Min tomatplante gav fine små røde tomater de første uger jeg havde den, nu har den 14 små grønne tomater, som har været grønne i over en uge, nok nærmere to. Er noget jeg kan gøre for at få dem røde? Og til jer spøgefugle, jeg mener ikke med maling, men om jeg kan få dem til at modne det sidste så de bliver røde og spiselige?
Prøvede at google det, men synes ikke at jeg blev meget klogere af det.
Den står i min køkkenvindueskarm, hvor der er sol fra omkring middag til den går ned. Og temperaturen det sidste længe stykke tid, har nok ligget på 20-24 grader, indenfor altså. Og jeg vander den som der stod beskrevet på planten. Så undre mig over de blev fine røde i starten, men ikke nu, det er jo trods alt kun lidt over en måned jeg har haft den.
Okay og tak. De første blev bare lynhurtigt røde, derfor det undrede mig at disse ikke er blevet det, og de ser jo fine ud, de har bare den forkerte farve.
Der findes tomatsorter hvor de modne frugter er grønne, men mig bekendt ingen med både grønne og røde, så de skal temmelig sikkert bare bruge lidt mere tid…
EDIT: Tomatplanter sætter jo klaser løbende i hele vækstperioden, så frugterne vil også modne løbende.
Jeg kan ikke få det sidste granit lagt i siderne, da jeg mangler fiberdug
Det gider jeg ikke hente nu - så det bliver i morgen efter arbejde granitskærver er købt ind da de var på tilbud, så det er kun liiige den lille detalje jeg havde glemt med nok fiberdug
Men det bedste jeg næsten synes at have opnået er, at alle fliser er “genbrugsfliser” og med kun to i behold er det ret god udnyttelse, i betragtning af der også ligger hele vejen rundt om højbedene ud mod græsset.
Nu er det fyraften med jordbær fra egen køkkenhave
Dagens høst… I drivhus De er kommet på 2 dage.
Drivhuset har været dyrket direkte i jorden. Jeg har bare 2 plantekasser pt. Og pop pop ved siden af den ene kasse
Og har kulegravet krydder urte bedet.
Det var en jungle af estragon, citron melisse, merian og mynte.1 m bredt i hele garagens længde. Kæft et arbejde
I foråret var der et par tulipaner, så troede jeg havde nogle sene prydløg også. For de er alle vegne i haven.
Ville flytte dem og se om de overlevede. Men snif snif
Næh nej - hvidløg
Nu er der lagt folie over og til efteråret skal der jordforbedres og rabarberne flytte derover. De bor i et udpint højbed hvor siderne er færdige, den ene langside har allerede givet op