Årets have - og plante tråd 2023

Nope - mit liv in a nutshell… :pensive:

4 Synes om

Hvilken slags jordbær er gode at have indenfor i krukker?

Jeg vil gerne have nogen der giver store søde bær :slight_smile:

Er det hampplanter, du har i de store baljer? :wink:

Nej, det kan jeg altså godt se, det ikke er :slight_smile: Peberfrugt?

Jeps - lidt fest skal der jo være, når man nu ikke kommer ud… :sunglasses:

Tæt på - i baljerne og “langbedet” i det store drivhus er der chili, lidt krydderurter og en enkelt agurk, i de 2 andre højbede tomater + 1 agurk, og i det andet drivhus udelukkende tomater.
Mangler at få sat basilikum…

3 Synes om

Lige en sidste billed af den orange/gule tulipan :ups:

Og
Så denne julerose jeg fik, som der var en hyp, der legede fodbold med, ja den blev plantet i 3 spande møj. Jeg gav den en chance

Jeg tro der er en lille håb, selv om det er helt fejl med blomst

Med venlig hilsen

6 Synes om

Det vil være en god ide at klippe alle de gamle blade af julerosen. De kan smitte med sygdom

2 Synes om

Tak for rådet, det vil jeg gøre i aften :smil:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Æbletræ i blomst og blå himmel

Ja ja ved godt den ikke er perfekt, men græsplæne fyldt af mælkebøtte er så smukt

Med venlig hilsen

12 Synes om

Vi har disse to, og gætter på at det er Rhododendron af en art, men er der en af jer der kan sige hvilken??

7 Synes om

Min første tanke er ‘‘Skimmia’’ … Skimmia (Skimmia japonica 'Rubella') - Flere varianter

6 Synes om

Ja, enig med @Skattekat , det er skimmia. De er surbundsplanter ligesom rhododendron.

…og de ser godt nok ud til at være både store og flotte

7 Synes om

Tusind tak, fandt den nu, det er Skimmia Japonica Rubella.
Ja de står rigtig flotte, og er utrolig smukke :heart:

Tidligere ejer har været glad for surbundsplanter og trode faktisk at de alle var Rhododendron, da bladene er ens.

Vores kastanje træ, står med lys

12 Synes om

Græsplæne med mælkebøtter er mere bedre end bare græsplæne :heart:

7 Synes om

Fik ikke lige fjernet de visne blade fra julerosen i aftes, men gjorde det nu her til aften, men den julerose var ikke sådan og slå ud, samt den er lidt uden for sæsonen :wink:, se hvad jeg kom til :blush:

Tak @Musashi jeg holder af en græsplæne, med tusind fryd, mælkebøtter, violer, samt kløver i, det bliver jeg så glad af og se på

Med venlig hilsen

6 Synes om

Det kunne godt se ud som om den mangler vand. Det er en påskeklokke, de er stadigvæk i fuld flor også hos mig

1 Synes om

Ok, jeg troede de var færdige,

Ja det er tørt her, men vi har fået lidt vand i nat, men tænker på den i dag :slightly_smiling_face:

Jeg tænker nu også mere på behandling den har fået.
Først stået i krukke, og afblomstrede, jeg “arvede” den. Jeg blev ramt af sygdom, og lagde mig, imens stod den i garagen, i noget af det is kulde. Kom i driv huset efter to dage.
Blev plantet, men så var der en lille hypper, der fik på opdagelse.
Hev den op, med ind på græsmarken, og den blev brugt til fodbold, der gik 3 timer i den jeg opdagede det.

Jeg opgav den, men den fik efter 4 dage, alligevel en chance.

Gravede en stor hul, 3 store spander møj i og så plante julerosen, kun i det,

Men det hjalp jo :blush:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Jeg fandt en løjtnanshjerte i haven i går :heart_eyes:

11 Synes om

Åh de er så smukke, oldemor havde to, mormor fik fra oldemor, kan jeg mindes da oldemor og oldefar hus blev solgt. Men mor fik dem ikke, hun syndes ikke rigtig om dem, men mindes de blev kaldt noget andet

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg elsker løjtnanshjerter - her er et skud af vore i eftermiddagslys:

10 Synes om

Året første lille tomat titter frem og kartoflerne er hyppet godt op 39 cm under jorden og de rager ca 25 cm op over jorden nu så med lidt held er der nye kartofler om ca 3 ugers tid mums

9 Synes om