Angående Dansk Folkeparti

Og det mener du at du kan udtale dig om ? …Kender du mig ? - Så vidt jeg ved så har vi da vist kun mødtes face to face en gang ?

Du kan drage paraleller mellem mig og de holdninger / menneskesyn jeg har, og det hænger vist godt nok i tråd med SF’s ideologier ?

Jeg har efter bedste evne igennem hele mit voksen liv, forsøgt at behandle ALLE lige …Jeg sorterer ikke efter hudfarve eller religion tilhørssted. …Som jeg skrev, så har tråden her givet mig mange a-ha oplevelser, og en forståelse for hvorfor der til tider bliver modereret som det gør - Det er da andre der påstår jeg ligger noget negativt i det, ikke jeg ?

[quote=Alice;290490]Og det mener du at du kan udtale dig om ? …Kender du mig ? - Så vidt jeg ved så har vi da vist kun mødtes face to face en gang ?

Du kan drage paraleller mellem mig og de holdninger / menneskesyn jeg har, og det hænger vist godt nok i tråd med SF’s ideologier ?

Jeg har efter bedste evne igennem hele mit voksen liv, forsøgt at behandle ALLE lige …Jeg sorterer ikke efter hudfarve eller religion tilhørssted. …Som jeg skrev, så har tråden her givet mig mange a-ha oplevelser, og en forståelse for hvorfor der til tider bliver modereret som det gør - Det er da andre der påstår jeg ligger noget negativt i det, ikke jeg ?[/quote]
¨
Alice, den her tror jeg ikke du gider vel, altså måder at sortere folk på :)’
Og iøvrigt forstår jeg ikke hvad du mener med den måde der bliver modereret på, at det har noget med politisk observans at gøre. Jeg ser såmænd ikke så meget forskel på de forskellige fora jeg er og har været på, OG på de fora du selv har stået for. De var/er hverken mere eller mindre “diktatoriske” end her, hvis det altså er det du mener. Tværtimod gives der meget længere snor herinde i mine øjne.
Men jeg er lidt usikker på hvad du mener faktisk.

Jeg har aldrig rigtigt forstået, hvorfor det skulle være en dyb hemmelighed, hvad man stemmer.

:tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

Men jeg kan godt se, at hvis man pludselig er “mindreværdig”, fordi man stemmer
på et bestemt parti, så er der da en god grund til det.

Jeg har faktisk aldrig stemt på DF - men altid på liste A - med en enkelt afstikker til SF.

Men denne debat har da givet mig lidt at tænke over - og det er slet ikke usandsynligt,
at mit kryds næste gang bliver sat et andet sted.

:tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

[quote=Denise;290496]¨
Alice, den her tror jeg ikke du gider vel, altså måder at sortere folk på :)’
Og iøvrigt forstår jeg ikke hvad du mener med den måde der bliver modereret på, at det har noget med politisk observans at gøre. Jeg ser såmænd ikke så meget forskel på de forskellige fora jeg er og har været på, OG på de fora du selv har stået for. De var/er hverken mere eller mindre “diktatoriske” end her, hvis det altså er det du mener. Tværtimod gives der meget længere snor herinde i mine øjne.
Men jeg er lidt usikker på hvad du mener faktisk.[/quote]

Diktatorisk !! …Hvor har jeg ytret det henne ?? - Og ja, jeg kan godt læse du er usikker på hvad JEG mener, og så bevæger du dig blot ud i rene gætterier …Igen du dømmer mine skriblerier for værende negativt - Igen et eksempel på, at man læser mellem linjerne :-/

Folkets røst er djævlens røst…sagde Voltaire.

Jeg er enig.
Der er skrevet/sagt mange grimme ting i denne tråd. :frowning:

Jeg håber, at alle kommer videre uden at være blevet uvenner. :slight_smile:

Nu skrev jeg hvis det var DET du mente, og ikke at du mente det. Læs lige mit indlæg igen, og lad venligst være med at vende tingene på hovedet, selvom jeg godt ved du er eksperten i det. Hvor skriver jeg, at “du har ytret” det henne. Jeg spørger ganske enkelt, hvad du mente med sætningen og ikke hvad du IKKE mente.

Altså, igen igen, hvordan kan en politisk observans have noget med moderingen at gøre. Altså hvad mener du med sætningen

og en forståelse for hvorfor der til tider bliver modereret som det gør

Jeg vil da også meget gerne have en aha oplevelse, som du åbenbart har fået.

[quote=Mona Jensen;290508]

Jeg håber, at alle kommer videre uden at være blevet uvenner. :)[/quote]

Det håber jeg sandelig også. Og du skal ikke være bekymret mht Alice og jeg, vi har diskuteret i årevis -LOL

100.000 kr. checken var nu bare en del af det :stuck_out_tongue: Vi kan snakke om

• begrænsning /besværliggørelse af at få flygtninge til Danmark
  • manglende mulighed for familiesammenføringer
  • de penge de får at leve for (som er = stort set ingen)
  • flygtningelejrenes forhold
    osv osv

… og alle de ting der tydeligt viser hvad regeringen og deriblandt DF mener om indvandrere :stuck_out_tongue:

Som sådan kan jeg sagtens forstår hvor det kommer fra, da der er nogle der er utilpassede… men tænk sig jeg tror så det faktisk er 2. eller 3. eller 4. generation… og så hjælper det jo ikke meget at sende 1. generation hjem eller gøre deres vilkår ulidelige.

Jeg tror selv på en begrænsning, og er på nogle områder også farvet af at arbejde ved politiet … hvor der feks er forbavsende mange østlændinge der stjæler med arme og ben, meget unge der slår hinanden ned osv osv. - MEN jeg tror … som andre steder i mit liv … ikke på at løsningen altid er så højreorienteret som DF´s løsninger er :slight_smile:

I øvrigt synes jeg man skylder sig selv at overveje om ALLE de andre punkter DF står for såsom brugerbetaling på rigtig mange ting, nedskæring af offentlig sektor, vejafgifter m.m. om man også vil stemme ja til dem … for med det ene kommer nødvendigvis også det andet :slight_smile:

[quote=Eva;290463]Det er lige netop det - hvor har de fra, at partiet ønsker alle mørklødede ud af landet?

Hvad er det helt konkret for et menneskesyn man tager afstand fra?

Det er ligesom med “de fremmede” - man har nu én gang for alle dannet sig en mening - og den skal der ikke pilles ved.

:ups::ups::ups::ups::ups:[/quote]

Nu er Pia K jo ikke den der holder sine meninger tilbage, og har aldrig gjort det, så hendes holdninger er vist tydeligt for enhver eller? :stuck_out_tongue:

[quote=Annette O;290200]Vi kan sagtens blive enige i, at Danmark (for os) har nogle værdier der er meget værd. MEN det der har værdi for dig og mig, er ikke nødvendigvis lig med værdier for en muslim.
Selvfølgelig skal vores land ikke skændes (vores værdier skal ikke ødelægges) det kan vi sagtens blive enige om, men at FORLANGE respekt er i mine øjne lige i overkanten.[/quote]

Så har du misforstået det jeg har skrevet - for jeg forventer det - men jeg forlanger det ikke. Derfor bliver jeg skuffet og tænker i problemløsende baner hvis de ikke udviser den respekt…

der er meget stor forskel, for hvis du forlanger respekt, - så er det et krav, hvilket gør løsningen straf-orienteret… og det er på ingen måde det jeg står for.

Det er muligt at nogle fra DF står for den straf-baserede løsning… men som jeg skrev i mit allerførste indlæg - så handler min stemme på DF om at de med deres til tider radikale holdninger er med til at kompromisserne rykker sig mere end de ellers ville have gjort

Hvis jeg tager til et land, hvor eksempelvis omskæring er tilladt og meget udbredt, så kan jeg ikke respektere denne handling (vil have svært ved at acceptere den) Skulle jeg dreje billedet lidt, så er din forventning til mig, at jeg skal respektere dette.

Her har du igen misforstået mig!! - min forventning er at du accepterer det. Du behøver for min skyld ikke respektere det - der er milevid forskel. Accepten indebærer ikke den følelsesmæssige fornemmelse af at de også kan have ret…

Omskæring ville jeg heller aldrig kunne respektere - men hvis jeg boede der ville jeg acceptere det var noget der bare var sådan…

En person af anden herkomst end dansk, kan være opvokset med, at IKKE omskårede piger er urene. Denne person kan have hørt dette gennem hele livet, og når denne person så kommer til et land fyldt med “urene piger”, kan måske have svært ved at respektere landet.
Denne mangel på respekt KAN komme af uvidenhed eller af tradition, og så længe denne person ikke er klar over det fulde omfang af “vores” ideologi og menneskesyn, så kan det være svært for personen at respektere dette.

Netop - og det er jeg personlig helt på det rene med. Det er derfor jeg personligt håber at respekten kommer af velvilje og oplysning!! Men af samme årsag er jeg villig til at nøjes med accept… for det kan være at de bare ikke KAN respektere det… og så er det også ok. Sålænge accepten indebærer at de lever med det - så har jeg intet at indvende…

]Jeg håber selvfølgelig at der kommer en forståelse for vores livsførelse, men jeg FORLANGER ikke respekt, og jeg (min personlige mening) opfatter din forventning til respekt som den der "nu skal du F****** respektere … "

Man gør sig fortjent til respekt (i mine øjne), ved de handlinger man gør, og den måde hvorpå man behandler andre - man kan ikke forlange den.

Jeg kan se at du i meget høj grad har misforstået mig da jeg absolut ikke forlanger men kun håber på respekt… for du har ret - respekten er den del man skal gøre sig fortjent til! Det eneste jeg forlanger er at de lever med det (acceptere) ikke at de skal kunne lide det eller forstå os (respekten)

personligt mener jeg at vores danske værdier ER noget der fortjener respekt - men har fuld forståelse for at nogle udlændinge ikke mener det samme. Men sålænge det ikke betyder at de bliver en ødelæggende kraft i form af bander, bøller og ballademagere - så er det ok for mig at de ikke føler at det vi har fortjener deres respekt…

men så burde de for deres egen sjælefreds skyld nok vælge at rejse når mulighed og lejlighed bød sig - for så er det her land jo ikke det rette for dem