Angående Dansk Folkeparti

Whoa… Sikken bombe, denne tråd er :uha:
Hvad sker der dog - -surrender
Det er jo bare en diskussion :slight_smile:
Vi udveksler synspunkter, nogle gange lidt bombastisk, men det er dog blot en debat om politik. Ikke andet.
Jeg er meget ked af, at medlemmer, som jeg har stor respekt for, bliver sårede og vrede i en grad, så de overvejer at forlade forum.

Kære Sofie, det er jeg meget ked af, jeg håber, at du alligevel vælger at blive - eller at du kommer igen.

[quote=Annette O;290200]Vi kan sagtens blive enige i, at Danmark (for os) har nogle værdier der er meget værd. MEN det der har værdi for dig og mig, er ikke nødvendigvis lig med værdier for en muslim.

Hvis jeg tager til et land, hvor eksempelvis omskæring er tilladt og meget udbredt, så kan jeg ikke respektere denne handling (vil have svært ved at acceptere den) Skulle jeg dreje billedet lidt, så er din forventning til mig, at jeg skal respektere dette.
En person af anden herkomst end dansk, kan være opvokset med, at IKKE omskårede piger er urene. Denne person kan have hørt dette gennem hele livet, og når denne person så kommer til et land fyldt med “urene piger”, kan måske have svært ved at respektere landet.
[/quote]

Jeg beklager, hvis dette lyder som retorik fra et parti, jeg ikke støtter, men når du skriver, at der er mennesker, som kommer til DK fra en fjern kultur, måske ikke kan respektere landet - så fristes jeg til at sige “Men hvad laver de så her??”.
OK, de kan være sendt hertil som en del af en flygtningekvote, men jeg har indtryk af, at det ikke blot er flygtninge, men også indvandrere, der foragter danskere, som lever et moderne, vestligt liv (i mangel af bedre ord).
Hvis man foragter de mennesker, man lever iblandt, så var det måske en ide at flytte et andet sted hen… som bl. a. den beundringsværdige Farshad Kholgi skriver.

[quote=MiSi;290244]
Kære Sofie, det er jeg meget ked af, jeg håber, at du alligevel vælger at blive - eller at du kommer igen.

Jeg er helt enig

Jeg beklager, hvis dette lyder som retorik fra et parti, jeg ikke støtter, men når du skriver, at der er mennesker, som kommer til DK fra en fjern kultur, måske ikke kan respektere landet - så fristes jeg til at sige “Men hvad laver de så her??”.
OK, de kan være sendt hertil som en del af en flygtningekvote, men jeg har indtryk af, at det ikke blot er flygtninge, men også indvandrere, der foragter danskere, som lever et moderne, vestligt liv (i mangel af bedre ord).
Hvis man foragter de mennesker, man lever iblandt, så var det måske en ide at flytte et andet sted hen… som bl. a. den beundringsværdige Farshad Kholgi skriver.[/quote]

Jamen vi er enige i, at det kan virke lidt underligt.
Jeg tænker bare tanken, at de kan være “tildelt” Danmark ?? Ja jeg ved det ikke :?

Jeg har ikke skrevet at de foragter Danmark :slight_smile: Men jeg skrev at de KAN mangle respekt for Danmark, fordi de KAN være opvokset med, at piger der ikke er omskåret er “urene”.
Du og jeg er opvokset med teknologi, og vi bruger det hver eneste dag. Kom vi til et land uden teknologi, ville vi sikkert også have en “underlig fornemmelse” af at mangle noget (eksempel for at vende tingene lidt på hovedet)

Mange gange tror jeg, at den manglende respekt KAN bunde ud i uvidenhed, eller fordi det er så langt fra personens normale dagligdag.

Kan du følge mig?

[quote=MiSi;290244]Whoa… Sikken bombe, denne tråd er :uha:
Vi udveksler synspunkter, nogle gange lidt bombastisk, men det er dog blot en debat om politik. Ikke andet.
Jeg er meget ked af, at medlemmer, som jeg har stor respekt for, bliver sårede og vrede i en grad, så de overvejer at forlade forum.

Hvis man foragter de mennesker, man lever iblandt, så var det måske en ide at flytte et andet sted hen… som bl. a. den beundringsværdige Farshad Kholgi skriver.[/quote]Forklaringen er simpel: Du havde glemt halvdelen af indlægget du citerede. Pointen kom i den sidste del:

[quote=MiSi;290244]
Jeg er meget ked af, at medlemmer, som jeg har stor respekt for, bliver sårede og vrede i en grad, så de overvejer at forlade forum.[/quote]

Helt enig, og jeg er også ked af, at dem som prøver at svare så godt og sobert som muligt bliver desavoueret på den måde (undskyld det mærkelige ord, jeg kunne ikke komme på et andet i farten, hmm måske afvist, viftet væk eller noget).

Oprindelig postet af Annette O
Denne mangel på respekt KAN komme af uvidenhed eller af tradition, og så længe denne person ikke er klar over det fulde omfang af “vores” ideologi og menneskesyn, så kan det være svært for personen at respektere dette.

:slight_smile: Jeg havde ikke glemt noget :slight_smile: Jeg citerede det, jeg fandt relevant, og sletter ofte en del af et indlæg, jeg citerer, når jeg ikke finder det relevant.

Lad mig sige det på en anden måde. Der er også lande, som har en lovgivning og et normsæt, som jeg ingen respekt har for, snarere tværtimod. Disse lande besøger jeg så ikke, selvom de laver nok så lokkende feriereklamer. Jeg ved nemlig (via organisationer som Amnesty Int. etc), hvordan der ser ud “bag facaden”. Jeg undgår også at købe varer fra de lande.
Det er logisk og konsekvent adfærd, udfra min baggrund og uddannelse.
Andre med anden baggrund og uddannelse kan have et andet udgangspunkt.
Men egentlig ønsker de herboende, der foragter nogle former for adfærd i DK, og jeg, der foragter udemokratiske, diskriminerende lande det samme: Vi vil gerne lave den anden om.
Omsonst?
Tja, Sydafrikas regime blev dog væltet - men efterfølgende var de nye magthavere ikke altid på dydens sti.

Jeg ved snart ikke… Men jeg prøver at følge min samvittighed.

[quote=MiSi;290244]Whoa… Sikken bombe, denne tråd er :uha:
Vi udveksler synspunkter, nogle gange lidt bombastisk, men det er dog blot en debat om politik. Ikke andet.[/quote]

Jeg er enig. Det er bare en diskussion og man bør kunne forvente, at når man går ind i en debat omkring politik eller religion, så kan bølgerne meget nemt gå højt.

Jeg har stærke holdninger på de punkter, som så mange andre. Og min fremtoning kan forekomme meget stærk og hård. Og hvis min mening er i mod andre, så synes jeg da absolut ikke mindre om disse personer.

Og jeg håber da også, at når folk forlader denne tråd, så har de lagt eventuelle ubekvemmeligheder bag sig i forhold til de øvrige debatører, som de måske har været oppe og “køre med”.

// Martin

[quote=Battlestar;290059]dvs det handler i bund og grund om følelser og ikke om noget decideret håndgribeligt??

uetisk og uempatisk er meget følelsesladede begreber og må nødvendigvis bunde i handlinger som du har hæftet dig ved … det er 100% fair nok at have det sådan… jeg efterlyser nok bare hvad det er konkret der er uempatisk og uetisk…

Hvordan adskiller DF sig fra de andre partier ifht at love at fikse ting… ? Du skriver “bruger munden” … det kan jo både være godt og skidt og jeg tolker helt sikkert anderledes end du hvorfor jeg meget gerne vil høre din version af det du oplever

Den forskel jeg selv har hæftet mig ved er at de faktisk bruger mere tid på at sige hvad de vil fokusere på og fixe fremfor at nedgøre de andre partier…

PS - tak fordi du gider prøve at forklare :)[/quote]

Var da så lidt.Og vil da gerne prøve at forklare hvad jeg syntes der ikke virker for mig.Jeg syntes det er dybt ubehageligt og meget bekymrende at have den tanke at DF kan komme til magten endag,det kræver jo bare at de får stemmer nok.Og det gør jeg fordi jeg har en søn som er mørk, og den retorik som de fører omkring mennesker med anden etnisk baggrund end Dansk, syntes jeg er uempatisk, på den ene side så vil de gerne have disse mennesker ind i samfundet.Og på den anden side så skal de smides ud,og det kan kun gå for langsomt.Hvis de nu kommer til magten, bliver det så værre(det er min frygt) eller bedre?.Og så syntes jeg ikke om deres leder, hn er meget korekt og meget moralsk,men graver man i hndes fortid,så har h*n ikke noget at lade andre høre,skal man moralisere andre mennesker,så skal man selv have sin sti, forholdsvis ren.

Det andet, hvor jeg skriver at jeg syntes de fikser ting.Jeg syntes at sådan noget,som deres måde og hjælpe ældre og svage i samfundet, er positivt i deres politik, men jo ikke anderledes end det som socialdemokratiet vil. DF ville vinde meget ved at nedtone sin politik og måske sætte sig ned og tænke over hvordan de fremstår i medierne,og om de virkeligt vil have, at man i et samfund som udvikler sig, ikke kan finde plads til forskeligheder,i min optik så er en udlænding en svensker ,en nordmand, og alle andre end indfødte danskere, men det som DF fokuserer på,er folk med mørk hudfarve og hvis de så samtidig er muslimer, så er de absolut ikke inde i varem,det syntes jeg er et meget uheldigt signal at sende,for hvorfor lære danske værdier og normer,hvis din hudfarve og religion aligevel gør,at du ikke er velkommen, det syntes jeg er uetisk.

[quote=DaneX;290326]Jeg er enig. Det er bare en diskussion og man bør kunne forvente, at når man går ind i en debat omkring politik eller religion, så kan bølgerne meget nemt gå højt.

Jeg har stærke holdninger på de punkter, som så mange andre. Og min fremtoning kan forekomme meget stærk og hård. Og hvis min mening er i mod andre, så synes jeg da absolut ikke mindre om disse personer.

Og jeg håber da også, at når folk forlader denne tråd, så har de lagt eventuelle ubekvemmeligheder bag sig i forhold til de øvrige debatører, som de måske har været oppe og “køre med”.

// Martin[/quote]

:ok::ok::ok::ok:

[quote=Justice;290121]Ikke?

Og hvor står der i politikken at det kun er de utilpassede? Og hvordan utilpassede? Hvis man ikke ønsker flere flygtninge til landet, ønsker dem hjem, der er mulighed for at sende hjem, generalisere invandrere/flygtninge over een kam… tja så kan jeg ikke andet end at tro at det også gælder pizza-manden feks :høhø:[/quote]

Skal vi ikke lige holde fast i, at det er en frivillig ordning, så hvis pizza-manden hellere vil tage checken med sig til sit hjemland eller hvor han nu er flygtet fra, end bo i Danmark, så må han det.

[quote=Anne K;290222]Nu har jeg endelig tæsket mig igennem denne alen lange tråd, og min umiddelbare tanke er "hold da op :uha: "

Nogle stemmer på DF og andre gør ikke, men noget der undrer mig er, at dem der ikke stemmer på DF mere eller mindre skal komme med en afhandling af, hvorfor de ikke gør.

Jeg stemmer ikke på DF fordi der er et parti, jeg har langt flere synspunkter til fælles med, fordi jeg ikke bryder mig om Pia K og hendes partifæller og fordi jeg ikke mener de kan bidrage med noget JEG kan bruge til noget.[/quote]

Næ, det gør de faktisk ikke. Hvis du lægger mærke til det, så skriver de næsten alle sammen en eller anden luftig bemærkning om partiets menneskesyn og etik, og det er så dét, der bliver spurgt ind til.

[quote=DaneX;290326]Jeg er enig. Det er bare en diskussion og man bør kunne forvente, at når man går ind i en debat omkring politik eller religion, så kan bølgerne meget nemt gå højt.

// Martin[/quote]

Det tror jeg er utopi at ønske/forlange Martin - En persons erklærede politiske ståsted er meget kendetegnet for denne persons være/handlemåde i andre henseende …Jeg har ihvertilfælde fået mange ‘a-ha’ oplevelser ved at læse denne tråd. :-/

Og hvad der er sket i tråden her, bestyrker mig nok engang i at politik og religion burde forbydes på et katteforum - Det er især MEGET betænkelig for mig at erfare at admin deltager med erklæret politisk tilhørssted.

Selvom jeg er politisk aktiv, så deltager jeg absolut ikke i denne type tråde …det eneste jeg vil indskyde til trådens emne er Verden VIL bedrages :slight_smile:

[quote=Denise;290230]Jeg vil hellere bo ved siden af en rockerborg end bo på Nørrebro. Dog vil jeg måske have et problem i dag, men det vil så være pga dem der skyder efter rockerne, men med rockerne ville jeg absolut ikke have nogle problemer.
Jeg ville føle mig 100 gange tryggere ved at gå blandt en flok rockere end blandt en folk af anden etnisk oprindelse (kalder man dem nydanskere, eller :?)[/quote]

100 gange tryggere er i overkanten, men statistisk set er du faktisk tryggere, eller skal vi kalde det mindre utryg, blandt rockerne :slight_smile:

Jeg forlanger skam ingenting i den henseende. Som jeg skriver, så HÅBER jeg, at folk er i stand til det.
Så længe de i hvert fald ikke lader det ytres direkte på forumet i form af skænderier eller lign og dermed bryder retningslinierne, så har jeg ingen problemer med det og kan/vil derfor heller ikke forlange noget.

Men det er - så vidt jeg ved - nu engang sådan dette forum blev bygget på. At netop sådanne emner var velkomne.
Og derfor skiller KG sig ud fra de øvrige, som så egner sig bedre til dem, som ikke ønsker det. :slight_smile:

Og nej - jeg siger ikke, at dem der ikke kan li’ disse emner bare skal skride. :slight_smile:
De er skam ligeså velkomne her som alle andre.

Jeg kan ikke se, at det skulle udgøre noget problem.
Jeg er jo trods alt hverken konge eller prins af Kattegale/Danmark bare fordi jeg er moderator/admin.

Så det vil jeg da gerne høre din uddybende mening omkring. :slight_smile:

// Martin

Jeg har det lige omvendt… Føler mig faktisk tryggere ved “nydanskerne” end ved rockerne… Men måske fordi jeg er vokset op blandt dem? Har været venner med utrolig mange, har haft flere drenge venner end veninder… Ikke at jeg kender dem overhovedet, men faktisk vil jeg hellere omgåes dem end rockere…

[quote=DaneX;290350]

Jeg kan ikke se, at det skulle udgøre noget problem.
Jeg er jo trods alt hverken konge eller prins af Kattegale/Danmark bare fordi jeg er moderator/admin.

Så det vil jeg da gerne høre din uddybende mening omkring. :slight_smile:

// Martin[/quote]

Det agter jeg nu ikke at gå ind i en lang debat om - For som ‘man’ siger, så kan man bare fise af, hvis man ikke kan li’ lugten i bageriet ( og jeg frygter at mange snart tar’ flugten fra KatteGale )

Men jeg kan ikke sige mig fri for at drage paraleller mellem admins erklærede politiske tilhørssted og måden der til tider bliver modereret og svaret på.

Og så er jeg ellers ude af tråden igen !

[quote=Alice;290370]Det agter jeg nu ikke at gå ind i en lang debat om - For som ‘man’ siger, så kan man bare fise af, hvis man ikke kan li’ lugten i bageriet ( og jeg frygter at mange snart tar’ flugten fra KatteGale )

Men jeg kan ikke sige mig fri for at drage paraleller mellem admins erklærede politiske tilhørssted og måden der til tider bliver modereret og svaret på.

Og så er jeg ellers ude af tråden igen ![/quote]

Lige en hurtig salve, OG SÅ afsted… -hyp

:klapper:

[quote=Alice;290370]Det agter jeg nu ikke at gå ind i en lang debat om - For som ‘man’ siger, så kan man bare fise af, hvis man ikke kan li’ lugten i bageriet ( og jeg frygter at mange snart tar’ flugten fra KatteGale )

Og så er jeg ellers ude af tråden igen ![/quote]

Hvis du ikke vil uddybe det, hvorfor så overhoved nævne det? Der er ingen grund til at skyde med spredhagl her.

Hvorfor er det lige, at du mener, folk bare skal skride, hvis de ikke kan li’ lugten i bageriet, når jeg netop i mit indlæg skrev følgende:

[quote=DaneX;290350]jeg siger ikke, at dem der ikke kan li’ disse emner bare skal skride. :slight_smile:
De er skam ligeså velkomne her som alle andre.[/quote]Lige nu er det vist dig, der skaber dramaen herinde og det kan jeg ikke se nogen som helst grund til lige nu.

// Martin

Det er lige netop det - hvor har de fra, at partiet ønsker alle mørklødede ud af landet?

Hvad er det helt konkret for et menneskesyn man tager afstand fra?

Det er ligesom med “de fremmede” - man har nu én gang for alle dannet sig en mening - og den skal der ikke pilles ved.

:ups::ups::ups::ups::ups:

Det var da det mest ævlede jeg længe har set og hørt -what

[quote=Alice;290342]En persons erklærede politiske ståsted er meget kendetegnet for denne persons være/handlemåde i andre henseende …Jeg har ihvertilfælde fået mange ‘a-ha’ oplevelser ved at læse denne tråd. :-/

[/quote]

Endnu noget sludder. Jeg kender flere der stemmer SF, der er direkte modsat dig og din væremåde, sorry -LOL