[quote=Gitte;289956]Pu-ha, at diskutere DF er en varm kartoffel.
Jeg kan godt forstå, at dem der stemmer på DF føler afmagt, når andre konstant stempler DF for nazisme. I bund og grund er de ikke anderledes eller bedre end det, de fordømmer DF for - nemlig rasisme.
Uha ja - Peter Skaarup og Kristian Thulesen Dahl har lyst hår og blå øjne - jamen så må de da være nazister. I Guder…-surrender
Jeg synes så, at det er lidt morsomt at se, at når der har været brug for MF’ere i kampen for en bedre kattepolitik, så har DF såmænd været “gode nok” til at bruge, for de er et af de få partier, der har en fornuftig dyrevelfærdspolitik.
Jeg stemmer ikke selv DF, men jeg kan nu godt forstå folk der gør det pga. invandrerpolitikken - dem der ikke helt kan forstå det, skal være så hjerteligt velkommen til at opholde sig en uge her hvor jeg bor. Mjølnerparken ligger lige op til mit soveværelsesvindue og skud - tjaa dem reagerer vi ikke længere på.[/quote]
Jeg er født og opvokset på Nørrebro og har gået på Kapelvejens skole og på Blågårdskolen og har boet i murergården og i wesselsgade og det er lige midt i brændpunktet,jeg har aldrig nogensinde haft en eneste ubehagelig oplevelse med indvandrere overhovedet, det handler også om hvordan man møder mennesker i sin dagligdag,hvis man vil det negative så er det det man får, jeg har oplevet Alotria blive besat af en flok utilpasset unge danskere og det var sku mere skræmmende, og set de optøjer unge utilpassede danskere lavede på nørrebro da byggeren blev ryddet.Og aligevel husker jeg mit liv og min tid i kbh som en god tid,jeg har aldrig følt mig utryg ved at være der, og jeg har gode venner,som er både anden og 3 generations dansker, min søn er 2 generation,og har venner i mjølner parken som vi også selv har boet i,og igen det er fåtal der laver ballade,men ALLE de mennesker der bor der er stemplet som potentielle røvere modere og tyveknægte, det er bare ikke rimeligt. DF er ikke min stil,og der er absolut ikke kun pågrund af deres forudfattede meninger om andre mennesker,det er ganske simpelthen fordi de ikke fører en politik som jeg som menneske kan stå inden for.
[quote=Eva;289971]Charlotte, jeg kunne godt forestille mig, at dem, der har balladen tæt inde på livet hver dag, måske har lidt sværere ved at finde overbærenheden frem!
[/quote]
Ja, og det kan jeg sagtens forstå! Men derfra og så til at mene, at man
kan danne sig et indtryk af indvandrere i Danmark ved at opleve en flok
ballademagere - der skal man nok lige trække vejret et par gange inden.
Og er det ikke sådan, at DFs udlændingepolitik også rammer de
indvandrere, der ikke laver ballade?
Jeg ved godt, at det er svært at lave regler, der kun rammer helt præcist
den lille gruppe, hvis adfærd man ønsker at regulere, men jeg har bare
indtryk af, at netop DFs politik på området tager mange med i købet.
[quote=Charlotte Oeh.;289966]Mener du, at man ved at komme og bo hos dig, kan danne sig et indtryk af
indvandrerne i Danmark? I så fald synes jeg desværre, at det igen er et
eksempel på, hvordan indvandrere generelt må lægge navn til, at der
hersker “vilde-vesten-tilstande” på Nørrebro.
Og vi er ikke uenige i, at det er helt og aldeles uacceptabelt at rende
rundt og skyde i gaderne.[/quote]
Jamen, der er ofte “vilde-vesten-tilstande” her på Nørrebronx - og det er sandheden. Hvis du bare slår op på skudepisoder på f.eks. Mimersgade så vil du finde mange - og det lever vi med her til daglig i 2200 Happiness.
Jeg har stået og kigget ud af vinduet og talt i telefon, og sagt til en veninde, når nu er der én der bliver banket med en mælkekasse - og der var ikke Jens, Brian eller Hans der svang den.
Jeg har set en mand komme kørende med sit barn i klapvogn, hvor han fik en lussing af en ikke Jens, Brian eller Hans. Jeg ringede til politiet, de ville ikke komme.
Jeg hørte skud foran vores 7-11 1. juledag - det er efterhånden ganske naturlkigt her på Nørrebronx.
Nytårsaften blev politiets biler ramt af kanonslag og politiet turde ikke stå ud - og det var stadig ikke jens, Brian eller Hans der gjorde det…så jow, velkommen til min del af byen:)
Nogen der så TV avisen kl 21 hvor der var et indslag om en ny præst som vil flytte fra sin præstebolig?[/quote]
Faktisk var det vist kun Lise - mener Hanne skrev at hun ikke er tilhænger af fællessang -LOL
Var det i øvrigt ikke DF der for nogle år tilbage foreslog at vi genindførte denne ellers så udemærkede tradition for sang i skolerne - så hele vores sangskat ikke tabes i glemslens tåger ??
Nogen der så TV avisen kl 21 hvor der var et indslag om en ny præst som vil flytte fra sin præstebolig?[/quote]
jamen jeg ved ikke hvem skeem mener. Jeg er bare generel modstander af rundkredse, hvis det går op i fællessang og holde hinanden i hænderne - derfor kunne jeg slet ikke med den underviser vi havde fra RUC for hun var da godt nok pædagogisk med al hendes gruppearbejde og oplæg. Det er skeem der mener jeg sidder i rundkreds med mine holdninger - sådan som jeg tolker hendes svar, men om det er rigtigt ved jeg ikke for det kan jeg trods utallige forsøg ikke få svar på :S Så du må spørge skeem, hvad det egentlig er for en rundkreds vi snakker om for jeg aner det ikke
faktisk ingen for Hanne vil ikke synge og Lise tror at Hanne synger - så faktisk er der ingen der synger… ELLER sidder i rundkreds
og siden at vi kun er 4-5 stykker der stemmer DF af os der har skrevet og der er omkring 30 debattører i tråden - så er kattegale endnu engang repræsentativ for den danske befolkning - også selv om vi ikke er til rundesang i rundkredse
[quote=Battlestar;290027]faktisk ingen for Hanne vil ikke synge og Lise tror at Hanne synger - så faktisk er der ingen der synger… ELLER sidder i rundkreds
og siden at vi kun er 4-5 stykker der stemmer DF af os der har skrevet og der er omkring 30 debattører i tråden - så er kattegale endnu engang repræsentativ for den danske befolkning - også selv om vi ikke er til rundesang i rundkredse :)[/quote]
Med andre ord er det - alle mulige lækrer kællingerrr som er rundt omkring. Godt jeg har tændt bålet.
[quote=Battlestar;289997]den har jeg bare hørt SÅ mange gange og du er ikke den første i tråden der skriver det…
hvad er det HELT præcist i ikke kan stå inde for??[/quote]
Udover deres udlændige som jeg syntes er uetisk og uempatisk. Så syntes jeg at hele deres politik, lyder som noget de har gengivet fra diverse medier. Eks.http://www.danskfolkeparti.dk/Giv_os_Tingbjerg_tilbage.asp#again
og der er flere eksempler. De bruger medier til at ophidse folk med,og så slår de sig på,at nu skal DF nok fikse det.Og det gør de på en sådan måde,så det lyder som om de er det eneste parti som har fundet ud af eks.vis at der er ballade i Tingbjerg det jo ikke sandt,de andre partier , bruger bare ikke munden på samme måde som formanden for dette parti gør.
Nårh ja, og jeg voksede også op med det “hvide hus”. En mindre rockerborg der lå i Trige “downtown” i 90’erne, til den blev brændt ned. Bil jagter og skyderier skete ret ofte i den periode. Men som barn synes vi vist nok bare at det var spændende -tihi