Angående snejbjerg

Jeg tror det handler mere om at sjællænderne har accepteret at for at komme ud over de sjællandske grænser om så det er til fyn, jylland, sverige eller tyskland så koster det en broafgift, hvor til man kan sige at jyderne nok er lidt mere "forkælede i at de kan blot køre over land for at komme til tyskland eller blot skal over en bro uden afgift for at komme til fyn.

De geografiske afstande om hvor langt der er til hvor tror jeg ikke spiller så meget ind, jeg tror mere på at det er det mentale med “det koster en broafgift” der gør at mange jyder helst vil spare sig den udgift :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;1039855]Jeg tror det handler mere om at sjællænderne har accepteret at for at komme ud over de sjællandske grænser om så det er til fyn, jylland, sverige eller tyskland så koster det en broafgift, hvor til man kan sige at jyderne nok er lidt mere "forkælede i at de kan blot køre over land for at komme til tyskland eller blot skal over en bro uden afgift for at komme til fyn.

De geografiske afstande om hvor langt der er til hvor tror jeg ikke spiller så meget ind, jeg tror mere på at det er det mentale med “det koster en broafgift” der gør at mange jyder helst vil spare sig den udgift :-)[/QUOTE]

tja jeg kan kun tale for mig selv :slight_smile:
Og jeg kører ikke mere end 3 timer i rap til en udstilling - slet ikke når jeg også skal køre hjem igen samme dag! :slight_smile: broafgiften bliver forsvindende lille imho hvis man er bare 3 i bilen, så nej det spiller ikke ind for mig - men det gør afstanden i den grad! :slight_smile: 4½ timer i en bil hver vej er simpelthen hul i hovedet for mig at køre hver vej.

[QUOTE=PiaB;1039863]tja jeg kan kun tale for mig selv :slight_smile:
Og jeg kører ikke mere end 3 timer i rap til en udstilling - slet ikke når jeg også skal køre hjem igen samme dag! :slight_smile: broafgiften bliver forsvindende lille imho hvis man er bare 3 i bilen, så nej det spiller ikke ind for mig - men det gør afstanden i den grad! :slight_smile: 4½ timer i en bil hver vej er simpelthen hul i hovedet for mig at køre hver vej.[/QUOTE]

Personligt kører jeg bestemt heller ikke 3-3 1/2 time hver vej for en enkelt udstillingsdag, men det skal jeg for at komme til en del af de jyske udstillinger. Før jeg kommer til Storebælt er der gået lidt mere end 1 1/2 time, medmindre jeg kører for stærkt. Derefter tager det ca 1 time til Lillebælt og så er der godt nok ikke meget tid tilbage at køre i Jylland. Jeg testede igår på krak, hvor lang tid det tager at køre fra Aalborg til Korsør, hvor der lige har været udstilling. Det tager kortere tid end det ifølge krak ville tage mig at køre til Snejbjerg (hvor der så vidt jeg ved har været udstilling flere gange før).

men boede jeg i Kbh ville jeg heller ikke køre til Snejbjerg :slight_smile: det ville være for langt imho! :slight_smile:

Og deri ligger forskellen. Jeg kender flere fra København som tager en endagstur til Snejbjerg.

hatten af for dem, at de kan klare sådan køretur frem og tilbage - JEG kan ikke, uanset om jeg bor i Aalborg eller Kgs. Lyngby :slight_smile:

Her gik jeg og troede, at det var jyden der var stærk og sej.
Og så er det os sjællændere :lol:
Vi har deltaget i rigtig mange jyske udstillinger - så langt væk som i Vrå, som er 240 km væk :slight_smile:

  • og vi tager også til Snejbjerg.

Nordjyden har “kun” 228 til Vamdrup så kan godt se det bare er en smuttur :wink:
321 til Dragør hvis vi tager båden og 400 et eller andet over Fyn… jeg vil tillade mig at mene der er en væsentlig forskel i både tid og benzinregnskab :slight_smile:
Men igen… det er MIN prioritering, og ligesom jeg ikke hverken forarges eller klandre andre at bruge både mere tid og penge på udstilling, så forventer jeg faktisk accept for at jeg vælger sådan, og ikke en lettere sarkastisk bemærkning om at forskellen ligger i at sjællænderne ofrer sig mere på kørselskontoen. :slight_smile:

Forskellen ligger nok i, at de kan opnå 2 certer på en dag. Vi tog også til Rødovre for 3 certs-udstillingen ligesom mange andre jyder sikkert gjorde.

I øvrigt kan jeg kun sige: Flyt til Vejen! Vi bor simpelthen perfekt i forhold til udstillinger! På én time kan vi nå til Odense, Århus, Herning, og Flensburg :smiley: Og 15 min. til Vamdrup :smiley:

Vi jyder er også liiidt seje - I denne måned var vi nogle, som tog vejen til Nykøbing Falster. Det er en lang tur for mig, da jeg selv kommer fra Nykøbing Mors, men når man er flere, har muligheden og også helbredet, så synes jeg, at det er fedt at tage afsted :slight_smile: Jeg tager også til Viby Sjælland, men jeg kan kun tage afsted, fordi vi er flere. Ellers har jeg ikke råd.

  • Jyden, der prøver at være stærk og sej :smiley:

[QUOTE=PiaR;1039904]
Vi har deltaget i rigtig mange jyske udstillinger - så langt væk som i Vrå, som er 240 km væk :slight_smile:

  • og vi tager også til Snejbjerg.[/QUOTE]

Tager I så frem og tilbage samme dag? Eller overnatter I? For det er jo lissom det der er humlen her. Med en overnatning (og nogen der vil køre mig over den skide bro mens leg ligger og skriger nede i bunden af bilen imens) vil jeg skam også gerne til Sjælland. Men talen går på hvor langt det er forsvarligt at køre på endagesture. Og der går min personlige grænse ved Odense. Det tager trods alt mere end 2 timer hver vej.

Igen kommer det også an på om man er flere der kan køre eller det hele hænger på én person der skal holde ud til både at stå op klokken kvalme, køre flere timer, være på udstilling en hel dag og så køre hjem igen sent om aftenen. Der er en grund til at lastbilchauffører osv har køre/hviletidsbestemmelser… efter et vist tidsrum er det ganske enkelt uforsvarligt at rakke rundt i trafikken. Jeg har prøvet en gang, tror det var fra Odense, hvor jeg i DEN grad kæmpede med at holde mig vågen på vejen hjem. Der BURDE jeg være holdt ind på en rasteplads og taget en powernap… men med Ib i bilen… Og i det hele taget katte der gerne vil hjem + en selv der gerne vil hjem… så gør man jo ikke altid det der er det mest FORNUFTIGE.

[QUOTE=PiaR;1039904]Her gik jeg og troede, at det var jyden der var stærk og sej.
Og så er det os sjællændere :lol:
Vi har deltaget i rigtig mange jyske udstillinger - så langt væk som i Vrå, som er 240 km væk :slight_smile:

  • og vi tager også til Snejbjerg.[/QUOTE]

240 km er når man sejler.
Ellers er der 430 km.

OG Vejen er faktisk en bette dejlig by :slight_smile: Min Mormor boede i Gesten skov :slight_smile:

Bette og bette…

Ja jeg ved ikke hvor stor eller lille Vejen er, men de der bor der kan i al fald godt li’ at køre i tog L Det er det stop der suverænt har flest passagerer, måske bortset fra Kolding, når man kører til Esbjerg L

Jeg kom faktisk forbi Vejen i lørdags, vi var lige en sviptur i Skodborg-Rødding området på vejen fra Århus til Esbjerg :slight_smile: Tænkte faktisk noget i stil med at her kunne vi da godt bo :tihi:

Vi er helt seriøst glade for at bo her. Lave huspriser (ok lidt for lave i forhold til hvad vi gav for 5 år siden), 2 min fra motorvejen, 15 min fra Kolding, 25 min fra Esbjerg, alle de dagligvarer, man har brug for - der er mange gode ting ved Vejen :slight_smile:

Mener du kun 2 timers kørsel er forsvarligt?
Der er folk, der har 2 timer bare for at komme på job :slight_smile:

Jeg er en af dem, der meget nødig overnatter. Hader ikke at sove i min egen seng.
Så for mig er 4-5 timers kørsel hver vej max, hvis det kun er mig, der skal køre - det er noget lignende en arbejdsdag (mange mennesker kører jo på deres job omkring 8-10 timer om dagen).

Hvis jeg var blevet boende i Jylland så var Vejen en af de byer jeg havde i tankerne om at finde boligen. Det er så hyggeligt og jeg nød at køre forbi hver gang jeg kørte turen til eller fra Bramming :slight_smile:

Jeg plajer faktisk også at sige, at 1½-2 timers kørsel er max. Men er det en 2 dages udstilling, der er 2 timer væk, så overnatter vi altid, det gør vi ikke nødvendigvis for en endags-udstilling. Men igen, så er det sjældent, at vi gider at køre så langt for en endags-udstilling.

Men der er forskel på om det er fordi man ikke gider eller om det er fordi det er uforsvarligt :slight_smile: