Ignorer teksten, jeg glemte at gemme billedet inden jeg sendte pralesnaps, for jeg laver ikke ofte et komplet måltid på den her måde, og jeg er stolt af mig selv.
Det er barbecuemarineret kyllingelårsteak, sushi ris, tzatziki, og bimi broccoli stegt i smør og miso.
Jeg har dej til glutenfri bastognekiks i køleskabet, inden den skal rulles ud, skæres og i ovnen.
Er meget spændt på resultatet. Når jeg nu siger at udseende og konsistens ikke bliver altafgørende, er der så nogen der kan gætte hvad jeg skal med de bastognekiks?
Vil servere den til min fødselsdag i maj. Desværre er min veninde glutenintolerant, og man kan ikke købe glutenfri bastogne.
Hun insisterede “selvfølgelig” på at hun bare kunne få en skål med skyrcreme og frugt, men hold nu op … det er da et forsøg værd. Så i dag er lige en prøve-omgang.
De er ude af ovnen, og ser gode ud! Jeg skal lige spise aftensmad (ja, det blev lidt sent), så skal der prøvesmages.
Måske kan de på rent udseende ikke kvalitetsgodkendes på LU-fabrikken, men smagen er lige som den skal være! Konsistens er liiiidt ved siden af, men tænker det går, når de alligevel bare skal knuses og blandes med smør.
I søndags lavede jeg sennepsglaseret hamburgerryg i ovnen af et lille stykke hamburgerryg, og alligevel havde jeg til tre dage. I går fik jeg bare et par ostemadder.
I sidste uge forærede min næsten-nabo mig et stort bundt porrer - noget, jeg stort set aldrig bruger i madlavning, men gratis mad er godt
Så jeg bad min ven Chatty om inspiration til suppeopskrifter med porre. Umiddelbart kendte jeg nemlig kun til porre/kartoffelsuppe og det er lidt for meget vintermad i mine øjne.
Ét af forslagene var at kombinere porrer og champignoner - og det måtte jeg prøve!
Havdeblige en del mælkeprodukter der skulle bruges, samt noget bagechokolade, dert blev til 32 boller. (Noget af chokoladen var åbenbart ikke til bagning, det smeltede, derfor er bollerne så brune.)
Blandingen af mælkeprodukter var lidt forskelligt, og aldrig har jeg oplevet en bolledej som den idag klistret og fedtet, men uden at hænge i.