Ja det er helt nord Sjælland og ups ville have skrevet bil med trailer
Mon ikke kattene kommer til at sove godt i nat, vi har haft gæster til aften, og de to små havde en fest med den 3 årige og en drillepind, mens Mille, igen var fremme og hilse på gæsterne
Med tanke på, hvor mange år, Mille har gemt sig for gæster, har jeg stadig ikke vænnet mig til, hvor social hun er blevet de sidste 3 års tid, men nøj jeg er glad for hun også er blevet så ekstremt tilpas at hun tør komme frem
Jeg har købt to ens (forskellige farver) dimser til pigernes påskeæg … købte den ene for flere uger siden, men faldt over nr. 2 senere …
Emma har pille-poter, så jeg har gemt nr. 1 et sted, hvor hun ikke ville finde den … og nu kan jeg heller ikke finde den
Ny hjerne med hukommelsesfunktion søges …
Fundet
Havde nær brændt huset ned her til aften
Ville lave noget aftensmad til mig selv, men kom åbenbart til at tænde for det forkerte blus, hvor der stod en af pigernes madkasse og en pose (der selvfølgelig gik i stykker, da jeg i panik greb fat i den) med det morgenmad de spiste i dag - så nu lugter hele stuen/køkkenet af brændt plastik
Jeg plejer ellers at være meget obs. på om det er det rigtige blus jeg har tændt, netop af frygt for at sådan noget som dette skulle ske.
Det er en af grundende til altid fjerner ALT fra komfuret inden jeg tænder for det
Jeg ville aldrig lave mad så , men det er en rigtig dårlig vane at stille ting på komfuret.
Det skete også for mig nytårsaften. Er vant til induktion, og har ikke helt vænnet mig til at have glaskeramisk. Så jeg havde plastikposen med laks stående på komfuret og tændte for panden. Troede jeg. Jeg tændte under plastikposen med laks… Sådan noget smeltet plastik lugter fælt.
Ja, det gør det
Men åbenbart en familiesvaghed
Når vipstjerter og gærdesmutter flyver om ørerne på os i gårdspladsen, så er det altså forår
Jeg har også set mange vipstjerter her på det sidste
Både jeg og min nabo (som bor på 1. Saæ, jeg bor i stueetagen) oplever vores 2 (kastreret) hankatte er begyndt at slås mere med hinanden (Altså mine 2 og hendes 2 de er ikke sammen )
Plus den ene af dem begge går og “vræler” mere af døren for at komme ud. (Ved mig den ældste, ved min nabo den yngste)
Vi mistænker der muligvis er en hunkat i løb der render rundt udenfor
EDIT: ved ikke lige hvor de første billeder kom fra, markerede kun dette…
Pete gjorde en ihærdig indsats for at få mig ud af sengen i morges, fra godt en time inden jeg skulle op - da uret så ringede, gik der ca. 5 sek inden det så sådan ud:
Vi har dem også i rigelige mængder - de er åbenbart glade for heste, for de render typisk omkring dem (dårligt billede, men det er vipstjærten til højre for Pinnes mule… )
Tror de bruger uld til rede, men ved det ikke Jeg tømmer i hvert fald nullerputter udenfor og om ikke andet, kan vi se det også ender i formentlig solsortereder
mejserne har jeg set med næbene fulde af kattehår
Det gør de i stor stil - de første læs vinterpels plejer at blive samlet op ret hurtigt…
På mit gamle arbejde havde vi et vipstjert par som havde rede ude i en af vores bed så vi gik og holdte øje med dem.