Årets havetråd 2021

Jeg ved ikke hvor høje normale jordskokker er, men mine er over 2,5m i år.
Nogle arter blomstrer og det er en af dem jeg har, fine gule solsikke-lignende.

Hvis der er nogen der vil have aflæggere til ca oktober når jeg høster, så sig til, de bliver alle gravet op og sat ud i vores fælles have. De er for store i min lille have.

Husk jordskokker skal helst stå i en eller anden form for fængsel. De breder sig ualmindeligt gerne. Mine står i to store sorte aflange murerbaljer, som jeg har skåret bunden ud af. Det har fungeret fint her. Al jord fra de baljer bliver flyttet med ud på fælles området, bare en lille bitte stump er nok til at der vokser en ny knold.

4 Synes om

Så du siger, at vi kunne have meget sjov med at se, om jordskokker eller skvalderkål ville vinde i vores have? :hoho:

1 Synes om

Se det var en kamp jeg gad godt se udkæmpet :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::joy:

Smid Gyldenris i puljen, så bliver det hysterisk underholdende :crazy_face:

1 Synes om

Så mangler vi vel kun et par snebær for haven er fuldendt :tihi:

Når vejret ikke er til at være i haven, må haven ind i huset :sunflower: :slight_smile:

18 Synes om

Hvor er det en fantastisk buket!

1 Synes om

Øjjjj :blush: Sikke en fantastisk buket

Med venlig hilsen beimis ejer

Dagens tomathøst (plukket fra 5 af i alt 20 planter… :see_no_evil:) landede på 5 kg…

14 Synes om

En ny klatrende petunia, jeg har prøvet i år - sået fra frø. Man forventer jo aldrig helt det, som vises på frøpakken, men den lever faktisk op til forventningerne og giver masser af farve i den lille gård/indhegning :slight_smile:

9 Synes om

Det er farligt at kigge på plante-handel sider lige nu :s: Som om jeg lige stod og manglede 75 nye tulipaner :dokdok: Men altså - det er helt sikkert sundt for sjælen med blomster i haven tidligt på sæsonen :hoho: :wilted_flower: :tulip: :hjerte:

3 Synes om

Må jeg være så fræk og spørge, hvilke sider. Burde ikke købe noget. Men vil købe lidt og det skal være godt. Så jeg vil gå efter lidt men virkelig kvalitet

Jeg har bestilt hos Blomsterverden.dk. Jeg har tidligere købt både frø, tulipaner, dahlia og barrodsplanter hos dem. De leverer altid en god kvalitet :ok: For større udvalg tror jeg, man skal på udenlandske sider. Det har andre herinde erfaring med :slight_smile:

1 Synes om

Vil lige tilføje…det er nok nu, man skal bestille sine løg. De mest populære bliver hurtigt udsolgt, selvom de først kan leveres i løbet af de næste måneder.

1 Synes om

Tak :smil:

Dem har jeg før købt ved, og det er gode løg de få jeg har købt

1 Synes om

Lidt fra haven i dag :slight_smile:
En enkelt solsikke har lavet en hel buket

Et par dahlia:
Café au lait Royale (med flue - det så jeg først bagefter)

Maya

7 Synes om

Undskyld jeg spammer. Lige et (lidt dårligt) foto af Café au lait Royale med min hånd, så man kan se hvor store den er :hjerte:

Og alm. Café au lait - lidt medtaget af vejret.

Den er lige så stor (Typen er Dinnerplate)

10 Synes om

Spam endelig videre! :rose: :wilted_flower: :hibiscus: :sunflower: :blossom: :tulip: :+1:

3 Synes om

De begonia knolde ( 10 stk) fik jeg af en sidste sommer, da jeg plantende dem her i foråret igen gik pga regnen 5 stk til. Men nu kommer de andre med blomster. Godt nok meget sent.Og de begonia knolde er 70 år i år. :slightly_smiling_face:
Kan da godt se de bag ved er nogen jeg købte i år er noget større. Og de her er små ved siden af. Men er alligevel meget imponeret af de er så gamle

6 Synes om

@Beimis
De forreste er isbegonia, (åbenbart også kaldet sommer begonia). Dem med store blomster er knold begonia.

1 Synes om