[quote=Annette O;290200]Vi kan sagtens blive enige i, at Danmark (for os) har nogle værdier der er meget værd. MEN det der har værdi for dig og mig, er ikke nødvendigvis lig med værdier for en muslim.
Selvfølgelig skal vores land ikke skændes (vores værdier skal ikke ødelægges) det kan vi sagtens blive enige om, men at FORLANGE respekt er i mine øjne lige i overkanten.[/quote]
Så har du misforstået det jeg har skrevet - for jeg forventer det - men jeg forlanger det ikke. Derfor bliver jeg skuffet og tænker i problemløsende baner hvis de ikke udviser den respekt…
der er meget stor forskel, for hvis du forlanger respekt, - så er det et krav, hvilket gør løsningen straf-orienteret… og det er på ingen måde det jeg står for.
Det er muligt at nogle fra DF står for den straf-baserede løsning… men som jeg skrev i mit allerførste indlæg - så handler min stemme på DF om at de med deres til tider radikale holdninger er med til at kompromisserne rykker sig mere end de ellers ville have gjort
Hvis jeg tager til et land, hvor eksempelvis omskæring er tilladt og meget udbredt, så kan jeg ikke respektere denne handling (vil have svært ved at acceptere den) Skulle jeg dreje billedet lidt, så er din forventning til mig, at jeg skal respektere dette.
Her har du igen misforstået mig!! - min forventning er at du accepterer det. Du behøver for min skyld ikke respektere det - der er milevid forskel. Accepten indebærer ikke den følelsesmæssige fornemmelse af at de også kan have ret…
Omskæring ville jeg heller aldrig kunne respektere - men hvis jeg boede der ville jeg acceptere det var noget der bare var sådan…
En person af anden herkomst end dansk, kan være opvokset med, at IKKE omskårede piger er urene. Denne person kan have hørt dette gennem hele livet, og når denne person så kommer til et land fyldt med “urene piger”, kan måske have svært ved at respektere landet.
Denne mangel på respekt KAN komme af uvidenhed eller af tradition, og så længe denne person ikke er klar over det fulde omfang af “vores” ideologi og menneskesyn, så kan det være svært for personen at respektere dette.
Netop - og det er jeg personlig helt på det rene med. Det er derfor jeg personligt håber at respekten kommer af velvilje og oplysning!! Men af samme årsag er jeg villig til at nøjes med accept… for det kan være at de bare ikke KAN respektere det… og så er det også ok. Sålænge accepten indebærer at de lever med det - så har jeg intet at indvende…
]Jeg håber selvfølgelig at der kommer en forståelse for vores livsførelse, men jeg FORLANGER ikke respekt, og jeg (min personlige mening) opfatter din forventning til respekt som den der "nu skal du F****** respektere … "
Man gør sig fortjent til respekt (i mine øjne), ved de handlinger man gør, og den måde hvorpå man behandler andre - man kan ikke forlange den.
Jeg kan se at du i meget høj grad har misforstået mig da jeg absolut ikke forlanger men kun håber på respekt… for du har ret - respekten er den del man skal gøre sig fortjent til! Det eneste jeg forlanger er at de lever med det (acceptere) ikke at de skal kunne lide det eller forstå os (respekten)
personligt mener jeg at vores danske værdier ER noget der fortjener respekt - men har fuld forståelse for at nogle udlændinge ikke mener det samme. Men sålænge det ikke betyder at de bliver en ødelæggende kraft i form af bander, bøller og ballademagere - så er det ok for mig at de ikke føler at det vi har fortjener deres respekt…
men så burde de for deres egen sjælefreds skyld nok vælge at rejse når mulighed og lejlighed bød sig - for så er det her land jo ikke det rette for dem