Årets havetråd 2024

Det er som om jeg altid finder på mere - mere vil have mere :smiley:
Og min baghave står stadig for skud for haveprojekter :ups:

Ej - det har fra start været ønske om flisesti på nord-gavlen af huset. Det har været mere mos og ukrudt end græs fordi, der er så lidt sol.
Men så tager fanden jo ved mig :ups:
Så graver da “bare lige” ud, så den tredje række af plantekasse kan blive lige så lang som de to andre og så fliserne når sammen om hjørnet af huset … og selvfølgelig også her fliser mellem plantekasserne, som i den første række.

Nu starter jeg med at grave … så må jeg se, hvornår jeg får kørt sand på :ups:
Og så må der lægges en flise af gangen henover sommeren som ryggen vil det. :see_no_evil:

Jeg graver ca 1,5 kvm om dagen, så jeg ikke overanstrenger ryggen :slight_smile:

Og så om et års tid, så graves der ud til bed deromme - men nu tager jeg et baghaveprojekt af gangen.
Først grave til fliser, så sand, så læg fliser og så til sidst nyt stakit deromme.
Hvis jeg når det i år, så holder jeg faktisk min “haveprojekt-plan” i den del af haven :slight_smile:

13 Synes om

Åh :slightly_smiling_face: @PiaB

Har lige en anden ide til din have

14 Synes om

Det er mim have “desværre” ikke stor nok til :hoho: :see_no_evil:

2 Synes om

Nogle der har set staude holder/støtte som dem her i forskellige størrelser - i jern/stål?
Uden plastik. Som kan købes på nettet…

Jeg har flere af den slags staudeholder som er ringe - men vil gerne have sådan nogle her også.

2 Synes om

Er det som dem her

Denne har er størrer og mere varieret udvalg, men jeg har ikke købt der så derfor er det en billeder du får

3 Synes om

Tæt på - det er som dem her jeg søger:

Jeg har flere af dem her fra zinkbakken - men de er så bøvlede at sætte op. Jeg bruger dem til bærbuske for at holde grene der bliver tunge af bær oppe.

4 Synes om

Denne er grøn, men med stål under og den butik kender jeg… for den er lokal og de går meget op i god levering

Så er det den her

3 Synes om

Der er dukket en plante op i min have, som jeg ikke kan genkende - og som jeg i hvert fald ikke selv har sat. Den vokser mellem en masse digitalis, så jeg opdagede først, den så anderledes ud, da den var blevet ret stor.

Når jeg kører den igennem Plant Snap, hævder den, at det en wasabi! Hvor i alverden skulle jeg have fået sådan en fra? Men det kan godt ligne på de billeder, jeg kan finde. Nogen, der har andre forslag?

2 Synes om

Har du smagt på den?

1 Synes om

Jeg er ikke sikker på, jeg ville kunne genkende smagen af wasabi. Det er ikke noget, jeg spiser ofte. Men det er vel også roden, man spiser?

2 Synes om

Det var også mest for sjov :wink:

3 Synes om

Det ligner også wasabi blade en del… Kan det være en slags kappeleje?

2 Synes om

Det kunne det måske godt :thinking:

1 Synes om

Hvad med judaspenge…? Kunne godt ligne lidt. Jeg har dem i haven imorgen, skal prøve at huske at tage et billede i morgen til sammenligning

4 Synes om

Ah, det tror jeg, det er! Min nabo har en, der står i et hul i hækken ud mod vejen, så jeg huggede nogle “penge” fra den for et par år siden. Jeg fik dem bare aldrig i jorden det år. De lå inde i mit bryggers, og til sidst valgte jeg bare at begrave dem et sted i forhaven. Og glemte alt om det.

De har taget deres tid med at dukke op, men jeg tror da, du har ret i, det må være dem. Jeg glæder mig til at se blomsterne engang og få endelig bekræftelse.

7 Synes om

Skal det være striks om have herinde, eller er det nok det er planterelateret? :thinking:

Jeg har ingen have, og er som nævnt andetsteds absolut ikke særlig god eller erfaren med planter.

Men har lige købt potter, lecakugler og jord til at få plantet mine planter om. De trænger til mere plads og frisk jord. Så må jeg se om de bliver glade for det. :crossed_fingers::blush::crossed_fingers:

Købte også en kaktus, fordi jeg elsker kaktusser og det var en type af plante Thomas aldrig købte fordi de stikker og smerte trigger hans angst.

Var lidt i tvivl om jeg skulle købe en plastikpotteskjuler til Delles plante, så den ikke går i stykker når hun får smidt planten ned. eller en tungere, som gør det sværere for hende at smide med planten… :thinking: Hvad tænker I?

Billeder følger. Skulle nok have købt et par havehandsker også… :sweat_smile:

6 Synes om

Lige et par billeder af bedet omkring vores kanstajetræ


7 Synes om

Jeg tænker det er ét skidt :face_with_hand_over_mouth:
Umiddelbart før Ulla flyttede ind, havde hun det sjovt med sin mor og søstre…
Relativ tung lerpotte… :crazy_face:

5 Synes om

Avs ja… Jeg købte en keramikpotte der passer i str, men den kan også bruges til kaktussen hvis jeg bliver enig med mig selv om at det er bedre med en plastikpotte. Synes bare ikke der var nogen pæne plastikpotter i Bauhaus.

2 Synes om

Dejligt med forår, sikke et fint bed!

3 Synes om