Nu stemmer Margrethe vist ikke, men ellers var DF da et oplagt valg:
Dronning Margrethe II om islam:
Citat
“Vi har ladet spørgsmålet om islam flyde i for lang tid, thi vi er tolerante og ret dovne. Det er nødvendigt, fra tid til anden, at løbe risikoen at se sig påklæbet en mindre flatterende etikette, for der er visse ting, som man ikke skal vise tolerance.”
:høhø::høhø::høhø:[/quote]
Ja, sympatisk træk, at hun endelig fik lidt fokus på undersåtternes problemer … men pas du nu på ikke at ryge ind for “Majestætsfornærmelse”
[quote=M&M-mor;289372]Jeg synes, det er et fint tiltag, men jeg er enig i, at der nok ikke er ret mange af målgruppen, der vil benytte sig af det… Det er vel for manges vedkommende mindre end de modtager fra det offentlige på et år. Jeg vil tro, beløbet skal noget højere op for at få effekt. Så længe det er en frivillig ordning og ingen tvinges til at acceptere den, så må det da siges at være ren win-win. De udlændinge, som ikke ønsker at være her, får økonomisk mulighed for at komme til et sted, der passer bedre med deres indstilling, og vi slipper for udlændinge, som ikke bryder sig om Danmark og danskere.
Skriver de virkelig det med statsborgerskab? Jeg læste kun, de skulle opgive deres livsvarige opholdstilladelse, men måske skulle jeg lige læse artiklen igen… (og ordentligt denne gang) :)[/quote]
beklager - jeg fik skrevet statsborgerskab i stedet for opholdstilladelse. Læste lige artiklen igen for en sikkerheds skyld.
Selve tiltaget har jeg ingen problemer med, så længe det er frivilligt om man vil modtage tilbuddet eller ej. Jeg tror bare ikke på, at det er dem dette tiltag er henvist til, der tager imod det, og hvis vi sender alle de velintegrerede hjem, så er der ingen gode rollemodeller for dem der evt. laver ballade.
Det jeg bliver lidt harm over er, at der skæres over en kam.
Selvfølgelig skal der tages hånd om kriminaliteten - det kan vi ikke blive uenige om. Jeg skal lige kigge de tal igennem som Felis linker til, inden jeg kan udtale mig om dem.
Syntes bare vi skal vende den om og se hvordan ser der ud hvis vi kommer til et af deres lande kan vi opfører os som de gør her oppe og ville vi få det som de gør her oppe.
Syntes de skal ind ordne sig under de forhold vi har her i landet.
Som jeg nævnte tidliger så er der den bolig parke som igen for jeg ved ikke hvor mange penge ´for at aktiver børn/unge . Min mand og jeg snakket om hvad de unge snakket om og det er lidt lige som hysteriske børn i supermarket vi vil, vi vil ellers skriger vi hjer, men deres måde er at lave kriminaltet og det kan jeg ikke accepter deres måde at være på, for jeg syntes der er så mange ting unge mennesker kan lave i dag …
Som min mor sagde hvis jeg sagde jeg kedet mig det er kun dumme mennesker der keder sig og det kan kun give hende ret i .
De må lærer det ikke bare er en gavebod, men at man må yde for man kan nyde
Ja, DF det kommer jeg nu heller aldrig til at stemme.
Mht. retorikken så er de rigtig gode til det og da andre jo har nævnt nazi-tyskland kom jeg til at tænke på en oplevelse jeg vil dele med jer. For nogle år siden snakkede jeg med nogle gamle mennesker der er tyskere, men nu bor i DK har gjort det de sidste 40-50 år. De synes stadigvæk at Hitler var helt ok!! Jeg spurgte så ind til hvorfor - jo de havde gode arbejdsforhold og syntes i det hele taget Hitler bekymrede sig meget om den almindelige borger, han tog hånd om den almindelige borger som ingen politiker før ham havde gjort. Så spurgte jeg selvfølgelig ind til det med jøderne. Jeg skal lige sige at det IKKE er dumme mennesker, men de svarede i fulde alvor om jeg nu var helt sikker på det ikke var blevet overdrevet. Hitler var jo en flink og hjælpsom mand. Så meget kan retorik og propaganda gøre og så godt kan det hænge ved. Jeg syntes det var voldsomt chokerende og fascinerende at snakke med dem. Der er ikke tale om en flok gamle dumme, naive og voldsomt racistiske mennesker - faktisk hørte jeg dem ikke sige et ondt ord om “fremmede”. Ser man på den propaganda der kørte i Tyskland før krigen forstår man dem jo udmærket - jeg gør i hvert fald.
Med hensyn til Tyrkiet synes jeg det er lidt sjovt at folk ikke vil have dem med i EU - hvis man læser den associationsaftale EU har indgået med Tyrkiet, så er de stort set med i EU allerede
Ja Hanne - min farfar levede i samme splittelse ifht Hitler.
For at vende retur til hovedspørgsmålet, for det fik jeg ikke svaret på:
Jeg tror det er en dygtig pressestrategi, lån af retorik fra nogle af verdens største statsmænd (for det var Hitler jo også) og en evne til at fornemme, hvad der rører sig i befolkningen pt rent frygtmæssigt, der får DF til at score stemmer.
[quote=skeem;289392]Syntes bare vi skal vende den om og se hvordan ser der ud hvis vi kommer til et af deres lande kan vi opfører os som de gør her oppe og ville vi få det som de gør her oppe.
Syntes de skal ind ordne sig under de forhold vi har her i landet.
Som jeg nævnte tidliger så er der den bolig parke som igen for jeg ved ikke hvor mange penge ´for at aktiver børn/unge . Min mand og jeg snakket om hvad de unge snakket om og det er lidt lige som hysteriske børn i supermarket vi vil, vi vil ellers skriger vi hjer, men deres måde er at lave kriminaltet og det kan jeg ikke accepter deres måde at være på, for jeg syntes der er så mange ting unge mennesker kan lave i dag …
Som min mor sagde hvis jeg sagde jeg kedet mig det er kun dumme mennesker der keder sig og det kan kun give hende ret i .
De må lærer det ikke bare er en gavebod, men at man må yde for man kan nyde[/quote]
Men hvorfor er det kun “de fremmede” der skal indordne sig?
Al forandring starter vel med en selv. Hvis nu vi hver især møder “de fremmede” med et åbent sind og netop over for dem påpeger at de kan gøre det og det og det, så kan vi være med til at forandre samfundet. Måske du mener de har muligheder (hvilke muligheder snakker du i øvrigt om?), men måske de ikke kan se det for når de bevæger sig ud i verden så bliver de mødt med “nå, er du en af dem”-tankegangen og så er det da rarere at være blandt mennesker der ikke dømmer en før man overhovedet har åbnet munden.
Jeg har levet i en by hvor jeg var den eneste dansker og hvor “de hvide” var i undertal - hvis jeg var blevet mødt med den mentalitet unge indvandrere bliver mødt med (af nogle), så ville jeg godt nok have haft svært ved at få tiden til at gå, da “alle” de sjove ting foregik hvor de “ikke-hvide” befandt sig.
Det er klart at flytter man til et andet land så skal man også være indstillet på at ville ændre sig noget - men fuldstændigt? NEJ, man er den man er pga. arv og miljø og man kan ikke ændre sin identitet og slet ikke sin hudfarve eller næse som man bliver dømt på før man har åbnet munden.
Danskere der flytter til udlandet er i øvrigt ikke et hak bedre - der findes da også danskerghettoer rundt om i verden…men det er måske noget andet? Det er måske også i orden at hvide rige vesterlændinge, der flytter til fattige lande bygger byer med hegn rundt om hvor de kan bo i fine huse med swimmingpools, sikkerhedsvagter mm.? De blander sig da i hvert fald heller ikke med de lokale…men det er måske igen noget andet?
Det er helt naturligt, at søge derhen hvor man bliver accepteret og hvor man føler sig tryg. “De fremmede” er altså ikke så meget anderledes end “os” på det punkt.
Hvis du (og andre med din overbevisning) gjorde en indsats for at vise de unge helt konkret hvad de kunne bruge deres tid på og vise dem et sted hvor de kunne opbygge et positivt fællesskab, så er jeg overbevist om at de gerne vil bytte banderne ud med det positive fællesskab og på den måde blive integreret i samfundet - men det opnår man altså ikke ved at bygge en større og større mur af angst mellem “dem” og “os”.
Jeg mener så, at der er gjort mange tiltag for de unge “utilpassede”, som de ikke vil tage imod.
Det er så nemt at sige, at det er os, der skal komme dem i møde - men det kræver vel, at de er villige til gøre det samme?
Jeg synes da, at det ville være dejligt, hvis vores lille land var et Paradis, hvor alle levede i fred og harmoni med hinanden - men sådan er det jo desværre ikke.
Og det er vist ikke kun danskernes skyld - og heller ikke DF´s.
Det er klart at flytter man til et andet land så skal man også være indstillet på at ville ændre sig noget - men fuldstændigt? NEJ, ".[/quote]
Nemlig Der var mange ting for mit eget vedkomne jeg ændrede da jeg boede i Frankrig, men julen med mad og gaver d. 24, nææ det kunne de sgude tage fra mig:p Så Vi holdte/er jul d 24 MED gaver OG mad og det hele, og så får ungerne også lidt gaver d. 25 for Paulos skyld
[quote=Nevadaisy;289431]Men hvorfor er det kun “de fremmede” der skal indordne sig?
Al forandring starter vel med en selv. Hvis nu vi hver især møder “de fremmede” med et åbent sind og netop over for dem påpeger at de kan gøre det og det og det, så kan vi være med til at forandre samfundet. Måske du mener de har muligheder (hvilke muligheder snakker du i øvrigt om?), men måske de ikke kan se det for når de bevæger sig ud i verden så bliver de mødt med “nå, er du en af dem”-tankegangen og så er det da rarere at være blandt mennesker der ikke dømmer en før man overhovedet har åbnet munden.
Jeg har levet i en by hvor jeg var den eneste dansker og hvor “de hvide” var i undertal - hvis jeg var blevet mødt med den mentalitet unge indvandrere bliver mødt med (af nogle), så ville jeg godt nok have haft svært ved at få tiden til at gå, da “alle” de sjove ting foregik hvor de “ikke-hvide” befandt sig.
Det er klart at flytter man til et andet land så skal man også være indstillet på at ville ændre sig noget - men fuldstændigt? NEJ, man er den man er pga. arv og miljø og man kan ikke ændre sin identitet og slet ikke sin hudfarve eller næse som man bliver dømt på før man har åbnet munden.
Danskere der flytter til udlandet er i øvrigt ikke et hak bedre - der findes da også danskerghettoer rundt om i verden…men det er måske noget andet? Det er måske også i orden at hvide rige vesterlændinge, der flytter til fattige lande bygger byer med hegn rundt om hvor de kan bo i fine huse med swimmingpools, sikkerhedsvagter mm.? De blander sig da i hvert fald heller ikke med de lokale…men det er måske igen noget andet?
Det er helt naturligt, at søge derhen hvor man bliver accepteret og hvor man føler sig tryg. “De fremmede” er altså ikke så meget anderledes end “os” på det punkt.
Hvis du (og andre med din overbevisning) gjorde en indsats for at vise de unge helt konkret hvad de kunne bruge deres tid på og vise dem et sted hvor de kunne opbygge et positivt fællesskab, så er jeg overbevist om at de gerne vil bytte banderne ud med det positive fællesskab og på den måde blive integreret i samfundet - men det opnår man altså ikke ved at bygge en større og større mur af angst mellem “dem” og “os”.[/quote]
jeg giver intet for den rundkreds snak som du ville ind til .
Som jeg har skrevet under indlæget under straf (det gælder os dansker ) så er vi for bløde søden på utrolig mange punkter.
Skal vi gå og holde de unge mennesker i hånden og forkæle dem i hovede R*v. Med den forkælelse der er nu så tro jeg bare at bremsen skal slåes i og de må lære princippet pisk og gulerod og det tager de ikke skade af.
[quote=skeem;289443]jeg giver intet for den rundkreds snak som du ville ind til .
Som jeg har skrevet under indlæget under straf (det gælder os dansker ) så er vi for bløde søden på utrolig mange punkter.
Skal vi gå og holde de unge mennesker i hånden og forkæle dem i hovede R*v. Med den forkælelse der er nu så tro jeg bare at bremsen skal slåes i og de må lære princippet pisk og gulerod og det tager de ikke skade af.[/quote]
Den rundkredssnak du ikke giver noget for, er faktisk medvirkende til at der ikke er verdenskrig.
Lederne fra forskellige lande snakker sammen i en rundkreds, for at opnå større enighed :lys-ide:
Pisk og gulerod? Jeg ved ikke helt hvad du mener?
Vi du “piske” dem der ikke tager de danske “traditioner” til sig, og belønne dem der gør - eller hvordan skal jeg forstå det?
må indrømme at jeg bliver utrolig ked af at læse den her tråd igennem
…
Jeg føler mig snart som nasit med det i skriver , fordi jeg stemmer på DF og jeg har de holdninger som jeg har . I kan se facs med de statestiker med mere.
DF er ikke kun udlænings politik , prøv at tænke på hvor et arbejd de har gjort fra 95 hvor de kommer ind i folrktinget. De holder hvad de lover de kæmper for retigheder med mere.
Jeg syntes man skal se hvad de gør og ikke mindst den sidste finas lov.
Syntes når den anden fløj står og brokker sig over det DF gør så tænker jeg misundelse.
Men tænk lige med det i skriver hvor mange i kalder nazister her hjemme, det gør mig utrolig ked af at i samligner den tid med nu.
[quote=skeem;289443]jeg giver intet for den rundkreds snak som du ville ind til .
Skal vi gå og holde de unge mennesker i hånden og forkæle dem i hovede R*v. Med den forkælelse der er nu så tro jeg bare at bremsen skal slåes i og de må lære princippet pisk og gulerod og det tager de ikke skade af.[/quote]
Jeg vil ikke gå så langt og kalde det for rundkreds snak. Jeg vil nærmere sige at man er åben for muligheder. Man får intet ud af at læne sig tilbage med arme over over kors og sige: [I]Hvis ikke man kan indordne sig og være 100% dansk med flæskesteg og hele svineriet, så er det ud!!!
[/I]Personligt generer det ikke mig at folk der kommer til landet gerne vil holde fast i deres kultur, så længe de ikke vil trække den ned over hovedet på folk.
Og skeem - jeg vil virkelig gerne se dig som flygtning i muslimsk land. Vil du uden videre smide dine danske værdier på gulvet, hoppe i en burka og underkaste dig totalt for landets love og muslimske overbevisning…
Det er jo meget nemt at sidde i vores lille smørhul og fordømme andre.
Men tænk lige med det i skriver hvor mange i kalder nazister her hjemme, det gør mig utrolig ked af at i samligner den tid med nu.[/quote]
Den kan man vende om og sige, tænk lige på hvor mange udlændinge/muslimer der bliver sat i båse og som bliver mindst lige så kede af det som du bliver nu.