Jer der kæmper med uønsket snegle, så lyder det til at læderløberen kunne være en god løsning. Ikke at jeg ved hvordan man tiltrækker dem, men mere så I ved at dem skal I lade leve, hvis I støder på dem.
Dem har jeg for første gang set i min have i år De er kommet til efter baghaven er lavet om, så jeg må have gjort noget rigtigt åbenbart
Den er SÅ velkommen til at spise snegle hos mig i hvert fald
Hvis du vælger at opdrætte, vil jeg gerne reservere 1. kuld…
Og ellers må jeg jo nøjes med dem her, mens jeg venter - der er jo trods alt også grænser for, hvor mange G&T vi kan konsummere…
Du har mit nummer, hvis du/I får brug for hjælp …
Sku’ ha vidst jeg ku’ regne med dig - må hellere sætte nogle flere stilklinger, så…
Er der dét
You’ve got a point - ikke mindst nu, hvor @Skattekat er kommet til undsætning…
De første agurker er høstet tak til min moar for at komme og ordne drivhus da jeg ikke selv kunne.
De første tomater er ansat.
Peberfrugt fik lus, har bekæmpet, men det var hårdt ved dem. Tror ikke jeg får noget ud af dem i år.
Hvad får de i løn?
Jeg tænker det er orange priser …
De her underlige tingester var i en gavekurv jeg fik i dag … nogen der kan fortælle mig hvad de er?
Google er ikke min ven i aften …
Det ligner lidt kastanjer, men så alligevel ikke helt.
Det er ikke kastanjer …
Kunne det ligne denne her ene
Det er det ikke … her et nyt billede der viser størrelsesforholdet bedre:
Gavekurven er bestilt hos et firma der sidst har lavet et Facebook-opslag i august '23, så der var ikke så meget at komme efter
EDIT: Jeg tænker jeg har fundet det HER … men stadig ingen forklaring på, hvad jeg skal gøre
Hvis man googler det latinske navn på den du har fundet, kommer bl.a dette op:
I familie med agurken