Her er også masser , hvis det er
Til gengæld savner jeg så meget svaler , dem vil jeg gerne have nogle af
Her er også masser , hvis det er
Til gengæld savner jeg så meget svaler , dem vil jeg gerne have nogle af
Jeg kan bytte med mure sejler (tror jeg de hedder) dem er der mange af…
Ellers er de store sølvmåger ret billigt til salg når de skriger
Dem ka’ du også hente…
Tak
Vi plejer altid og have så mange svaler, der kom to i år de fik begynt på en rede, men mis hev den ned inden den var færdig og der har ikke være begynt på rede siden
Troede ikke svaler kunne give så let op, ude på gården havde vi 2-3 par der kom hvert år for at bygge i laden, på trods af vi rykkede reder ned konstant, så gav de aldrig op
Det troede jeg heller ikke sidste år havde vi 9 ynglede par forstår det ikke
@galath Fra side 9 i det nye idenyt, er der “6 løsninger til den våde græsplæne” måske du kan bruge noget af det?
Man må ikke fjerne fuglereder - med mindre man har dispensation
Jagtlovgivningen slår fast, at man ikke må ødelægge eller pille aktive fuglereder ned. Hverken når de er ved at blive bygget, eller når der er æg eller unger i.
Som udgangspunkt skal man lade fugles reder sidde i fred, også selv om kun fundamentet er ved at blive lagt. Hvis man er voldsomt generet af fuglereder, kan man dog søge Naturstyrelsen om dispensation til at fjerne dem. I praksis skal man henvende sig til styrelsens lokale vildtkonsulent, der så vil tage stilling til, om det er rimeligt at gøre noget ved en eventuel problematik, siger Knud Flensted, der er biolog i Dansk Ornitologisk Forening (DOF) BirdLife.
Med svalereder kan man sætte en plade under der tager fugle poop
Tederne blev pillet ned i takt med at de byggede, så ingen unger eller æg led skade og svalerne valgte til sidst at bygge et andet sted.
Og, det var flete år siden ude på gården
Jeg opgiver snart min have helt i år
ALT bliver ædt! Selv løgtoppe (på billedet) og kartoffeltoppene. Dahlia skal jeg vist være heldig, hvis 1/3 af dem, jeg har sat bliver til noget Selv med gift og daglige klippe-snegle-runder, virker det som en helt ulige kamp. Såede planter og grøntsager når lige at spire, før de er væk igen
Vi har dem også i hidtil usete mængder - indtil videre har jeg parkeret yderligere plantning i krukkerne ved terrassen, efter de første blev barberet…
En skam man ikke har plads til en stor sø, de har nogle vild flotte åkander
Jeg har en forkærlighed for sten og de har bare nogle af de flotteste, men desværre for store til at slæbe ned hjem i camperen
Åååååh
Både sten og åkander er ualmindeligt smukke!
Jeg er også helt fjollet med sten og de der er flotte
De har sommetider mindte sten og har også købt nogle af dem i de grønne nuancer, men desværre ingen strn i passende størrelse denne gang
Når vi er hjemme igen, må jeg lige vise min samling, den tog jeg med ude fra gården
Ja tak.
Meget gerne ja!
Hvor er den flot