Vi har haft en Sureflap chip kattelem i vores skur i mange år dengang vi havde en fritløber blandt kattene, så der altid var adgang til læ og foder. Den fungerede upåklageligt i alle årene Og kattelemmen har før og efter fungeret som kattelem i en foderkasse/skab (pga først foderallergiker, og nu pga en lidt for madglad kastrat), og virker stadig uden problemer
Nem at bruge, og suuuuper kundeservice fra dem (havde en enkelt kat hvis chip den ikke ville genkende, de sendte faktisk en nr. 2 chip kvit og frit)
Jeg har også super gode erfaringer med Sureflap. Også til de katte, der har krævet lidt ekstra. Deres kundeservice har altid været fantastisk.
Jeg talte med en af mine børn i dag, om katte, naturligvis.
Da jeg var barn læste jeg ‘Katte i huset’ og drømte om at have to siameserkatte.
Sagn og Saga, skulle de hedde.
Nu har jeg så to orientalere som hedder Fritzz og Nuts.
Tikka bruger gerne lyd, hvis hun er uenig med Masso, uanset om det er i leg eller hvorvidt de skal deles om hulen, og hvad gør søde skønne Mille? Jo hun skynder sig hen og tjekker om hun kan gøre noget, for at aflede Masso, uden han begynder at drille hende
Masso har dog luret, at når det kommer til hulen, så skal han bare vente til Tikka sover, hvis hun ikke vil dele, også kan han liste sig til at tage en lur derinde også
Åh søde Mille
Åååååh Mille
Delle er også meget over mig at jeg ikke må skælde ud på Dumle, når jeg synes han er for hård ved hende. Så lægger hun en pote på mig, for man må ikke tale med andet end blid stemme til babyen.
Jeres tre katte passer bare så godt sammen
Hold n u op, det er da umuligt at gøre de 4benede tifredse…
Nogle måneder brokker de sig over at vejret ikke er en ærværdig mis værdig, og at det ikke er værd at sætte pote på terrassen, og så må man jo tage til takke med menneskets selskab.
Senere er det godt vejr i nogle timer, og ikke i andre - og så kan mit selskab bruges når vejret driller…
Nu, hvor vejret indbyder til havevejr det meste af dagen, er den også gal. Nu mener de nemlig at jeg svigter dem, i det de er mest ude, og jeg er i stuen eller havestuen.
Og tænk sig, jeg er helt frivilligt gået ind til det…
Jeg mener at have fået og vide, det her er helt normalt
Så en den ene af beimis tæpper , som jeg altid puttede på, med beimis.
kommet i vaskemaskine
Hold op det er svært og hårdt
Kan godt huske du har nævnt det tæppe før. Det forstår jeg så godt at det er svært.
En gammel skole computer lille bærbar
Som jeg på en tidspunkt fik for at kunne lægge kabale på
Den kan det stadig væk
Men jeg får ikke spillet spil på computer
Er det bare i elektronisk affald eller skal der slettet noget spørge total uvidende med sådan noget om
Det er altid en god idé at få en computer nulstillet inden man skiller sig af med den.
Kodak er en dyr dreng … har lagt en ordre på 240 kapsler Cystophan og noget urinary tørfoder.
Foderet deler han dog med de andre (men hvis ikke han havde blæreproblemer, kunne jeg bruge alm. tørfoder, der er noget billigere ) og der bør være Cystophan til resten af året.
Og for ikke at tage diskussionen om vådfoder én gang til … jeg gør alt hvad jeg kan for at få ekstra væske i ham, men han er en stædig og sær kat, som ikke lader sig fortælle, hvad han skal indtage
Altså han er kat
Rigtige hankatte spiser kun tørfoder
Hilsen Mister
Enig
Hilsen Vaffel
Robin er uenig med Mister og Vaffel - mad skal da være våd
Enig!
Donkey og Dimmalimm
Jeg plejede egentlig at være altædende, men Delle siger at hvis man nægter at spise det man mindst kan lide, så giver mennesket sig og serverer det man bedst kan lide hvis man er stædig nok og ser nuttet nok ud. Jeg har ingen udfordringer på den front. Så nu får jeg mousse og paté og skal kun nøjes med tørt om natten.
Dumle
1.80 m. direkte op i luften. Det kan Nuts sagtens præstere, hvis motivationen er stor nok.
Da jeg i dag formastede mig til at vente på min yngstes handicaptaxa udenfor lågen, og i øvrigt ikke reagerede som ønsket på Nuts’ krævende kalden, sprang damen da bare op og satte sig på lågen.
Det har igen af vores andre katte nogensinde præsteret. Heller ingen af de mange nabokatte, som render frit i vores nabolag. Men Nuts er på alle måde noget særligt.
Så nu har jeg arbejde klar til min mand, når han vågner fra sin eftermiddagslur; der skal findes en løsning. I dag!