Årets havetråd 2024

Som siameserejer har jeg længe accepteret, at ting der ikke er bag låge, er altid i potentiel fare for at blive smadret :smile:

4 Synes om

Ja det kan man vel også lige så godt erkende, tænker jeg. Jeg har ikke rigtig været vant til det med Aslan og Bambo ret meget, og så har planter ikke rigtig været mit domæne førhen, så skal lige finde ud af hvad der fungerer her. :sweat_smile:

4 Synes om

Plastikskjuler eller metalskjuler er en god idé, når man har feng shui-katte. Eller du kan sætte et stykke selvklæbende velcro hhv. på karm og under potteskjuler og fastgøre dem på den måde.

4 Synes om

Har haft gang i et stort projekt i dag. Mit hus har en egentlig en lille have, men tidligere ejer var pensionist og havde store bede, som blev passet til perfektion. Seriøst - der blev revet i sildeben! Det kan jeg ikke helt leve op til som enlig mor med en gigtsygdom, så i dag blev det største staudebed omlagt til græs med jord fra et hul til Hermans nye trampolin.

Og så er køkkenhaven også formindsket til to højbede med fliser imellem. Så kan jeg bedre følge med. (Men det har jeg ikke billeder af.)

14 Synes om

Orv, det var faktisk en god idé. Jeg ved faktisk ikke helt om hun er en Feng Shui kat eller om hun har fået jodlet den ned fordi hun spiser af den, for har ikke set hende gøre det. Men baseret på hvor mange gange hun nu har væltet min toiletspand, så er der nok lidt feng shui konsulent over hende.

3 Synes om

Det ser ud til alle påskeliljer kommer til og blomster i påske i år

Sidst det passede kom der en strid vind og de blæste i "stykker "

Skal prøve og få taget billeder

3 Synes om

Tog frø sidste år af nogle dahlia, og har spiretestet dem i fugtkammer. Indtil videre 6 spirer der er omplantet. Det er ikke sikkert der kommer flere, for de resterende frø ser ud til at være ramt af mug. Det er lidt ærgeligt hvis ikke der kommer flere, men på den anden side er det bedre end sidste år hvor der kun var et enkelt frø der gad spire og udvikle sig helt til en fin plante

Jeg tog også astersfrø, der er også liv i dem, men der får jeg nok heller ikke ret mange for der er også mug i dem. Det er forventeligt, da jeg først tog dem sent i efteråret, men nu må vi se, om jeg skulle være heldig at der er godt gang i dem når jeg lidt senere også smider nogen i jord til spiring.

De franske og italienske anemoner har også fremagang i fin stil. De blev sat til spiring for ca. 3 uger siden og er i fuld gang med både at spire og danne rødder. Glæder mig sygt meget til de springer ud, ja i det hele taget om der kommer noget ud af dem. De har givet mig en del grå hår i hovedet tidligere.

Jeg har det her pastelmix
image

Dem her, der er mere over i det dobbelte

… også en pose blandede bolcher fra Lidl, så de kan blive alt mellem disse farver:

12 Synes om

Åh hvor er de dog så fine :star_struck:

1 Synes om

Hvad har jeg fundet i min have? Den står inde mellem nogle træer :slightly_smiling_face: og jeg ved ikke mere om det :face_with_hand_over_mouth:

9 Synes om

Elsker de der påskeklokker… synes de er så smukke

4 Synes om

Det er en påskeklokke … Helleborus

4 Synes om

Jep, påskeklokke - og en fin, lilla en af slagsen :slight_smile:

4 Synes om

Takker :slightly_smiling_face::+1:t2: Jeg synes også det er en fin blomst. Lars er mere imponeret over den tydeligvis kan kalenderen :roll_eyes::crazy_face::joy:

4 Synes om

Det var vist på tide min svigermors skarpe tunge fik en større potte…

Nu har den lidt mere plads til at gro.

10 Synes om

Jeg havde en, jeg fik af min tidligere svigermor for 20+ år siden … den er afgået ved døden af for meget kaffe :flushed:
Forklaring: Jeg hælder altid for meget kaffe op i mit krus og de kolde sjatter ryger som regel til den potteplante, jeg tror trænger mest til noget væske …
Potten stod i en potteskjuler, der med tiden var blevet fyldt op med væske og så rådnede planten op nedefra :ups:
Prøvede at få toppe af et par blade til at lave ny rod, men det lykkedes ikke :face_holding_back_tears:

5 Synes om

Øøøøv at det ikke lykkedes. :frowning_face:

Kan godt lide at du fik svigermors skarpe tunge af din svigermor :tihi:

Min har det ret godt, for jeg glemmer at vande den, og der kan fint gå en måned imellem vandinger. Det er sådan ca det der skal til for at en plante holder sig i live hos mig. Den skal kunne holde til at blive glemt. :ups:

Jeg har også druknet et par planter, men det er fordi at enten skal en plante hos mig vandes hver dag, eller når jeg lige husker det en gang om måneden. Der er ingen middelvej.

4 Synes om

Og min svigersøn har fået en plante af mig … :muhaha:

7 Synes om

Mit japanske kirsebærtræ
Hvis nogen har lyst til at tage selfies, kommer I bare …

11 Synes om

Den arvede julerose er nok en påske klokke istedet for

Og nej er ikke rigtig nået i haven endnu

7 Synes om

Hvordan får du dem til at vokse så pænt opad? Mine “leger” buske