Argh! Tis i sengen igen!

For pokker altså,sig mig lige hvad jeres tanker er:

Nini og Ninja havde leget rigtig vildt oppe i vores seng og et par min. efter opdagede jeg en tisseplet på sengetæppet. Der har ellers kun været to uheld før og det var lige efter de kom (en gang var også i sengen, den anden i køkkenet, derefter fik vi endnu en kattebakke og så har der intet været), sidste gang var for 6-7 dage siden.

Tror I, som jeg håber:kryds:, at det bare har været fordi den har været så optaget af at lege, at den først opdagede det da det var for sent?
For jeg tænker, at når der ingen uheld har været i en hel uge, så kan der vel ikke være tale om decideret urenlighed?

Jeg må desværre skuffe dig … selv killinger ved udmærket, når de skal på bakken.

Eneste tidspunkt de bare “gør det” er, hvis de bliver så bange, at de simpelthen pisser/skider af skræk.

Damn… Jeg så det ikke ske, så ved ikke om der var tale om forskrækkelse.

Hvad gør jeg?

[quote=Katze;398469]Damn… Jeg så det ikke ske, så ved ikke om der var tale om forskrækkelse.

Hvad gør jeg?[/quote]

Med 99% sandsynlighed er det ikke forskrækkelse - de går nærmest i panik, hvis det er årsagen.

Køb en voksdug og læg over din seng i en periode - det plejer at løse problemet :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;398473]Med 99% sandsynlighed er det ikke forskrækkelse - de går nærmest i panik, hvis det er årsagen.

Køb en voksdug og læg over din seng i en periode - det plejer at løse problemet :-)[/quote]

:tak::tak::tak:

… :S De synes voksdugen er det sjoveste i verden :tihi: Jeg har taget dem ned fra sengen ca 70 gange her til morgen:besvimer:

De kan vel sagtens lege på den - bare de ikke tisser på den :slight_smile:

Nemlig. Jeg har brugt sølvpapir også. Det virker også - men måske trælst at dække sin seng med det hver dag :høhø:

:doh::doh::doh:

Mens jeg læste jeres svar, har Nini tisset på voksdugen oppe i sengen (igen mens de legede vildt).

For pokker, hvad gør jeg?!

der står en kattebakke mindre end 1 m fra vores seng.

Mens jeg læste jeres svar, har Nini tisset på voksdugen oppe i sengen (igen mens de legede vildt).

For pokker, hvad gør jeg?!

der står en kattebakke mindre end 1 m fra vores seng.[/quote]

Vær obs på hvornår de ser ud somom de skal tisse, og sæt dem hen i bakken da. Gør det evt. med jævne mellemrum. Sørg for at de er helt med på at bakken er et trygt sted at tisse, ros dem og sørg for at bakken er lækker altid.

Og send dine dyner til rens, sørg for at de ikke lugter af kattetis det mindste, for det er som en magnet.

Hvor gamle er killingerne og hvor er det du har dem fra?
Kort sagt … er de bakketrænet fra små?

Ja, det synes jeg også vi gør, alt det du nævner…

[quote=Vivi_Fletcher;398586]Hvor gamle er killingerne og hvor er det du har dem fra?
Kort sagt … er de bakketrænet fra små?[/quote]

De er 13 uger+ nogle dage nu og ja, de var indekatte og bakketrænede da vi fik dem. Og som sagt var der kun et par uheld i de første dage, efterfulgt af en uge uden et eneste uheld og så lige pludseligt både igår og idag, begge gange Nini og begge gange i sengen. Ninja har (7-9-13, Nemesis luk ørerne) aldrig haft uheld.

Jeg ville nok udskifte hele sengen ned dyne, madras og evt gulvtæppe omkring, hvis der er noget, som tiltrækker dem til sengen. Det lyder det til at der er. Enten er det er sted hvor de kan tisse i fred, eller også lugter der simpelthent af kattebakke.

Med mindre de har blærebetændelse?

[quote=Sheer;398594]Jeg ville nok udskifte hele sengen ned dyne, madras og evt gulvtæppe omkring, hvis der er noget, som tiltrækker dem til sengen. Det lyder det til at der er. Enten er det er sted hvor de kan tisse i fred, eller også lugter der simpelthent af kattebakke.

Med mindre de har blærebetændelse?[/quote]

Puha… vi har på ingen måde råd til nye madrasser, dyner og gulvtæpper, det har vi bare slet ikke…
Nu bliver jeg helt depri:(

Men du kan jo ikke vide, om de også havde problemer i deres tidligere hjem.
Af alle de killinger jeg har solgt, har jeg kun én gang hørt om problem med urenlighed efter flytning - og det hjalp at de skiftede over til det grus jeg havde brugt herhjemme.
Har du hørt, hvad de brugte der og om, der var problemer med uheld?

Ellers ville jeg nok blot lade voksdugen ligge en periode og håbe at den er tilstrækkelig ubehagelig at tisse på.

[quote=Vivi_Fletcher;398599]
Har du hørt, hvad de brugte der [/quote]

Enig. En uvant kattegrustype kan også være en forklaring.

Ok, jeg køber noget klumpende molergrus idag så, det var det de var vant til.

Men hvis det var gruset han ikke kunne lide, ville han så overhovedet bruge bakken? han bruger jo begge bakker flere gange om dagen… Kan urenlighed godt bare være en gang imellem?

Kommer forresten i tanke om noget, ved ikke om det hænger sammen, men nogle gange “miaver” Nini på en anderledes måde, svært at forklare, minder om når en kattemor kalder på sine killinger, I ved sådan en rullende lyd nede i halsen, med lukket mund…