Whoa… Sikken bombe, denne tråd er
Hvad sker der dog - -surrender
Det er jo bare en diskussion
Vi udveksler synspunkter, nogle gange lidt bombastisk, men det er dog blot en debat om politik. Ikke andet.
Jeg er meget ked af, at medlemmer, som jeg har stor respekt for, bliver sårede og vrede i en grad, så de overvejer at forlade forum.
Kære Sofie, det er jeg meget ked af, jeg håber, at du alligevel vælger at blive - eller at du kommer igen.
[quote=Annette O;290200]Vi kan sagtens blive enige i, at Danmark (for os) har nogle værdier der er meget værd. MEN det der har værdi for dig og mig, er ikke nødvendigvis lig med værdier for en muslim.
Hvis jeg tager til et land, hvor eksempelvis omskæring er tilladt og meget udbredt, så kan jeg ikke respektere denne handling (vil have svært ved at acceptere den) Skulle jeg dreje billedet lidt, så er din forventning til mig, at jeg skal respektere dette.
En person af anden herkomst end dansk, kan være opvokset med, at IKKE omskårede piger er urene. Denne person kan have hørt dette gennem hele livet, og når denne person så kommer til et land fyldt med “urene piger”, kan måske have svært ved at respektere landet.
[/quote]
Jeg beklager, hvis dette lyder som retorik fra et parti, jeg ikke støtter, men når du skriver, at der er mennesker, som kommer til DK fra en fjern kultur, måske ikke kan respektere landet - så fristes jeg til at sige “Men hvad laver de så her??”.
OK, de kan være sendt hertil som en del af en flygtningekvote, men jeg har indtryk af, at det ikke blot er flygtninge, men også indvandrere, der foragter danskere, som lever et moderne, vestligt liv (i mangel af bedre ord).
Hvis man foragter de mennesker, man lever iblandt, så var det måske en ide at flytte et andet sted hen… som bl. a. den beundringsværdige Farshad Kholgi skriver.