Ang salg af døve killinger

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan i gør og hvad i sådan ca tager for en døv killing, plus om i stiller nogen krav til evt køber…

håber godt nok ikke det er noget jeg kommer ud for…

Hvis jeg skulle komme ud for at skulle finde et nyt hjem, ville jeg nok kun tage det, det koster at neutrielisere og vac den…
Og så skal der være kat i forvejen…

Hvis det var mig, tror jeg bestemt ikke jeg ville sælge den billiger.

I mine øjne er det lige så meget hver som en hørende kat og det kommer ikke til at koste køber noget ekstra i dyrlæge regning osv, bare fordi den er døv.

Også skulle den selvfølgelig ikke sælges som fritløbende -rulleøjne

jeg mener nu heller ikke den er mindre hver… :? Jeg ved bare at der er nogen der ikke tager lige så meget for en døv, som de gør for en der kan høre

Det er vel helt normalt at man reducerer prisen på en kat der har en defekt der ikke kan udbredres, det gør jeg ihvertfald -selv en lille halefejl.
Man kan ikke sige katten er mindre værd, men at tage fuld pris for en kat med lidelse som døvhed, der i mine øjne er ret alvorlig, mener jeg ikke man kan tillade sig.
Men hjemmet til en døv kat skal man være ekstra omhyggelig med, også ejeren naturligvis.

Men hvorfor? Sådan en kat vil jo kun blive solgt som kælekat og den har fået nøjagtig samme opvækst, som sine søskende. Og køber er klar over fejlen…

Men hvorfor? Sådan en kat vil jo kun blive solgt som kælekat og den har fået nøjagtig samme opvækst, som sine søskende. Og køber er klar over fejlen…[/quote:3cc2o4f9]

Prisen for en kælekat er standard, ihvertfald hos mig. Prisen er for en normalt fungerende kat uden fejl og mangler. Fejl og mangler nedsætter prisen - ikke at kunne høre er i mine øjne en væsentlig fejl. Jeg ville sikkert nærmest forære sådan en kat væk, til de helt rigtige naturligvis.

Stine - Jeg kunne forestille mig at det er mere krævende at have en døv kat end en alm. hørende kat? :slight_smile:

Det er vel at spørge opdrætteren til din hvide kat som kan give dig nogle gode råd… ?!

Men når du har en hvid - så må du sørme også indstille dig på at der kommer døve… Den tanke har strejfet os i mange år - og det var bl.a. een af grundene til at vi ikke ville have hvid… Før vi var sikre på at have et stå stort netværk at vi kunne finde hjem til dem… Der er jo nogle som gør mere grusomme ting ved døve killinger - og den skæve vej ønsker vi ikke at gå… !!

Det er vel at spørge opdrætteren til din hvide kat som kan give dig nogle gode råd… ?!

Men når du har en hvid - så må du sørme også indstille dig på at der kommer døve… Den tanke har strejfet os i mange år - og det var bl.a. een af grundene til at vi ikke ville have hvid… Før vi var sikre på at have et stå stort netværk at vi kunne finde hjem til dem… Der er jo nogle som gør mere grusomme ting ved døve killinger - og den skæve vej ønsker vi ikke at gå… !![/quote]

Det har jeg skam indstillet mig på…
Det var jo ikke lige det jeg spørger om her…

Jeg kender ikke til nogen der gør grusomme ting ved deres døve killinger…

og jeg ved godt hvad de opdrætter gør hvor jeg har købt mine hvide katte…
Jeg ville høre hvad i andre gør…

Kan ikke se hvorfor man altid skal spørge sin opdrætter, hvis det man ønsker er at høre hvilke meninger andre folk har om døve katte og salget af dem? :?

Det er vel at spørge opdrætteren til din hvide kat som kan give dig nogle gode råd… ?!

Men når du har en hvid - så må du sørme også indstille dig på at der kommer døve… Den tanke har strejfet os i mange år - og det var bl.a. een af grundene til at vi ikke ville have hvid… Før vi var sikre på at have et stå stort netværk at vi kunne finde hjem til dem… Der er jo nogle som gør mere grusomme ting ved døve killinger - og den skæve vej ønsker vi ikke at gå… !![/quote]

Det har jeg skam indstillet mig på…
Det var jo ikke lige det jeg spørger om her…

Jeg kender ikke til nogen der gør grusomme ting ved deres døve killinger…

og jeg ved godt hvad de opdrætter gør hvor jeg har købt mine hvide katte…
Jeg ville høre hvad i andre gør…[/quote:1zzxpans]

Hvad spørger du så om -du skriver da at du ikke håber det… !!! :? :?
Men som sagt - jeg ville gå til min opdrættere og høre hvad de ville gøre… Jeg har ikke den store erfaring indenfor døve hvide killinger… Men jeg ved at vi vil finde et godt hjem til dem - og prisen har vi ikke lagt fast endnu…

Ja, men tænker jo bare, at det ved køber jo godt.
De ved jo hvad kattens fejl er og feks et haleknæk, har ingen betydning for kattens velfærd.

Ja, men tænker jo bare, at det ved køber jo godt.
De ved jo hvad kattens fejl er og feks et haleknæk, har ingen betydning for kattens velfærd.[/quote:hrpv8uvz]

Forskellen mellem at ha’ et haleknæk og være døv er kæmpestor - ligså stor som mellem hvid medaljon og blind.
Jeg mener stadig ikke man kan tillade sig at sælge katte der er den grad har et handikap til fuld pris. Jeg håber ihvertfald ikke køberne vil acceptere det.
Kan man få fuld pris for “sine defekter” kunne der være dem der ikke tog så nøje hvordan de planglagde deres parringer. Tænkt tilfælde skynder jeg mig at sige, men ikke urealistisk.

Ja, men tænker jo bare, at det ved køber jo godt.
De ved jo hvad kattens fejl er og feks et haleknæk, har ingen betydning for kattens velfærd.[/quote:1603nvdt]

Forskellen mellem at ha’ et haleknæk og være døv er kæmpestor - ligså stor som mellem hvid medaljon og blind.
Jeg mener stadig ikke man kan tillade sig at sælge katte der er den grad har et handikap til fuld pris. Jeg håber ihvertfald ikke køberne vil acceptere det.
Kan man få fuld pris for “sine defekter” kunne der være dem der ikke tog så nøje hvordan de planglagde deres parringer. Tænkt tilfælde skynder jeg mig at sige, men ikke urealistisk.[/quote:1603nvdt]

Jeg nævnte bare halefej, da du selv skrev du ville reducere prisen på en sådan fejl.

Det er vel at spørge opdrætteren til din hvide kat som kan give dig nogle gode råd… ?!

Men når du har en hvid - så må du sørme også indstille dig på at der kommer døve… Den tanke har strejfet os i mange år - og det var bl.a. een af grundene til at vi ikke ville have hvid… Før vi var sikre på at have et stå stort netværk at vi kunne finde hjem til dem… Der er jo nogle som gør mere grusomme ting ved døve killinger - og den skæve vej ønsker vi ikke at gå… !![/quote]

Det har jeg skam indstillet mig på…
Det var jo ikke lige det jeg spørger om her…

Jeg kender ikke til nogen der gør grusomme ting ved deres døve killinger…

og jeg ved godt hvad de opdrætter gør hvor jeg har købt mine hvide katte…
Jeg ville høre hvad i andre gør…[/quote]

Hvad spørger du så om -du skriver da at du ikke håber det… !!! :? :?
Men som sagt - jeg ville gå til min opdrættere og høre hvad de ville gøre… Jeg har ikke den store erfaring indenfor døve hvide killinger… Men jeg ved at vi vil finde et godt hjem til dem - og prisen har vi ikke lagt fast endnu…[/quote:2k6ta3ax]

Og det er ski da klart at jeg ikke håber, at jeg kommer ud for det…
Og igen jeg ved som før skrevet, godt hvad min opdrætter gør, når hun sælger dem, og jeg kunne godt tænke mig at vide hvad andre gør…

-thumbs tak Eva

Nu har jeg ikke hvide katte og får det heller ikke.Men skulle jeg sælge en døv kat hvid eller ikke hvid ville jeg få den neutraliseret inden salg så jeg var sikker på der ikke kom UPS kuld eller at den skulle blive eftertragtet af folk som jeg ikke mener burde have en kat.

Herudover ville jeg kun sælge til folk med en eller to katte i forevejen da jeg har set en døv kat blive “mobbet” af de andre katte,men det jo så min personlige mening.

ang pris kunne jeg forestille mig at tage prisen for en neutralisation,men hjem før pris :smiley: Hilsen Ninna

Selvfølgelig må man da spørge - det er da oplagt… Men jeg syntes det er lige så oplagt at holde sig til sin opdrætter og få de vise sten derfra… Måske er det bare varmen der trykker mig i dag…
Det er trods alt et “stort handicap” vi taler om… Og der syntes jeg personligt at man skal have et godt netværk under sig - inden man starter på at at opdrætte på bla. hvide… Og det er så en generel anskuelse og ikke et slag over snuden til Hanne p…

Hanne hvor er det rart at du vil høre andre om deres mening om dette -love -love