Jeg ved ikke hvor høje normale jordskokker er, men mine er over 2,5m i år.
Nogle arter blomstrer og det er en af dem jeg har, fine gule solsikke-lignende.
Hvis der er nogen der vil have aflæggere til ca oktober når jeg høster, så sig til, de bliver alle gravet op og sat ud i vores fælles have. De er for store i min lille have.
Husk jordskokker skal helst stå i en eller anden form for fængsel. De breder sig ualmindeligt gerne. Mine står i to store sorte aflange murerbaljer, som jeg har skåret bunden ud af. Det har fungeret fint her. Al jord fra de baljer bliver flyttet med ud på fælles området, bare en lille bitte stump er nok til at der vokser en ny knold.
En ny klatrende petunia, jeg har prøvet i år - sået fra frø. Man forventer jo aldrig helt det, som vises på frøpakken, men den lever faktisk op til forventningerne og giver masser af farve i den lille gård/indhegning
Det er farligt at kigge på plante-handel sider lige nu Som om jeg lige stod og manglede 75 nye tulipaner Men altså - det er helt sikkert sundt for sjælen med blomster i haven tidligt på sæsonen
Må jeg være så fræk og spørge, hvilke sider. Burde ikke købe noget. Men vil købe lidt og det skal være godt. Så jeg vil gå efter lidt men virkelig kvalitet
Jeg har bestilt hos Blomsterverden.dk. Jeg har tidligere købt både frø, tulipaner, dahlia og barrodsplanter hos dem. De leverer altid en god kvalitet For større udvalg tror jeg, man skal på udenlandske sider. Det har andre herinde erfaring med
Vil lige tilføje…det er nok nu, man skal bestille sine løg. De mest populære bliver hurtigt udsolgt, selvom de først kan leveres i løbet af de næste måneder.
De begonia knolde ( 10 stk) fik jeg af en sidste sommer, da jeg plantende dem her i foråret igen gik pga regnen 5 stk til. Men nu kommer de andre med blomster. Godt nok meget sent.Og de begonia knolde er 70 år i år.
Kan da godt se de bag ved er nogen jeg købte i år er noget større. Og de her er små ved siden af. Men er alligevel meget imponeret af de er så gamle