Applaws eller iams

Hvilket foder vil I anbefalede af disse?
Applaws eller Iams. ?

Hvordan har Jeres katte reageret på begge fodervarianter?

Mine får begge dele og synes godt om det, men de æder også hvad jeg serverer(og det er hvilket godt foder, der nu er på bud) :slight_smile: Hvilket jeg også tilskriver at de aldrig reagerer når de får noget nyt foder :slight_smile:

Mine foretrækker iams og applaws giver splatmave herhjemme

Applaws er faktisk billigere på den danske zooplus lige nu frem for de to andre. Egentligt vildt nok. Iams er selvfølgelig billigere, men vil gerne give dem det allerbedste. Jeg har haft nogle prøveposer fra Iams og Silke får applaws nu. Begge foder mærker er faldet i god jord hos kattene førhen.

IAMS - simpelthen fordi jeg har mange års gode erfaringer med IAMS som hovedfoder. Jeg ved det duer, og udfra devisen “if it ain´t broke don´t fix it”, så er jeg altid tilbageholdende med at skifte foder.
VH
Susanne

Applaws! Fordi katte er kødædere og af de 2 har Applaws den højeste bestanddel af animalsk protein.

Tak Susanne. Jamen så er det da helt sikkert det som skal prøves når jeg bestiller foder hjem.

Jeg er klar over at foderet har mest protein af de to. Men det er ikke kun vare deklaration jeg er ude efter, men generelt folks erfaringer med begge produkter og hvordan kattene har taget imod begge fodertyper.
Så længe katten trives på et foder, har flot pels, og ingen splatmave, synes jeg det er det der tæller.

Men er det som primær foderkilde? For er det deres sekundære foderkilde, er det vel ikke helt så vigtigt, det er jo begge to godt foder :slight_smile:

Med iams har jeg med to ud af tre katte oplevet at foderet var for fedt. 1. kat udviklede dellepy i en meget tidlig alder ved fodring med det. Med 2. kat oplevede jeg vægtøgning og fedtet pels.
Men jeg har hørt om flere der er glade for det.

Er der nogen der har et link til hvor man kan læse om Iams foder, jeg syntes ikke jeg kan finde nogen nemlig.

Jeg er helt enig.

Mine får Applaws, Almo Nature og Porta 21…af vådkost.

Af tørfoder får de Almo Nature holistic, alle varianter og Eukanuba alle varianter.

Jeg regnede med at det er som primær foderkilde. De har kørt på sanabelle, hvilket var fint for mig og min pengepung, det blev spist, men var ikke noget der blev slugt med fornøjelse. Den kunne have indtaget en 3 plads. FP er prøvet. Det var simpelthen et no go. Det kunne vidst slet ikke betegnes som mad efter kattenes mening.
Både applaws som Silke spiser nu og Mijv har spist af førhen smagte rigtig godt. Også iams som jeg kun har givet som små prøveposer blev nærmest slugt.

[QUOTE=Mijv;922466]Jeg er klar over at foderet har mest protein af de to. Men det er ikke kun vare deklaration jeg er ude efter, men generelt folks erfaringer med begge produkter og hvordan kattene har taget imod begge fodertyper.
Så længe katten trives på et foder, har flot pels, og ingen splatmave, synes jeg det er det der tæller.[/QUOTE]

Vores katte trives fint med det, men vi kører også med en blanding af 5-6 forskellige tørfodere, for netop ikke at gøre dem kræsne og for at undgå sarte maver i forbindelse med foderskift.
Det eneste foder, vi har oplevet, der giver splatmave, er porta felina grain free (kan ikke huske det helt præcise navn). Pt. kører vi med en blanding af applaws, orijen, james wellbeloved, acana og IAMS hairball + diverse prøveposer.

Hmm jeg kan høre at der er meget delte meninger. Måske man skulle prøve begge fodertyper på et tidspunkt.

Ærgerligt at jeg ikke kan oprette en afstemning.

[QUOTE=En forhenværende bruger;922495]Vores katte trives fint med det, men vi kører også med en blanding af 5-6 forskellige tørfodere, for netop ikke at gøre dem kræsne og for at undgå sarte maver i forbindelse med foderskift.
Det eneste foder, vi har oplevet, der giver splatmave, er porta felina grain free (kan ikke huske det helt præcise navn). Pt. kører vi med en blanding af applaws, orijen, james wellbeloved, acana og IAMS hairball + diverse prøveposer.[/QUOTE]

Det var da en fantastisk idé at køre dem på lidt forskelligt. Jeg har også selv gjort det, specielt i forhold til Silke, så hun ikke skulle blive kræsen. Så jeg tror heller aldrig at jeg kommer til kun at køre på 'et bestemt foder. Men jeg vil alligevel gerne have et grundfoder som jeg foder med hver gang og kan blande sammen med noget andet.

[QUOTE=Susanne W;922458]IAMS - simpelthen fordi jeg har mange års gode erfaringer med IAMS som hovedfoder. Jeg ved det duer, og udfra devisen “if it ain´t broke don´t fix it”, så er jeg altid tilbageholdende med at skifte foder.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tænker du både at IAMS er godt som våd - og tørfoder, eller primært som vådfoder?

Vores får lige nu cirka 1/3 IAMS, 1/3 Royal Go og 1/3 Sanabelle Dental. De sorterer ikke i det :slight_smile:

Tidligere har vores katte ikke været særlig vilde med IAMS, men nu vandt Ozzy jo to store poser i Vrå, og spises skulle det jo. Og det er det heldigvis også blevet. Jeg kunne bare ønske mig at kroketterne var lidt større så de sku’ tygge på dem og ikke bare sluge dem :slight_smile:

Det er så derfor jeg blander Sanabelle Dental i :slight_smile:

De er ikke særlig vilde med IAMS vådfoder. Men det er bedre end Hills som de nærmest slet ikke rører. Vådfoderet altså :slight_smile:

Vi fodrer primært med tørkost - vådfoder bruger vi kun som en snack nu og da, ikke som en fast del af kosten (og der er altså aldrig nogen her, der er hverken dehydreret eller har udviklet dårlige nyrer på grund af det…)
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;922566]Vi fodrer primært med tørkost - vådfoder bruger vi kun som en snack nu og da, ikke som en fast del af kosten (og der er altså aldrig nogen her, der er hverken dehydreret eller har udviklet dårlige nyrer på grund af det…)
VH
Susanne[/QUOTE]

okay, tusind tak Susanne. Du foder præcis på samme måde, som jeg selv har gjort i mange år og stadig foretrækker. Tørfoder er bare nemmere at foder med, synes jeg. Men derfor får de begge stadig vådfoder i ny og næ, men det er normalt ikke en del af deres daglige kost.
Dog er det så lige pt., da Mijv jo skal have sit k/d på en eller anden måde, og det jo kun er vådfoderet der dur, ifølge Mijv.

Sim Sim sagde ellers noget fornuftigt for lidt siden. Hun sagde, at IAMS nok egentlig ikke ville være godt til Mijv, pga. hendes lever. Det kan hun vel have ret i.