alle de “mindre” kattesager bliver puttet lidt væk, for der kan ikke scores point nok = positiv medieomtale.

Gik pengene dog bare til dyrene, men jeg er bange for, at det kun er en brøkdel der går til dyrene.
Joo jeg anskuer skam tingene fra flere vinkler og som tidligere medlem har jeg altså set en del som ikke lige er det jeg troede jeg betalte til.

Hm - ved det jo ikke, men det burde være ganske let at kunne se ud af regnskabet… Som jeg går ud fra er så godt som offentligt, i hvert fald så meget at ethvert medlem bare kan bede om at få seneste regnskab tilsendt?
VH
Susanne

Øhh, ja - hvad vil du sige med dette? :?

Ok - så kom der lige en sag mere på bordet…

Jamen det er jo selvfølgelig skrækkeligt og det håber jeg ikke, at jeg er med til at støtte, men kan du bevise at dette rent faktisk sker?

For jeg tror altså ikke på, at det kun handler om medieomtale.

Kan vi mon ikke allesammen komme i tanker om alle mulige andre gode tiltag, som de har gjort?

[quote=Annette O;533889]
Joo jeg anskuer skam tingene fra flere vinkler og som tidligere medlem har jeg altså set en del som ikke lige er det jeg troede jeg betalte til.[/quote]

Hvilke andre dyrs perspektiver anskuer du fra?

Det var blot en tanke jeg fik, som KUNNE forklare hvorfor nogle af dem fra DB der ringer ud, ikke ved så meget :gruble:

Ja og der er flere. Lige nu kan jeg på stående fod ikke remse op. Har andre ting at tænke på lige nu.
Dog kan jeg nævne en sag, hvor mellem 20-30 katte samt 2 hunde var mere eller mindre misrygtede/mishandlede.
Jeg sad hos familien i mange timer, for at tale med dem omkring pleje, kost, dyrlæge og alt muligt andet. Familien kunne ikke overskue dyrene - ejheller give dem den pleje dyrene havde brug for, så flere timer senere - samt flere samtaler og folk som kom over - overgav de kattene. DB blev kontaktet for hjælp, men de ville ikke tage imod kattene.

[quote=Bamselette;533954]Jamen det er jo selvfølgelig skrækkeligt og det håber jeg ikke, at jeg er med til at støtte, men kan du bevise at dette rent faktisk sker?

For jeg tror altså ikke på, at det kun handler om medieomtale.

Kan vi mon ikke allesammen komme i tanker om alle mulige andre gode tiltag, som de har gjort? [/quote]

Lige nu kan jeg som sagt ikke lige komme med nogle sager andet end dem jeg i forvejen har nævnt.
Jovist så har de gjort nogle gode tiltag, men de sager som har været åbenlyse - og som DB har pure afvist - fortæller mig at det ikke er noget jeg har lyst til at støtte. Jeg føler mig en lille smule røvrendt, i forhold til min vision af hvordan dyrene skal hjælpes.

Vilde dyr og katte er de sager som “betyder mindst” for DB - medmindre de kan score en masse gode point (tage æren for nogle ting andre har brugt årevis på at få bragt i orden) og det er for mig ikke noget jeg vil acceptere.

Jeg ville ønske, at de folk der arbejder i DB havde en form for uddannelse, så de kunne se - virkeligt SE hvad der ikke er i orden, samt forstå hvilken skade de evt kan gøre, ved at fjerne foder til vildtlevende katte.

Og nej - lige nu kan jeg ikke finde hvor det står. DOG ved jeg, at DB selv havde på deres egen hjemmeside for laaang tid siden, at de ikke ville hjælpe de vildt levende katte med foder som de plejede, fordi der var fugleinfluenza i landet. (hvilken katastrofe kunne det ikke have udviklet sig til, hvis kattene var/er nødt til at nedlægge syge dyr, med fare for selv at blive syge og bringe det videre)

Nå jeg filosoferer igen - det skal jeg nok lade være med.
Jeg har taget min beslutning, og der skal i den grad ske en MEGA stor og positiv omvæltning, før jeg overvejer at støtte DB igen.

De ringede til mig i går, da jeg desværre sad midt i noget andet, men jeg går spændt og venter på de ringer igen:-)

Jeg har en meget klar holdning, og den er ikke positiv

Jeg tror de synes at katte lugter. De lader ikke til at have nogen særlig viden om dette DKs mest udbredte og forsømte kæledyr.

Sådan hjælper man ikke med at højne kattens status. Derfor kan jeg ikke lide dem, stærkt bekræftet af CK-fadæsen.

Og et ekstra eksempel: I deres folder om neutralisering synes jeg de burde nævne hvornår katte bør neutraiseres i stedet for at påstå at “katte bliver kønsmodne i 6-10-mdrs alderen” + ikke at forglemme “Du skal ikke få din kat neutraliseret hvis du ønsker at avle på den.” - Dette bliver altså sagt i samme folder hvori der forklares helt elementært om kattens adfærd, f.eks. hvordan det ser ud når en hunkat er i løbetid og at “katte er territoriale af natur” og at hankatte “tager lange strejfeture”. Er det de folk man gerne vil opfordre til at avle på deres katte, spørger jeg bare?

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Koensmodning-og-neutralisering-af-katte-2010_low.pdf