Kunne I ikke nøjes med at beskære dem?
Så slap i da for det gedigne arbejde i at flytte en velvoksen rododendron - og det efterfølgende vandearbejde
Jeg elsker akelejer… jeg synes de ligner små danserinder
I teorien kunne man godt. Da haveplanen blev lavet er der kalkuleret med at bedet skulle være større, vi blev bare enige med os selv om at vi ventede til de havde udfyldt det første stykke her. Når de så bliver flyttet næste gang, så er det til permanent placering.
Vandearbejdet frygter jeg ikke, de skal nok etablere sig godt. Vi regner med at flytte dem til efteråret, så bliver det minimalt. Det var meningen vi ville have flyttet dem nu her, men der var forsinkelse på surbundsjorden, og da den så kom der var den nylige tørkeperiode i fuld gang, så tog en beslutning om at vente til efteråret.
Ja, de er så fine, elsker dem, og især i denne sarte farve
Pyhhh - endnu et “lille” eftermiddagstræk i baghaven
Højbedene fik nye fliser omkring sig, så mængden af de små fliser minimeres og de lidt større fliser bliver gennemgående i baghaven
Helt lige er de ikke - men når først der kommer mere grus på og baljerne fyldt med planter, så bliver det ikke noget der bemærkes alligevel

Og så har jeg hele tiden haft som plan, at flisegangen op langs huset skulle have en kantflise også - så 8 fliser blev halveret og halvdelen er sat ned.
Nu kræver ryggen ro fra at bukke sig mere ned for nu, så de sidste 7-8 halve må vente til i morgen

I stedet kan jeg jo gå og nyde mine lilla rododendron er begyndt at blomstre
Og at min løjtnantshjerte og storkenæb passer så fint til i farve, nu de blomstrer samtidigt
Det bliver rigtig fint Pia
Her er mine gule iris sprunget ud, mig der normalt ikke kan lide gul , men dem her kan jeg godt li’. I det bagerste af bedet er der åbenbart en overlevende fra skvalderkålshelvede. Kunne ikke lige huske der var en derfra også, så det bliver spændende at se hvilken en det er når den springer ud, så må jeg igang med at opformere den.
Jeg har også været igang med at sætte jernkanter i en del af køkkenhaven, så vi kan holde flisen inden i bedet (vi slås en del med fuglene om det) med bærbuske og ukrudtet ude. Det er jeg ganske tilfreds med, men den video ligger på min IG-konto. I profilen er der også lidt tidligere en anden video af hvordan det så ud inden jeg gik igang. Jeg kan ikke huske om man kan se det hvis man ikke har en konto.
Jeg har fjernet kæmpe brændenælder fra min hæk, og selv om jeg bar handsker, undgik jeg ikke at blive svirpet på den ene underarm. Det svider for sindssygt nu
Jeg har oplevet at blive brændt gennem handsker - de kan være ret hidsige.
Underligt nok æder hestene dem gerne, og kattene går både på og mellem dem, tilsyneladende uden gener…
Nu fik jeg set videoen - og det gik op for mig, at det er flis, og ikke fliser I vil holde på med jernkanterne…
Synes sgu’ også det lød lidt mystisk…
Ka’ da ta’ et par med d. 5/7…?
Ejj … jeg vil helst have det område ordnet, inden der kommer gæster
Så må du selv hente dem…
Har du mulighed for at låne en le eller en buskrydder?
Jeg får det ordnet med håndkræfter … det virkede bare nemmere, hvis @DorteH kunne komme med hestene
Jow deeet - hvorfor udsætte til i morgen, hvad man kan få andre til at lave i dag…
Et stort tungt træk er nu klaret - min far og jeg har i går eftermiddags/aftes og i formiddags lavet stakit og låge dertil
Efterfølgende har jeg selv lavet lidt sikringer ift katteflugtforsøg og så skulle drengenes nysgerrighed stilles og med på en hurtig kig-tur inden jeg skulle til pinse-familiekomsammen
Nu venter det reelle have arbejde!
Jeg skal have fyldt en trailer med skovjord og plante ud i baljerne og det, der skal blive et nyt surbunds-skyggebed
Det må dog lige vent lidt - ryggen og lillefingeren vil godt lige holde et par fridage
Det er da blevet så flot
Drengene ser også ud til at hygge sig
Lad mig bare sige, at stiklingeformering af citron måske ikke er helt i sync med mit generelle tålmodigheds niveau - men det ser faktisk ud til at 2 ud af de 4 potentielt bliver til nye planter, i hvert fald har de sat rødder…
Den ene havde i mellemtiden smidt det meste af de afsatte skud, men nu har den sat nye - den anden brygger videre på første hold, og så er der en citronkerne, jeg faktisk havde glemt, der er spiret: