April måneds tanker

Ved ikke om jeg skal grine eller græde

Cookie er her igen

8 Synes om

:eyes:

Hvad glor du på … :gruble:

3 Synes om

Holder øje med du ikke finder på unoder :face_with_monocle:

5 Synes om

Er det ikke en heldagsbeskæftigelse uden plads til meget andet? :wink:

6 Synes om

1 Synes om

Reolen blev hentet :jubiii:

19 Synes om

Godt. Så falder jeg ikke over den når jeg kommer på besøg senere i dag :wink:

3 Synes om

Men der er så meget andet, du kan falde over … :tihi:

3 Synes om

Jo, det er ikke meget familien ser til mig :cry: :joy:

4 Synes om

Træt med træt på, har været til festival fredag og lørdag. Og power metal folket er ret sjove, så jeg har set enhjørninger, elvere, riddere og alt der omkring, samt diverse i deres battle veste.

12 Synes om

@Dorte_Birkedal Epic fest ?

3 Synes om

Jeps, og den var endnu en gang episk

4 Synes om

På Universitetshospitalet for Familiedyrs Facebook side er der link til spørgeskema undersøgelse for dødsårsager hos danske katte de sidste 10 år.
Hvis nogle vil hjælpe med at udfylde. Kunne ikke finde link på deres hjemmeside.
Syntes det er udmærket skema der næsten kommer omkring alle de væsentligste årsager.

Jeg syntes de manglede dimension om der er flere katte i hjem (da det kan være stress årsag - og også årsag til aflivning) samt om der er brændeovn i hjem (de spørger om der ryges - brændeovne udleder på samme måde store mængder røg, og katte tiltrækkes nogle gange af varme så de kan få en ‘høj dosis’ partikelforurening, tjærestoffer, dioxin etc)

Dødsårsager hos danske hunde og katte de sidste 10 år

Beskrivelse: projektet undersøger hvad danske hunde og katte er døde af i løbet af de sidste 10 år. Data indsamles via et online spørgeskema, som udsendes via sociale medier. Her spørges ejere, hvad de mener, deres hunde eller katte døde af i den pågældende periode. Spørgeskemaet vedr. dødsårsager hos hunde var online i 2024, mens spørgeskemaet vedr. katte forventes at komme online i 2025.

Patienter til studiet: der inkluderes ikke patienter til studiet, som er rent databaseret.

Formål med projektet: at få opdateret information om, hvad danske hunde og katte dør af i relation til alder og race.

Projektperiode: 2024-2026

Samarbejdspartnere: Center for Forskning i Familiedyrs Velfærd

7 Synes om

Link til spørgeskemaet: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=GLM88HDML29K

4 Synes om

Når jeg absolut skal vågne i løbet af natten, så gør det intet når det er fordi Masso er ved at finde ud af, hvordan han bedst kommer til at putte op ad mig :hjerte:

Efter en pause fra at sove i sengen, har han tilbragt en del af de sidste to nætter der :hjerte:

10 Synes om

Jeg har lige været med en veninde på Svangreafdelingen.
For første gang har jeg set sådan en scanning “live” . inkl hjertelyd.
Det er altså stort. Især efter, at deres første barn var dødfødt.

17 Synes om

Det er en lyd man aldrig glemmer… den betyder alt og giver en ro

3 Synes om

Jeg forstår ikke hvordan en mand i nyhederne kan stå foran en fårefold med 2-3 snore strøm (hvor han i øvrigt selv uden problemer lige skræver over) og sige det er ulve-sikret hegn…

Ulven ville kunne enten kravle under, hopper imellem eller hoppe over snorene uden problemer…

Jeg vil endda vove at påstå at et shetlandsponyføl med både føl og vinterpels ville kunne komme igennem hegnet :smiley:

Det ville jeg bestemt ikke mene er ulve-sikkert

Har ikke set det konkrete indslag, men kan godt følge dig - ulve er formentlig lige så kloge som ræve, så “ulvesikkert” ville i min bog også se anderledes ud.
At det så bare ikke er en realistisk option i praksis, er en anden sag.