April mad og inspiration

Ignorer teksten, jeg glemte at gemme billedet inden jeg sendte pralesnaps, for jeg laver ikke ofte et komplet måltid på den her måde, og jeg er stolt af mig selv. :sweat_smile:

Det er barbecuemarineret kyllingelårsteak, sushi ris, tzatziki, og bimi broccoli stegt i smør og miso.

8 Synes om

Indbagt laks på tilbud (har vi altid på frost) og en salat.

I morgen kommer vores kammerat og hjælper med et skab, så skal vi have shaksuka

Til de der tænker hvad f er det.

7 Synes om

Dem har jeg også gerne et par stykker af i fryseren.

1 Synes om

Manden er ikke hjemme, og efter at have fået pizza de2 sidste dage, er menuen i aften hjemmebagt knækbrød.

3 Synes om

Jeg har dej til glutenfri bastognekiks i køleskabet, inden den skal rulles ud, skæres og i ovnen.

Er meget spændt på resultatet. Når jeg nu siger at udseende og konsistens ikke bliver altafgørende, er der så nogen der kan gætte hvad jeg skal med de bastognekiks? :sweat_smile::star_struck:

2 Synes om

Åh er det den skønne kattegale skyr kage som jeg mener skttekat startede med

3 Synes om

Bingo!! :partying_face:

Vil servere den til min fødselsdag i maj. Desværre er min veninde glutenintolerant, og man kan ikke købe glutenfri bastogne.
Hun insisterede “selvfølgelig” på at hun bare kunne få en skål med skyrcreme og frugt, men hold nu op … det er da et forsøg værd. :smiley: Så i dag er lige en prøve-omgang.

De er ude af ovnen, og ser gode ud! Jeg skal lige spise aftensmad (ja, det blev lidt sent), så skal der prøvesmages. :crossed_fingers:

3 Synes om

Måske kan de på rent udseende ikke kvalitetsgodkendes på LU-fabrikken, men smagen er lige som den skal være! Konsistens er liiiidt ved siden af, men tænker det går, når de alligevel bare skal knuses og blandes med smør. :smiley:

8 Synes om

Åh du er fantastisk du går hele vejen så hun det samme :blush:

Husk og fortælle hvad hun siger på dagen

2 Synes om

I går fik vi rester fra fryseren. Fryser små rester ned og så får vi buffet ind i mellem.

I dag skal vi have lameculotte

4 Synes om

I søndags lavede jeg sennepsglaseret hamburgerryg i ovnen af et lille stykke hamburgerryg, og alligevel havde jeg til tre dage. I går fik jeg bare et par ostemadder.

4 Synes om

McDonalds til mig og Katja

Den sauce er godt nok stærk, smagte lidt på min lillefinger tip og den brændte :smiley:

Jeg fik en Big Mac Minecraft edition og Katja fik nuggets minecraft edition

6 Synes om

Panko- og pestopaneret hvidfisk serveret med ovnkartofler og bagte tomater

4 Synes om

I sidste uge forærede min næsten-nabo mig et stort bundt porrer - noget, jeg stort set aldrig bruger i madlavning, men gratis mad er godt :wink:

Så jeg bad min ven Chatty om inspiration til suppeopskrifter med porre. Umiddelbart kendte jeg nemlig kun til porre/kartoffelsuppe og det er lidt for meget vintermad i mine øjne.

Ét af forslagene var at kombinere porrer og champignoner - og det måtte jeg prøve!

Det var GUF og heldigvis er der nu rester i fryseren :smiley:

6 Synes om

Porre i småstykker i koletter i fad

Porre i fars i fad i ovnen
Og det kan spises kold til madpakke /frokost

En par ideer

2 Synes om

Tak, men alt gik til suppen :slight_smile:

2 Synes om

Hjemmelavet pizza i pizza ovn…

Der bliver godt nok brugt meget mindre fyld og det smager så fantastisk

4 Synes om

Havdeblige en del mælkeprodukter der skulle bruges, samt noget bagechokolade, dert blev til 32 boller. (Noget af chokoladen var åbenbart ikke til bagning, det smeltede, derfor er bollerne så brune.)

Blandingen af mælkeprodukter var lidt forskelligt, og aldrig har jeg oplevet en bolledej som den idag klistret og fedtet, men uden at hænge i.

4 Synes om

Jeg havde en stump squash og noget halvdød muesli, så har også bagt boller :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Vaffeldejspulver købt på tilbud, tja husk at læse ordentlig på pakke inden, for det var fiberige mad vafler :rofl:

Smagen er nu glimrende og tror de vil være fantastisk til suppe.

Nu er jeg dog gået igang med at lave belgiske vafler :savle: så får jeg også lige brugt det sidste mælk, der er gået på dato, men som smager fint.

Der vist ingen fare for vi tager fejl af vaflerne i fryseren

7 Synes om