Ang salg af døve killinger

Hanne hvor er det rart at du vil høre andre om deres mening om dette -love -love[/quote:1fw5x4ib]

Jamen det er nogen gange godt at høre andres meninger og hvad andre vil gøre, og i dette tilfælde, er det vigtiske for mig, at killingen får et godt hjem, og aldrig ud som enekat…
Og jeg kan da læse at der er andre der har det som mig… det er bare så rart…

Coogans - Helt enig. Jeg mener bare også at det er godt at få nogle nye og andre overvejelser indover. En anden opdrætter af hvide gennem mange år kan måske også bidrage med noget, måske endda noget som ens opdrætter synes er værd at overveje når man senere snakker med vedkommende.
Grunden til at jeg skriver det er at jeg et par gange hår fået den der “spørg/snak med din opdrætter om det”, hvor jeg har vidst hvad min opdrætter mente, men måske ikke var helt enig, var kommet i tvivl eller bare gerne ville have nogle aspekter, for at se hvilke holdninger andre kunne have det :slight_smile:

Karen - Hvordan kan det være at I har en venteliste på døve hvide? Nu spørger jeg af ren nysgerrighed. :slight_smile: Er det fordi det er særligt egnede hjem i har noteret jer, eller er det folk der ønsker sig en døv kat? Eller en kat der er hvid, og som kan håndtere det døve? :? :slight_smile:

Det er fordi vi har snakket meget om hvide med rigtig mange mennesker, og hvor mennesker siger at jammen det gør man da på den og den måde, hvor man klart fornemmer at de ved hvad det vil sige at skulle håndtere en døv, Ja de kommer på venteliste til en killing der er neutraliseret og færdig vac og der er slet ikke tale om pris her

Jeg må indrømme, at her stritter hårene i nakken på mig. En ting er ventelister, det er jo altid dejligt at vide at folk kan lide det man laver, men ligefrem at oprette ventelister på døve katte! Det må skisme være en underlig fornemmelse at skulle give besked om at der endelig kom en handicappet killing…sådan sat på spidsen! Sådan er det jo ikke i praksis, det ved jeg da godt, og det er da dejligt at nogen vil have dem, når nu det for nogen/så mange er så vigtigt at have den farve.

Og jeg håber bestemt også at der er hjem nok til dem, der kommer fremover efter at flere og flere har kastet kærligheden på den farve, for med det antal der er i avl lige pt. så må der skulle kæmpes lidt for at finde de helt rigtige hjem med de rette forudsætninger for at have en døv kat. For et handicap det er det, uanset hvor lille det så opfattes af os mennesker.

Jeg må indrømme, at her stritter hårene i nakken på mig. En ting er ventelister, det er jo altid dejligt at vide at folk kan lide det man laver, men ligefrem at oprette ventelister på døve katte! Det må skisme være en underlig fornemmelse at skulle give besked om at der endelig kom en handicappet killing…sådan sat på spidsen! Sådan er det jo ikke i praksis, det ved jeg da godt, og det er da dejligt at nogen vil have dem, når nu det for nogen/så mange er så vigtigt at have den farve.

Du mener det er bedre at vi ikke har en liste og så tager problemet når det kommer, vil så lige sige vi Audiotester, og er en killing ikke fuldt hørende ja så kommer den ikke ud i avl, men går til mennesker der vil elske den for det den er

Og jeg håber bestemt også at der er hjem nok til dem, der kommer fremover efter at flere og flere har kastet kærligheden på den farve, for med det antal der er i avl lige pt. så må der skulle kæmpes lidt for at finde de helt rigtige hjem med de rette forudsætninger for at have en døv kat. For et handicap det er det, uanset hvor lille det så opfattes af os mennesker.[/quote]

Enig det er et handicap

Nu kan man jo ikke generalisere - men jeg har været på disse foras nogle år, og er stødt på folk der havde døve hvide katte, og det kan altså være et handicap man skal lære at leve med. Jeg har hørt problemer som at katten miaver meget højt også om natten, og i det hele taget bruger sin stemme en del mere end normalt. At de jo feks ikke kan løbe omkring frit (det synes jeg så ingen katte burde gøre men det er en anden sag) osv.

Så jeg tror helt sikkert det helt rette hjem skal findes - og at man måske skal bruge ekstra meget tid på at forklare folk konsekvenserne der kan komme ! Heldigvis er der jo rigtig mange som sagtens kan lære at leve med de ting der følger med - men jeg tror ikke der er ubegrænsede hjem derude :slight_smile:

Om jeg ville lave en differencieret pris? Hmm tja hvis jeg var sikker på at folk så ikke bare købte den døve killing fordi den var billigere… :stuck_out_tongue:

Det er vel ikke mere vanskeligt at være mange opdrættere som avler i hvid end hvis det havde været en anden farve ex sorttabby? Dem laver næsten alle opdrætter.

[quote=“Birgitte”]

Det er vel ikke mere vanskeligt at være mange opdrættere som avler i hvid end hvis det havde været en anden farve ex sorttabby? Dem laver næsten alle opdrætter.[/quote]

Der kommer bare sjældent nogle døve ud af sort tabby feks - tror det er den vinkel Pia mener :stuck_out_tongue: Sådan læser jeg den i hvert tilfælde -engel

Jeg må indrømme, at her stritter hårene i nakken på mig. En ting er ventelister, det er jo altid dejligt at vide at folk kan lide det man laver, men ligefrem at oprette ventelister på døve katte! Det må skisme være en underlig fornemmelse at skulle give besked om at der endelig kom en handicappet killing…sådan sat på spidsen! Sådan er det jo ikke i praksis, det ved jeg da godt, og det er da dejligt at nogen vil have dem, når nu det for nogen/så mange er så vigtigt at have den farve.

Jeg synes det lyder rart at der er nogen der vil give de killinger et godt hjem, jeg tror nu også jeg vil skrive det på huskelisten, hvis her kommer nogen som jeg mener ville kunne give dem et optimalt liv og et godt hjem, hvor jeg ville lade en døv killing vokse op. og i min verden er det godt at vide i forvejen, da det jo kræver noget mere, at have en døv kat.

Og jeg håber bestemt også at der er hjem nok til dem, der kommer fremover efter at flere og flere har kastet kærligheden på den farve, for med det antal der er i avl lige pt. så må der skulle kæmpes lidt for at finde de helt rigtige hjem med de rette forudsætninger for at have en døv kat. For et handicap det er det, uanset hvor lille det så opfattes af os mennesker.[/quote]

enig i at det er et handicap… og det anses ikke som et lille problem her hos mig…
og nu er der heldigvis ikke så mange døve katte som der var for 15 år siden, mon ikke det har noget at gøre at vi er mange der audio tester…

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan I vejleder/vurderer potentielle killingekøbere til en døv kat.

Hvordan vurderer I om de ved hvad det er og kan håndtere at leve sammen med en døv kat?

Det er vel ikke mere vanskeligt at være mange opdrættere som avler i hvid end hvis det havde været en anden farve ex sorttabby? Dem laver næsten alle opdrætter.[/quote]

Der kommer bare sjældent nogle døve ud af sort tabby feks - tror det er den vinkel Pia mener :stuck_out_tongue: Sådan læser jeg den i hvert tilfælde -engel [/quote]

Enig -thumbs

Den sætning forstår jeg ikke? Jeg ville da netop tro man opdagede en del flere døve fordi man laver test, end før i tiden, hvor det måske bare var “klap” i hænderne eller andet, der afgjorde hvorvidt katten var døv?

Eller misforstår jeg helt sætningen Hanne? -høhø

Den sætning forstår jeg ikke? Jeg ville da netop tro man opdagede en del flere døve fordi man laver test, end før i tiden, hvor det måske bare var “klap” i hænderne eller andet, der afgjorde hvorvidt katten var døv?

Eller misforstår jeg helt sætningen Hanne? -høhø [/quote]

Jeg tror du har misforstået meningen med den sætning… Jeg synes der var en del feler døve den gang end der er nu
Og jeg tror det har noget at gøre med, at der som sagt er mange der audio tester, og så finder man jo dem der kan høre, men ikke optimalt, de bliver derved ikke solgt ud som avlskat, og derved kommer der jo mindre døve killinger…

Mon ikke det har noget med det at gøre…

Den sætning forstår jeg ikke? Jeg ville da netop tro man opdagede en del flere døve fordi man laver test, end før i tiden, hvor det måske bare var “klap” i hænderne eller andet, der afgjorde hvorvidt katten var døv?

Eller misforstår jeg helt sætningen Hanne? -høhø [/quote]

Tror Hanne mener, at der er færre døve katte der bliver avlet på, netop pga audio testen. :slight_smile:

Nå, Hanne du var selv hurtiger -tihi

Den sætning forstår jeg ikke? Jeg ville da netop tro man opdagede en del flere døve fordi man laver test, end før i tiden, hvor det måske bare var “klap” i hænderne eller andet, der afgjorde hvorvidt katten var døv?

Eller misforstår jeg helt sætningen Hanne? -høhø [/quote]

Jeg tror du har misforstået meningen med den sætning… Jeg synes der var en del feler døve den gang end der er nu
Og jeg tror det har noget at gøre med, at der som sagt er mange der audio tester, og så finder man jo dem der kan høre, men ikke optimalt, de bliver derved ikke solgt ud som avlskat, og derved kommer der jo mindre døve killinger…

Mon ikke det har noget med det at gøre…[/quote:3e69e5fr]

Om du audiotester eller ej - døvhed hænger sammen med hvide katte… og de kan komme sporadisk… Det har intet med audiotesten at gøre… Det er genetisk om der kommer døvhed eller ej…

Kunne godt tænke mig at hive spørgsmålet i starten frem igen.
Har i flere gode bud på disse?
Spændende diskussion.

Den sætning forstår jeg ikke? Jeg ville da netop tro man opdagede en del flere døve fordi man laver test, end før i tiden, hvor det måske bare var “klap” i hænderne eller andet, der afgjorde hvorvidt katten var døv?

Eller misforstår jeg helt sætningen Hanne? -høhø [/quote]

Jeg tror du har misforstået meningen med den sætning… Jeg synes der var en del feler døve den gang end der er nu
Og jeg tror det har noget at gøre med, at der som sagt er mange der audio tester, og så finder man jo dem der kan høre, men ikke optimalt, de bliver derved ikke solgt ud som avlskat, og derved kommer der jo mindre døve killinger…

Mon ikke det har noget med det at gøre…[/quote]

Om du audiotester eller ej - døvhed hænger sammen med hvide katte… og de kan komme sporadisk… Det har intet med audiotesten at gøre… Det er genetisk om der kommer døvhed eller ej…[/quote:x8irs2x5]

Der er vel genetisk større risiko for døve killinger, hvis den ene er forældrene er døv :?

Du kan ikke få stamtavler efter en kat der ikke har et certifikat der siger den er hørende