Årets have og plante-tråd 2025

Jer der kæmper med uønsket snegle, så lyder det til at læderløberen kunne være en god løsning. Ikke at jeg ved hvordan man tiltrækker dem, men mere så I ved at dem skal I lade leve, hvis I støder på dem.

5 Synes om

Dem har jeg for første gang set i min have i år :smiley: De er kommet til efter baghaven er lavet om, så jeg må have gjort noget rigtigt åbenbart :smiley:

Den er SÅ velkommen til at spise snegle hos mig i hvert fald :smiley:

6 Synes om

Hvis du vælger at opdrætte, vil jeg gerne reservere 1. kuld… :sunglasses:

4 Synes om

Med den fart ender de sgu’ med at sætte citroner indenfor min levetid… :sunglasses: :metal:

14 Synes om

Og ellers må jeg jo nøjes med dem her, mens jeg venter - der er jo trods alt også grænser for, hvor mange G&T vi kan konsummere… :lemon: :lemon: :lemon: :tropical_drink::rock:

10 Synes om

Du har mit nummer, hvis du/I får brug for hjælp …

5 Synes om

Sku’ ha vidst jeg ku’ regne med dig - må hellere sætte nogle flere stilklinger, så… :wink:

4 Synes om

Er der dét :question: :stuck_out_tongue_winking_eye: :innocent:

4 Synes om

You’ve got a point - ikke mindst nu, hvor @Skattekat er kommet til undsætning… :sunglasses:

2 Synes om

De første agurker er høstet :heart_eyes_cat: tak til min moar for at komme og ordne drivhus da jeg ikke selv kunne.
De første tomater er ansat.
Peberfrugt fik lus, har bekæmpet, men det var hårdt ved dem. Tror ikke jeg får noget ud af dem i år.

7 Synes om

Hvad får de i løn?

6 Synes om

Jeg tænker det er orange priser … :slem:

5 Synes om

De her underlige tingester var i en gavekurv jeg fik i dag … nogen der kan fortælle mig hvad de er?
Google er ikke min ven i aften …

4 Synes om

Det ligner lidt kastanjer, men så alligevel ikke helt. :thinking:

2 Synes om

Det er ikke kastanjer …

Kunne det ligne denne her ene

2 Synes om

Det er det ikke … her et nyt billede der viser størrelsesforholdet bedre:

Gavekurven er bestilt hos et firma der sidst har lavet et Facebook-opslag i august '23, så der var ikke så meget at komme efter :roll_eyes:

EDIT: Jeg tænker jeg har fundet det HER … men stadig ingen forklaring på, hvad jeg skal gøre :gruble:

3 Synes om

Hvis man googler det latinske navn på den du har fundet, kommer bl.a dette op:

3 Synes om

I familie med agurken

3 Synes om

Jeg fik øje på denne gule fladbælg (i familie med ærteblomst ifølge Google) i Skælskør i dag og selv om jeg ikke er meget for at indrømme det, synes jeg den er ganske køn :flushed:

6 Synes om