Årets have og plante-tråd 2025

Jeg har haft et lille problem med min Aloe Vera…

Hun lavede MANGE babyer, og lignede hun trives, men så overvandede jeg hende :see_no_evil:

Jeg hev hende op af potten og kylede hende ud…

Hun havde nogle små babyer hos sig, men dem blev Aslan ved med at hive op :face_with_symbols_over_mouth:

Jeg havde så kun 1 baby tilbage der havde stået i en anden potte i mit køkken…

Min mor havde en rulle “hønsetråd” liggende, som hun kom med idag…

Jeg har så lavet et bur, og så håber jeg den sidste baby overlever og at Aslan ikke får fat i den

7 Synes om

Indtil videre har Aslan ikke fundet ud af at ødelægge “hegnet” :smiley:

2 Synes om

Foråret er på vej :smiley:

7 Synes om

Så er der blomstrer i husløg

9 Synes om

What?! … den højtstammede?
Det har jeg godt nok aldrig oplevet, men jeg kan se de er gule, så det er lige meget … :never:

4 Synes om

Ja den husløg
Det er sket for mig nu 5 eller 6 gange

3 Synes om

@Beimis er den helt død

3 Synes om

Der er lille håb

Op med dem
i nyt jord
Ved ikke hvor i har dem
Men nu kan de godt lide og komme i mod lyset

1 Synes om

De har stået i vindueskarmen i kælderen. Men vil lige få dem plantet om og ud i drivhuset

1 Synes om

Når man nu ikke selv kan holde liv i noget som helst, så er det heldig man har en kæreste som udover “missefar” også er “plantefar”, som man kan købe gaver til. :sweat_smile:

Blomsterkarse/tallerkensmækkere er sjove, og smager godt! :star_struck:

9 Synes om

Jeg har haft dem som planter og vidste godt de kan spises, men har aldrig smagt på dem …

3 Synes om

Citronella har klaret overvintringen til topkarakter, så nu har hun fået en roomie - skal over i en balje magen til den jeg har sat den nye i, men det må vente til jeg piller vintertøjet af… :lemon::lemon:

10 Synes om

Nu mangler du bare et Tequila-træ :yum:

4 Synes om

De smager af karse! Gode på en mad eller i en salat.
Synes mange andre spiselige blomster smager enten af ingenting eller let bittert.

3 Synes om

Eller et Gin-træ - måske jeg sku’ anskaffe en enebær… :thinking: :cocktail:

4 Synes om

Elsker den her tid, fik lokket manden i Billigblomst efter vildt billig champost naturgødning… også kravlede der jo et par andre ting i kurven :see_no_evil::smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

…og hjemme i haven står de her basser, som sagt elsker det

17 Synes om

Sikke smukke blomster :star_struck:
Du har

2 Synes om

Lige et par småting :hoho: De er så fine. Jeg tror ikke, jeg havde set påskeklokker, før du viste dine frem i sin tid :slight_smile:

3 Synes om

Jamen jeg lover jeg kun købte et par småting når vi snakker planter, et par dobbelte primula og så nogle hornvioler og stedmoderblomster. Det er virkelig ikke meget for mig hos en planteskole :joy:

Til gengæld købte jeg en ordentlig bunke champost naturgødning for det solgte de til 25 % af normalprisen. Det tilbud gælder til den 20 marts hvis andre skulle være fristet. Der var både små poser a 20L og store poser a 50L i Næstved hvor jeg købte.

4 Synes om

Det er da lige før vi kunne være rendt ind i hinanden - min nye citron kommer derfra… :wink:
Jeg blev blev først introduceret til Billigblomst for kort tid siden, men er positivt overrasket over konceptet - og ikke mindst deres priser.
Lige netop komposteret hestelort er jeg dog ikke på markedet for - ud over at være selvforsynende, har vi adskillige faste “kunder”, der kommer og får fyldt traileren flere gange årligt.
Og for en anden gangs skyld, er I hjerteligt velkomne - vi læsser gerne… :sunglasses:

3 Synes om