Angående snejbjerg

Med chance for at skabe lidt røre i andedammen, så springer jeg alligevel ud i det.

Er jeg den eneste som finder hele op/nedgraderingen omkring udstillingen lettere besynderlig og temmelig uprofessionel ?

Ovenpå dette og den “lille” ting tidligere med afmelde/tilmelde/venteliste sidder jeg egentlig med et lidt useriøst indtryk.
Kniber det med evnerne til at læse regler eller hvordan ? eller står ambitioner ikke helt mål med virkeligheden ?

for mig personligt her det ikke den helt store betydning da jeg oftest udstiller i jyrak - men især overfor udenlandske udstiller giver det da et dårligt udtryk.

Og især begrundelsen for nedgraderingen falder mig for brystet - foregne sig ?
var der ikke udstillere nok ? penge nok ? dommere nok ? for lidt plads eller ?

mvh kira - med et håb om en saglig og rolig debat

Jeg er temmelig sikker på at klubberne ikke har gjort det med vilje - eller for at genere nogen!

ja men det virker bare underligt… især fordi man er så tæt på udstillingen… jeg tænkte nemlig det samme som kira. Nu havde jeg i forvejen ikke tilmeldt, men jeg ville havde haft en underlig mavefornemmelse hvis jeg havde tilmeldt, jeg ville være i tvivl om hvordan udstillingen ville forløbe allerede før jeg tilmeldte…

Der er desværre alt for få tilmeldte katte pga Jyraks udstilling uden før.
Det skal ikke betragtes som klynk, for det har vi vidst siden vi startede tilmeldingerne - Katteklubben har selv givet Jyrak lov til afholdelsen - men vi havde alligevel forventet at få flere tilmeldte katte.
Set i bakspejlet er der nok en årsag til, at der skal være min 14 dage mellem de danske udstillere.

Vi opgraderer derfor i sidste weekend i forsøget på at få flere katte.
Desværre sker der det, at FIFe ikke vil give tilladelse til denne opgradering og vi bliver derfor tvunget til at lave det om igen.

Jeg vil ikke gå dybere ind i denne debat, ovenstående er blot en forklaring på op- og nedgradering.

Jeg tror godt det kunne gå en enkelt gang med kun en uge i mellem to udstillinger i lille Danmark, når blot det er på hver sin side af Storebælt.
Det uheldige i denne situation er at det ikke blot er to udstillinger som ligger tæt, de ligger også begge i Jylland og så i en måned med andre udstillinger.
Jeg ville nok have dukket op, hvis Snejbjerg udstillingen havde ligget tættere på mig. Kun med en enkelt kat, men alligevel…

Jeg elsker at udstille og vil egentlig gerne gøre det en gang pr. måned, men fordi der ikke holdes ret mange udstillinger om sommeren fra april til august, så må jeg vælge hårdt mellem dem som ligger i de øvrige måneder.

Især i år op til WS netop i Danmark, ville jeg da ønske at der var flere udstillinger i april-august, da det ville give flere chancer for at kunne kvalificere sig, især når jeg nu har et kuld, som først kan udstilles fra d. 20. maj.

Det er lidt trist at udstillingsplanerne er så fastlagte og låste flere år frem i tiden. For alle ville det være skønt med lidt mere fleksibilitet, så man måske kunne tænke ud af boksen og lægge en udstilling. på et tidspunkt, hvor man måske aldrig havde udstillet før.
Det er nok ikke kun klubbernes skyld, og måske har Fife alt for meget at skulle have sagt i det spørgsmål, for jeg synes da også det er en skam, at det er Fife, som har spændt ben for forsøget på, at gøre Snejbjerg mere attraktiv.

Fra FIFes show rules:

Cat shows held in cities less than 400 km apart may be organized on the same date providing the respective FIFe members agree. Written agreements from the clubs must be sent to the FIFe Secretary at least two months before the date of the show.

Det er således ikke bare JYRAK og evt. andre klubber, der skal give tilladelse til ændringen. Katteklubben og Racekatten skal også give hinanden tilladelse til at holde 4 udstillinger oven i hinanden. - Skriftligt. - Tilsendt FIFe. - 2 måneder før (her knækkede filmen i hvert fald).

Jeg vil gætte på, at Eric Reijers har sukket dybt. Og så har han holdt sig til reglerne og sagt nej!

Det var ærgerligt. Ideen var egentlig god nok. Men som feberredning hang det ikke sammen.

vh

Andreas

Hvad så Vivi, er der risiko for at udstillingen aflyses, når der er for få tilmeldt ?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1038619]Der er desværre alt for få tilmeldte katte pga Jyraks udstilling uden før.
Det skal ikke betragtes som klynk, for det har vi vidst siden vi startede tilmeldingerne - Katteklubben har selv givet Jyrak lov til afholdelsen - men vi havde alligevel forventet at få flere tilmeldte katte.
Set i bakspejlet er der nok en årsag til, at der skal være min 14 dage mellem de danske udstillere.

Vi opgraderer derfor i sidste weekend i forsøget på at få flere katte.
Desværre sker der det, at FIFe ikke vil give tilladelse til denne opgradering og vi bliver derfor tvunget til at lave det om igen.

Jeg vil ikke gå dybere ind i denne debat, ovenstående er blot en forklaring på op- og nedgradering.[/QUOTE]

Nej, der er ikke så få tilmeldte, at udstillingens aflyses :slight_smile:
Begge klubber har til afholdelse af en en international udstilling, så den vil blive afholdt.
Men der vil nok blive afmeldt nogle dommere i forhold til spisesedlen.

[QUOTE=Andreas;1038632]Fra FIFes show rules:

Det er således ikke bare JYRAK og evt. andre klubber, der skal give tilladelse til ændringen. Katteklubben og Racekatten skal også give hinanden tilladelse til at holde 4 udstillinger oven i hinanden. - Skriftligt. - Tilsendt FIFe. - 2 måneder før (her knækkede filmen i hvert fald).

Jeg vil gætte på, at Eric Reijers har sukket dybt. Og så har han holdt sig til reglerne og sagt nej!

Det var ærgerligt. Ideen var egentlig god nok. Men som feberredning hang det ikke sammen.

vh

Andreas[/QUOTE]

FIFe boardet har holdt sig til denne regel:

[LEFT]1.2 Request for organising a show[/LEFT]
[FONT=Arial][SIZE=2][LEFT]A request for a license to organise a show must be made by the FIFe Member through the show request tool on the FIFe website at least one month in advance of the exact date of the event.”

(Understregningen er min)

VH
Susanne[/LEFT][/SIZE][/FONT]

Jeg må indrømme jeg syntes det virkede lidt uprof. For ville tro man sørgede for at have div. aftaler/regler på plads inden, man meldte ud til evt. udstillere. Men være er det ikke. Fejl sker og det lære man af til en anden gang. Selv glæder jeg mig bare over at udstillingen trods alt render af stablen

Jo, det kan nok virke lidt uprofessionelt i mine øjne, men egentlig kun fordi opgraderingen / ændringen tilsyneladende er sket inden man fik accept fra FIFé.

Men fejl sker jo - og det skal der være plads til. Og det er bestemt ikke en fejl, der får mig til, at tænke dårligt om de 2 klubber.

Og havde alt været på plads - kunne en del flere jo have fået glæde af opgraderingen / ændringen :slight_smile:

Knus Gitte

Tak for opklaringen

og nej pia -selvfølgelig har de da ikke det. Det mener jeg bestemt heller ikke at jeg har givet udtryk for!

Mon ikke man fremover husker at chekke med baglandet først inden man hitter på løsninger så det har været en engangsfornøjelse- det håber jeg.

mvh
kira

Jeg er helt sikker på, at der ikke vil ske det samme igen.
Mon ikke KK fortryder de gav ok for udstilling en uge før deres - det ville de næppe gøre om :wink:

Men omvendt er jeg også helt sikker på, at der vil ske fejl igen - hvis det er det du mener.

Det er trods alt kun mennesker, der sidder i klubberne - og som bekendt er de eneste, der aldrig laver fejl, dem der aldrig laver noget :slight_smile:

Jeg syntes at det er et fint tiltag, og jeg ville med glæde udstille på en dobbelt udstilling (pengene er bare ikke til det pt)
men jeg ville ønske, set fra et helt egoistisk synspunkt, at der vare flere 2 cert udstilinger på Sjælland… :slight_smile:

nej nej selvf sker der fejl igen i katteverdenen, privat,politisk u name it , vi er jo mennesker - det er umuligt at undgå s

[QUOTE=Baileyhusmis;1038759]Jeg syntes at det er et fint tiltag, og jeg ville med glæde udstille på en dobbelt udstilling (pengene er bare ikke til det pt)
men jeg ville ønske, set fra et helt egoistisk synspunkt, at der vare flere 2 cert udstilinger på Sjælland… :)[/QUOTE]

Der har lige været 2 certs udstillinger både i RK og DK - ingen af dem havde særlig mange katte - tværtimod.

Nej, og det er super ærgeligt :slight_smile:

hvor er det synd at det er gået sådan, desværre må jeg melde udstilling forbi, fordi jeg har lovet mig væk lørdag, som er min udstillingsdag, og det gjorde jeg i de dage, hvor det var en 4 cert, men herregud, der kommer altid en udstilling til LOL

Ja, ingen tvivl om at min klub KK fortryder deres tilladelse til Jyrak, men det er trist at en håndsrækning så Jyrak kunne få Vild Med Dyr Messen igen i år, nu skal ende med økonomisk tæv og klandren af de 2 klubber, det er i sandhed trist.

Nå, jeg hopper ned fra sæbekassen igen

Linda

økonomiske bekymringer - ja - det kan ikke undgås denne gang - klandren ? ?

Noget helt andet er så at jeg tænker om der i virkeligheden er antalsmæssigt flere udstillere i jylland end på sjælland siden der døjes sådan med at fylde udstillingerne ? det er jo ikke engang fordi der er langt at køre på sjælland.
Personligt kommer jeg ikke til sjælland pga den dumme bro, ellers gjorde jeg gerne- elsker at udstille, så jeg ved ikke noget om “kvaliteten” af de sjællandske udstillinger - dvs haller,beliggenhed, organisation, engagement hos udstillere og arrangører osv.

egentlig bare en strø tanke, men det kunne da være sjovt hvis man kunne holde mandtal hhv klubberne imellem og shows’ne imellem - hvor mange jyder der tager til sjælland og hvor mange sjællændere der tager til jylland.

Jeg ser sjældent jyder herovre, men jeg ser altid mange sjællændere når jeg tager turen over broen.

Jeg synes det er en dårlig undskyldning med broen. Jeg har heller ikke penge ad libitum, men hvis vi er 3 der kører sammen kan man slippe med 200 i transport pr. person, og det synes jeg ikke er galt.