Angående snejbjerg

Jeg synes så også, at det er uforsvarligt, at stå op kl. 3 og køre 4 timer for at komme på en udstilling en hel dag, og så derefter køre 4 timer hjem igen.

Nu er det jo sjældent man behøver være i hallen kl 7 - ofte skal man først være der kl 9 :wink:

Dvs man kan stå op kl 5, køre 4 timer og være der kl 9.
Udstillingen slutter kl 19 og man er så hjemme kl 23.

For mig er det en dag, der er ca 1 time længere end normalt (jeg står normalt først op kl 6).

Jeg ved ikke, hvad andre synes, men jeg betragter det som fuldt ud forsvarligt :slight_smile:

Helt enig. Jeg var ikke taget afsted til Falster, hvis vi ikke havde overnattet. Jeg stod op ved 01-tiden for at komme afsted :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1039937]
Jeg ved ikke, hvad andre synes, men jeg betragter det som fuldt ud forsvarligt :)[/QUOTE]

Ja der er jeg MEGET uenig :slight_smile: Jeg kan som sagt kun referere til Årslev på Fyn, da det er det længste jeg har været væk.
Stod op 4.30 kørte til Fyn 270 km. Udstillingen trak noget ud og jeg var først hjemme omkring midnat. Jeg var ude og sove i bilen i løbet af dagen, men alligevel vil jeg påstå jeg ikke BURDE have kørt turen hjem den dag.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1039937]Nu er det jo sjældent man behøver være i hallen kl 7 - ofte skal man først være der kl 9 :wink:

Dvs man kan stå op kl 5, køre 4 timer og være der kl 9.
Udstillingen slutter kl 19 og man er så hjemme kl 23.

For mig er det en dag, der er ca 1 time længere end normalt (jeg står normalt først op kl 6).

Jeg ved ikke, hvad andre synes, men jeg betragter det som fuldt ud forsvarligt :)[/QUOTE]

Uanset hvad, så ville JEG ikke kunne klare det.

[QUOTE=DK Sugieh;1039942]Ja der er jeg MEGET uenig :slight_smile: Jeg kan som sagt kun referere til Årslev på Fyn, da det er det længste jeg har været væk.
Stod op 4.30 kørte til Fyn 270 km. Udstillingen trak noget ud og jeg var først hjemme omkring midnat. Jeg var ude og sove i bilen i løbet af dagen, men alligevel vil jeg påstå jeg ikke BURDE have kørt turen hjem den dag.[/QUOTE]

Jamen sådan er vi jo så forskellige. Jeg sover sjældent mere end 6-7 timer, så for mig er det altså ikke så meget længere end normalt.

Fra mig til Snejbjerg siger krak 3.18 timer - dvs jeg skulle hjemmefra (hvis jeg ikke havde opsamling i Odense) kl 5.15 for at være der i rimelig tid.
Udstillingen slutter senest kl 19 og jeg ville være hjemme 22.30, hvis det var samme dag.

Jeg er altså ofte vågen fra kl 6 til kl 24 på almindelige hverdage, så jeg kan seriøst ikke se, hvad der er anderledes?

Bare et link til lidt sjov"kørselsstatistik".… tankevækkende er det at region Sjællands pendlere gerne kører godt 35-40 % længere på job end gennemsnittet. Måske der ligger noget af forklaringen i den manglende mobilitet ang udstillinger i netop dette fænomen. Vi er trods alt vanedyr også i fritiden :wink:

Og det er helt fint for mig :slight_smile:

Nogle mennesker er jo nærmest ved at falde i søvn i bilen, hvis de skal køre 1 time, så der er stor forskel på folk :slight_smile:

jeg køre gladelig en tur til Sjælland, hvis jeg ikke er den eneste i bilen… og har da også taget flere udstillinger derovre, som er ud og hjem samme dag :slight_smile:
at jeg så er træt dagen efter er jo så det… men helt og holdent min egen skyld, jeg vil nemlig ikke lade andre køre min bil :slight_smile:

Jeg har ikke sagt at kun 2 timers kørsel er forsvarligt. Det kommer an på flere ting. Jeg mener det kan være uforsvarligt at køre langt (om det så er 1 eller 4 timer) hvis man er møgtræt. Og hvis jeg skal op klokken 5 for at køre 3 timer, derefter være en hel dag, måske 12 timer, på en udstilling, og derefter køre 3 timer hjem igen, ja så mener jeg faktisk det er uforsvarligt for langt de fleste. En arbejdsdag er som regel ikke på 12 timer, så det kan ikke helt sammenlignes.

(derudover er det generelt uforsvarligt at sende mig ud af sengen kl 5 :wink: Det er der jeg plejer at gå i den…)

Jeg ved udmærket at der er mange der kører så langt hver dag for at komme på arbejde. Jeg ved også at der sker en masse trafikuheld på grund af et øjebliks uopmærksomhed. Og hvem ved hvor mange af de eneulykker med fatal udgang har skyldtes at føreren er døset hen et øjeblik? Det er jo svært at spørge en død om hvad der egentlig skete. Der er en grund til at visse nye biler har en “hold en pause” alarm til at detektere når føreren virker uopmærksom :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1039994]Jeg har ikke sagt at kun 2 timers kørsel er forsvarligt. Det kommer an på flere ting. Jeg mener det kan være uforsvarligt at køre langt (om det så er 1 eller 4 timer) hvis man er møgtræt. Og hvis jeg skal op klokken 5 for at køre 3 timer, derefter være en hel dag, måske 12 timer, på en udstilling, og derefter køre 3 timer hjem igen, ja så mener jeg faktisk det er uforsvarligt for langt de fleste. En arbejdsdag er som regel ikke på 12 timer, så det kan ikke helt sammenlignes.

(derudover er det generelt uforsvarligt at sende mig ud af sengen kl 5 :wink: Det er der jeg plejer at gå i den…)

Jeg ved udmærket at der er mange der kører så langt hver dag for at komme på arbejde. Jeg ved også at der sker en masse trafikuheld på grund af et øjebliks uopmærksomhed. Og hvem ved hvor mange af de eneulykker med fatal udgang har skyldtes at føreren er døset hen et øjeblik? Det er jo svært at spørge en død om hvad der egentlig skete. Der er en grund til at visse nye biler har en “hold en pause” alarm til at detektere når føreren virker uopmærksom :)[/QUOTE]

For mig handler det samlet set om, hvor mange timer jeg er vågen.
Man kan jo ikke sammenligne en udstillingsdag på 12 timer med en arbejdsdag på 12 timer - jeg holder da rigtig mange pauser og slapper af på en udstilling - faktisk gør jeg nærmest ikke andet :smiley:

Men jeg tror du har helt ret i, at det har stor betydning om man er morgenmenneske :slight_smile:

Nogle er gode til at slappe af på udstillinger :slight_smile: Det er jeg ikke. Jeg sidder måske ned i sammenlagt 1 time i løbet af en udstillingsdag. Jeg er ikke typen der kan sætte mig og simre foran buret L Dels synes jeg (nok en bivirkning fra mit job) ikke man sidder ned og snakker til folk der kommer og spørger om noget, dels… vil jeg jo ikke gå glip af noget… Så jeg går meget rundt og kigger på de andre katte, tjekker dommernes rækkefølge osv :slight_smile: Nu har jeg jo normalt mere end en kat med, så til Fredericia er der faktisk en mulighed for at jeg KAN slappe mere af end normalt - men det er så omvendt en stor mnesse som man jo også gerne vil se lidt af, så… nej det bli’r nok heller ikke til meget afslapning i Fredericia :tihi:

Og der SKAL jeg ellers helst slappe af, for jeg skal mere eller mindre direkte hjem og på arbejde bagefter. DET kan man så diskuttere om det er forsvarligt. Egentlig ikke. Men … det kan så ikke være anderledes. Selvom jeg garanteret ikke er særlig trafiksikker når jeg skal hjem søndag morgen. Heldigvis på et tidspunkt hvor gaderne er stort set øde.

Og ja, det gør en klar forskel om man er vant til at stå op kl 6, eller det tidspunkt er ens normale sengetid :slight_smile: