Angående Dansk Folkeparti

Nej , jeg har aldrig stemt på DF og kommer heller aldrig til det .

Deres politik ligger så langt væk fra min politiske overbevisning , som et parti overhovedet kan komme.

[quote=skeem;289164]ja hvor meget kriminaltet laver de ikke det syntes jeg er skræmmende .
Og hvor mange har ikke mistet arbejdet (ved godt men finaskrisen)[/quote]

Noget jeg synes er skræmmende, er de smædekampagner der laves.
Hvis der findes statistikker på kriminaliteten, og hvem der laver mest, vil du så ikke være sød at linke til dem, for jeg vil meget gerne se de statistikker :ok:

Finanskrisen kan du ikke bruge som argument. Det er ikke “de fremmedes” (mangler et passende ord) skyld :uha:

Det jeg mener i mit tidligere indlæg er, at du beskriver Tyrkiet og østlandende meget nedværdigende, og du har jo givet udtryk for, at du ikke bliver værdsat indenfor dit fag som chauffør fordi du er kvinde.
Sammenligningsgrundlaget er for mig helt reelt.

Og jeg ved godt, at jeg tager din personlige situation ind i debatten, men det er for at du bedre kan forstå, hvorfor jeg mener som jeg gør :lys-ide:

Annette- Værsgo og søg :wink: http://statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1280
Her kan du vælge søgekriterier og selv finde det ang. kriminalitet du vil :slight_smile:
Dog nok ikke i procentdel ifht. hvor mange der er i landet af forskellig nationalitet :slight_smile:

Jeg tror deres succes (hvor stor er den egentlig??) bygger på at de er gode til at tale til den jævne borger;

• de peger ting ud, der har nyhedsværdi og fremhæver en ændring af dem… og undlader at fortælle om bagsiden :sshh:

• de taler på et sprog den jævne dansker kan forstå, dem der ellers ikke gider interessere sig for politik… de kan få overskrifterne;

• mindre fremmede
  • bedre forhold for folkepensionister
  • bedre forhold for kassedamen
    osv osv

… og det er så … i min teori … de/den type mennesker der respondere og stemmer på dem :slight_smile:

Jeg kender selv en der gør det, og hn aner intet om deres politik ellers, - altså hvad hn ellers siger ja til ved at stemme på partiet… feks brugerbetaling overalt, nedskæring af sygehusene osv osv … det eneste h*n fokusere på er dennes angst for de “fremmede” :stuck_out_tongue:

Hvis deres fremmed politik ikke er racistisk - hvad er det så?

Jeg bryder mig hverken om Pia K eller partiet… jeg synes simpelthen de/hun kører på et for uintelligent og tarveligt niveau, og jeg er ærligt talt utryg ved hvad de kan finde på :slight_smile: Men jeg har det i det hele taget svært ved folk af den type, hvor ondskabsfuldheder er okay at bruge :stuck_out_tongue:

Mange af de stemmer DF høster er jo nok temmelig sikkert på grund af udlændinge politikken. Fordi de kører en stram politik på dette område er de mere eller mindre udnævnt til racister. Men det er de ikke i mine øjne. Er en indvandrer en med mørk hudfarve? Kan en indvandrer ikke også være en tysker, svensker, amerikaner eller englænder?

Jeg har den holdning at hvis de indvandrer som kommer til Danmark opfører sig pænt, jamen så er de velkommen til at være her. Hvis ikke, jamen så må de pakke tasken og smutte igen.

Jeg arbejder sammen med en del serbere og bosniere. De er dygtige, rare og venlige. Vi har en enkelt iraker, han er ualmindelig flink. De fleste af dem er muslimer. Men muslimer på samme måde som jeg er kristen. Jeg er født ind i skidtet, men det rager mig en papand. Og hovsa hvad er nu det… Er de nu accepteret fordi det ikke længere handler om religion?:øhmm: Er det ikke bare fordi at mange mennesker er bange for islam at DF har mange tilhængere?

Jeg har hørt mange argumenter der siger: Jaaaaamen de indvandrer unger laver bare en masse ballade og står på gadehjørnerne dagen lang og genere os gode hårdt arbejdende dansker. BLAAAAAAH… og de gør de danske unger da slet ikke?.. Nej nej… I danske familier er det den rene idyl. Total Far til 4! :ok:

Hvor står jeg selv politisk? 40% DF, 40% venstre og 20% god gammeldaws socialdemokrat.

Jeg har i lang tid stemt på DF, men når det kommer til stykket er jeg både for og imod. Næste gang tror jeg at jeg undlader at stemme. Syntes efter hånden hver gang en politikker åbner munden er det en forfærdelig gang tågesnak.

Nix de er ikke min kop the - jeg synes de er lette at gennemskue også retoriske - den retorik har vi i min tyske del af familien hørt før. Min nu desværre afdøde farfar var tysk SS-soldat, tvunget i krig af Hitler, og min desværre også afdøde morfar var modstandmand og tæt på at blive skudt af SSere.

Så det er faktisk et parti, der med sin retorik skræmmer vores familie ganske meget. På et meget personligt plan.

Mogens Camre har nærmest valgt sit hår til at sidde som en vis Fuhrer fra Berlin, under deres årsmøder marcherer unge blonde mænd med sunde røde kinder i hvide skjorter og med læderrem ind med Dannebrog til vores national melodi og udtalelser som “De (udlændinge) avler som rotter” får det til at løbe koldt ned af ryggen på min tyske del af familien, der bor i DK. Om de har ret i det med retorikken, ved jeg ikke. Jeg blev først født efter 1945, og har “kun” hørt bånd og set optagelser af denne mand, der via sin retorik lagde hele lande og samfunde ned.

Men jeg har svært ved at se, hvorfor de skulle se så skræmte ud ellers, når de så DF i tv.

Men nok om alvoren og for at grine lidt af DF også, for det kan de ikke døje:-)

Så tjek lige dette med Bertelsen og Messerschimdt. sidstnævnte har forsøgt at få klippet fjernet fra internettet, men vi er et par mennesker, der bliver ved med at sende de rundt, så det forhåbentlig kan ligge derude for evigt:-)

http://www.vix.dk/v/219971

Åh det er god humor:-) Elsker Bertelsen.

Nå ja - den blonde gut i klippet heilede forresten i TIVOLI. Han var fuld, lød undskyldningen, men jeg synes personligt, at det er en temmelig lam undskyldning taget i betragtning, hvad det håndtegn skaber af associationer hos millioner af mennesker verden over og i min familie helt privat.

MVH

Enig, det er med dem, som med tørkost til katte, man må prøve at finde det MINDST dårligere, for der er ikke noget rigtig godt :thumbdown:

Det gælder den gruppe, der er kommer hertil under asylsystemet og har fået familiesammenføring og fast opholdstilladelse. Vi betaler for, at man opgiver sin livsvarige opholdstilladelse i det danske samfund. Den er meget værd for den pågældende og det danske samfund. Det koster ganske meget at have utilpassede udlændinge i det danske samfund, siger han.

Disse 3 citater fortæller meget. (Sakset fra linket)

Det sidste - Det koster ganske meget at have utilpassede udlændinge i det danske samfund :thumbdown:
For det første, så koster det vel også meget at have utilpassede DANSKE mennesker - lømlerne der laver graffitti, bøllerne der tæver løs på hinanden til fodboldkampe og jeg kunne blive ved.
Det er SÅ søgt at postulere, at det koster meget, at have utilpassede udlændinge i det danske samfund. :thumbdown: :thumbdown:
Det er blot én af vendingerne der bruges i DF. Det er racistisk efter min mening.
Men for at det ikke skal være løgn, så udtaler de ydermere, at udlændingene skal OPGIVE deres livslange statsborgerskab - selvom de har fået opholdstilladelse og familiesammenføring. Der er sikkert rigtig mange der er godt integreret i det danske samfund, men fordi der findes en gruppe utilpassede unge, SÅÅÅÅÅÅ er det om at køre på frygten for indvandrerne og skære dem alle over en kam. :thumbdown: :thumbdown:
Hvor mange af de utilpassede tror I vælger denne løsning, hvor de kan få x antal kroner med i lommen?
Jeg tror ikke det er ret mange. Det så vi jo sidste gang de havde det fremme.

Nej jeg bliver faktisk rigtig ked af det, når jeg læser sådanne udtalelser :S Det skaber på ingen måde god forståelse for DK.

Kan godt se der er nogen, vi skal gå langt uden om når min "perkermand " og jeg tropper op på udstillng:uha: med vores katte. Vi overvejer da, om han tage de 100.000, kr udlændinge i øjeblikket får tilbudt for at fordufte. Og Sverige er jo også OK at bo i.:høhø: Ærgerligt med alle de penge den danske stat har brugt på alle de veludddannede, søde udlændinge.

Undskyld. Men med “insider” oplevelser fatter jeg simpelthen ikke NOGEN kan støtte det parti. Uanset de bare havde én lille bitte sympatisk sag.
Hilsen
Birthe & co

[quote=Mega;289091]Jo - Jeg stemmer på DF!
De har “jordforbindelse”, kalder tingene ved rette navn og bider sig fast i at få gennemført deres valgløfter - også EFTER valget (i modsætning til andre partier).[/quote]

Det gør jeg også :slight_smile: og Megas synspunkt er meget korrekt. Det er et af de partier, der - i deres levetid - rent procentvis har måttet opgive færrest mærkesager og fået ubetinget flest kompromisser frem…

Da jeg sad og læste tråden igennem faldt jeg over flere teorier om HVEM DFs vælgere er - men min biografi er følgende:

Jeg har en høj videregående uddannelse, jeg leder et par fimaer og handler dagligt med valuta, jeg læser dagligt om udvilking af DKs infrastruktur og handel o.m.a fordi jeg er leverandør til storkapitalen, jeg er gift, har ingen børn, har ingen ældre i familien der skal forsørges og 3 af mine RIGTIG gode venner er udlændinge!!

Hvorfor stemmer jeg så på DF?? (forklaring kommer til sidst i indlægget)

Ja, men hvad var det rent historisk, der gjorde at folk lyttede til Hitler i starten?? For der var en grund… så mange millioner mennesker følger ikke bare en mand uden grund…

Hitler var en skabende kraft hele vejen op gennem 30’erne og var faktisk med til at give tyskerne en følelse af stolthed og selvværd for ikke at tale om restaurering af deres økonomi… og det var ikke ved at nedgøre/dræbe/hade andre folkeslag… det kom først for alvor til udtryk senere da han havde folkets støtte… Da det var for sent…

DF har kun 15 % af støtten - det kan udelukkende være med til at skabe en balance… det kan ikke vælte noget…

[quote=Sofie P.;289110]
Udover det, så er der er lavet et speciale i dansk retorik, som har tydeligt har vist, at DFs sprogbrug i høj grad ligner det, som det nazistiske parti anvendte kort inden anden verdenskrig. [/quote]

Jeg sad og læste en artkel forleden der handlede om Obamas retorik. Og sjovt nok så blev der også draget paralleller til netop denne form for retorik!!

Det der er gennemgående for både Obama og DF og Hitler er at de lægger arbejdet ud til folket…

“This is NOT going to be easy”, “I cant promise you a fast solution but i promise you THIS!!!”… hele vejen igennem… spil på folks vilje til at deltage og lov ikke mere end i kan holde…

Det var præcis det Hitler gjorde… og demagogikken fejler ikke.

Men fordi at DF ikke har genopfundet den dybe tallerken og bruger retorik der virker - så er de jo ikke mindre troværdige af den grund.

[quote=Tea;289155]

“72 millioner tyrkere venter på gratis adgang til Europa. Dansk Folkeparti er i dag det eneste parti, du kan være sikker på aldrig vil acceptere Tyrkiet som EU-land.”
Nej, for hvad skal de da også i EU!? De har jo intet at bidrage med. (Og så er de jo forøvrigt muslimer. gyse) Og “gratis adgang” … hvad det udtryk skal bidrage med, andet end at pointere at de så absolut ikke har fortjent en plads i et europæisk samarbejde, ved jeg virkelig ikke.

“Vi ønsker derfor en bred indsats for at styrke danskheden overalt. Udenfor Danmarks grænser bør der gives økonomisk, politisk og moralsk støtte til danske mindretal.”
Jeg er intet mindre end målløs… Hvis f.eks. de føromtalte tyrkere sendte penge, og på anden måde støttede tyrkere i Danmark, ville det jo være “en invasion” af de pæne, trygge Danmark, og sikkert også et forsøg på at indføre islam.[/quote]

Jeg ønsker heller ikke at se Tyrkiet i EU. Ikke fordi de er muslimer, for af ALLE muslimer rundt om på kloden - så er de faktisk dem der i højest grad nærmer sig os.

Jeg ønsker ikke at se Tyrkiet i EU fordi deres overordnede parathed er for lille. Deres menneskesyn, deres samfundsparathed og ikke mindst deres økonomiske infrastruktur er ikke tilstrækkeligt i tråd med EU. Kom igen om 50 år og lad os snakke om det - men ikke før.

Mht at støtte danskere i udlandet. Dansk pension og Dansk SU kan give folk en rigtig god base i andre lande og sikre en velfærd for de folk. Og hvis folk i øvrigt er berrettigede til det - så er det da meget rimeligt er det ik?

Hvis du gerne vil gå uden om alle dem der stemmer DF - så er jeg en af dem :slight_smile: men jeg vil da meget hellere give en kop cola eller en kop kaffe og tage en sludder :slight_smile:

Men jeg lovede en forklaring på hvorfor jeg stemmer DF:

Det er følgende punkter hvor jeg har taget stilling til hvad jeg mener de bidrager med:

Jeg arbejder med storkapitalen - de giver mig penge på lommen, men jeg bryder mig ikke om det jeg ser!! DF er modsat A og V og K ikke i lommen på storkapitalen…

DF interesserer sig for danskeren og kæmper rent faktisk for det de lover - det er der ikke rigtig nogle af de store partier der gør. DF fungerer således som den kontravægt der tilgodeser folket… partiet er for lille til at rykke ret meget - men det de rykker er den rigtige vej… ældre-betalingen for mad fx?

DF arbejder for velfærdssamfundet i en grad som ingen af de andre partier kan bryste sig af. Igen er de for små til at rykke meget - men de brikker de rykker er positive!

DF arbejder seriøst for at gøre noget ved kriminalitet og har mange gode forslag. De er ALT for radikale til at blive vedtaget - men man rykker kun noget ved at slås for det. Hvis tingene blot skubbes en lille smule i retning af hårdere straffe og lavere lav-alder - så er vi nået lidt af vejen.

DFs holdning til uintegrerede danskere deler jeg. For de er et problem - men det er alle de integrerede udlændinge ikke. De integrerede udlændinge kommer i mit hjem og giver OGSÅ Pia K ret i mange ting (tag ikke fejl af det!!) for lige som os har de også et problem med kulturløse unge uden rod der lever deres liv i kriminalitet.

Jeg stemmer DF fordi de kommer med de ekstremt radikale forslag der skal til, for at opnå en løsning der adskiller sig fra den forrige løsning…
Jeg stemmer på dem fordi DF er et parti der er dedikeret til at gøre en forskel og ikke til at tjene storkapitalen (som A og V og K) - og nej - jeg mener ikke brugerbetaling er at tjene storkapitalen…
Jeg stemmer ikke på DF fordi jeg synes de har ubetinget ret - men fordi at sandheden ligger midt i mellem og DF er måden vi opnår at lande i midten!

PS: ovenstående er skrevet som mit bud på sandheden :slight_smile: det er kun sandheden for mig…

Og[quote=Battlestar;289232]

PS: ovenstående er skrevet som mit bud på sandheden :slight_smile: det er kun sandheden for mig…[/quote]

Og netop som du selv påpeger er det din sandhed og ikke nødvendigvis min eller andres :ok:

Jeg fatter så ikke, hvorfor folk direkte er BANGE for DF og Pia.
Og jeg mener ikke patiet er racistisk, fordi de kan se indvandreproblem. Jeg har ikke lyst til Tyrkiet skal være med.
Og bare det at debatten ALTID tager en drejning via Nazister og Tyskland, får mig til at undvære denne debat fremover, for DET sætter MIT blodtryk i vejret. :thumbdown:

[quote=Annette O;289166]Noget jeg synes er skræmmende, er de smædekampagner der laves.
Hvis der findes statistikker på kriminaliteten, og hvem der laver mest, vil du så ikke være sød at linke til dem, for jeg vil meget gerne se de statistikker :ok:

:lys-ide:[/quote]

Det er ikke smædekampagner, men helt realistiske tal.

Og jo, der findes skam statistikker der viser nationaliteter på kriminelle her i landet.

Eksempelvis i 2006 blev 153117 personer i alderen 15-79 år dømt for mindst en lovovertrædelse af straffeloven, færdselsloven eller særlove. mere end 20000 af de dømte var udlændinge, svarende til 13,6 % af alle overtrædelserne. Det er et tal der vil noget, når det samtidig er sådan, at udlændinge kun udgør 8,9 % af alle i alderen 15-79 år.

http://www.statistikbanken.dk/STRAFNA2

http://www.statistikbanken.dk/STRAFNA1

Og her er politiets tabeller for drabssager m.m.

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/22D5FA91-4FE8-46EC-9098-1D1390C91A9F/0/politiets_aarstabel_2007_2.pdf

[quote=Battlestar;289232]Ja, men hvad var det rent historisk, der gjorde at folk lyttede til Hitler i starten?? For der var en grund… så mange millioner mennesker følger ikke bare en mand uden grund…

Hitler var en skabende kraft hele vejen op gennem 30’erne og var faktisk med til at give tyskerne en følelse af stolthed og selvværd for ikke at tale om restaurering af deres økonomi… og det var ikke ved at nedgøre/dræbe/hade andre folkeslag… det kom først for alvor til udtryk senere da han havde folkets støtte… Da det var for sent…

DF har kun 15 % af støtten - det kan udelukkende være med til at skabe en balance… det kan ikke vælte noget…
[/quote]

Nemlig, og hvad var det der gjorde at kirken i gamle da var så magtfuld en spiller?

At politik ikke var så struktureret og udbredt et fænomen dengang.
.

I “gamle dage” var det også religionen/kirken, der var “magten” i vores del af verden.
Demokrati fandtes ikke.

I det meste af verden (vesten) er det nu sådan, at kirken/religionen spiller en sekundær rolle i forhold til styremåde, der i stedet er blevet politisk baseret, bygget på demokrati…styreform, lovgivning o.s.v.

Felis - Du har sådan en særlig evne til at svare på det mest basale, hehe…
Ja, kirken er selvfølgelig anderledes i forhold til vores politiske systemer i dag, det jeg tænkte på var den måde at budskaber blev fremført på… Det havde ikke noget at gøre med om kirken i dag (i vesten) spiller en sekundær rolle eller ej.
Mit spørgsmål var nok egentlig lidt retorisk ment.

[quote=Annette O;289166]Noget jeg synes er skræmmende, er de smædekampagner der laves.
Hvis der findes statistikker på kriminaliteten, og hvem der laver mest, vil du så ikke være sød at linke til dem, for jeg vil meget gerne se de statistikker :ok: [/quote]

[quote=Eva K;289174]Annette- Værsgo og søg :wink: Statistikbanken
Her kan du vælge søgekriterier og selv finde det ang. kriminalitet du vil :slight_smile:
Dog nok ikke i procentdel ifht. hvor mange der er i landet af forskellig nationalitet :)[/quote]

Jo, også i forhold til deres andel af befolkningen. DS har statistikker over kriminalitet begået af udlændinge fra de større indvandrerlande, og ikke udlændinge fra alle lande er overrepræsenterede, de muslimske lande fører ret overbevisende. Der er også lavet mindst et par særkørsler i den forbindelse, med udlændinge og 1. generationsefterkommere, som kan bestilles hos DS, hvis man er særligt interesseret. Jeg har haft en på et tidspunkt i papirformat, men jeg aner ikke, hvor den er nu. Et tal jeg lige kan huske i hovedet fra en eller anden artikel er, at 2/3 af de unge under 18, der fremstilles for dommervagten i Kbh er af udenlandsk herkomst. Det nytter bare ikke at lade som om der ikke er et særligt problem, hvor gerne man end ville ønske det. Det er forsøgt tiet ihjel i årtier, og det har så vist sig ikke at være den rette strategi.

Nemlig.

Nu stemmer Margrethe vist ikke, men ellers var DF da et oplagt valg:

Dronning Margrethe II om islam:

Citat
“Vi har ladet spørgsmålet om islam flyde i for lang tid, thi vi er tolerante og ret dovne. Det er nødvendigt, fra tid til anden, at løbe risikoen at se sig påklæbet en mindre flatterende etikette, for der er visse ting, som man ikke skal vise tolerance.”

:høhø::høhø::høhø:

[quote=Annette O;289204]Det gælder den gruppe, der er kommer hertil under asylsystemet og har fået familiesammenføring og fast opholdstilladelse. Vi betaler for, at man opgiver sin livsvarige opholdstilladelse i det danske samfund. Den er meget værd for den pågældende og det danske samfund. Det koster ganske meget at have utilpassede udlændinge i det danske samfund, siger han.

Disse 3 citater fortæller meget. (Sakset fra linket)

Det sidste - Det koster ganske meget at have utilpassede udlændinge i det danske samfund :thumbdown:
For det første, så koster det vel også meget at have utilpassede DANSKE mennesker - lømlerne der laver graffitti, bøllerne der tæver løs på hinanden til fodboldkampe og jeg kunne blive ved.
Det er SÅ søgt at postulere, at det koster meget, at have utilpassede udlændinge i det danske samfund. :thumbdown: :thumbdown:
Det er blot én af vendingerne der bruges i DF. Det er racistisk efter min mening.
Men for at det ikke skal være løgn, så udtaler de ydermere, at udlændingene skal OPGIVE deres livslange statsborgerskab - selvom de har fået opholdstilladelse og familiesammenføring. Der er sikkert rigtig mange der er godt integreret i det danske samfund, men fordi der findes en gruppe utilpassede unge, SÅÅÅÅÅÅ er det om at køre på frygten for indvandrerne og skære dem alle over en kam. :thumbdown: :thumbdown:
Hvor mange af de utilpassede tror I vælger denne løsning, hvor de kan få x antal kroner med i lommen?
Jeg tror ikke det er ret mange. Det så vi jo sidste gang de havde det fremme.

Nej jeg bliver faktisk rigtig ked af det, når jeg læser sådanne udtalelser :S Det skaber på ingen måde god forståelse for DK.[/quote]

Jeg synes, det er et fint tiltag, men jeg er enig i, at der nok ikke er ret mange af målgruppen, der vil benytte sig af det… Det er vel for manges vedkommende mindre end de modtager fra det offentlige på et år. Jeg vil tro, beløbet skal noget højere op for at få effekt. Så længe det er en frivillig ordning og ingen tvinges til at acceptere den, så må det da siges at være ren win-win. De udlændinge, som ikke ønsker at være her, får økonomisk mulighed for at komme til et sted, der passer bedre med deres indstilling, og vi slipper for udlændinge, som ikke bryder sig om Danmark og danskere.

Skriver de virkelig det med statsborgerskab? Jeg læste kun, de skulle opgive deres livsvarige opholdstilladelse, men måske skulle jeg lige læse artiklen igen… (og ordentligt denne gang) :slight_smile: